۵ تکنولوژی جدید برای کاهش وزن-قسمت اول

مهرناز زاوه
با وجود اینکه ما طرفدار رژیم‌های غذایی سالم و برنامه‌های ورزشی هستیم، اما گشتن به دنبال راه‌های میانبر برای کاهش وزن و مزایای مرتبط با آن که محققان در حال کشف و آزمایش آنها هستند می‌تواند گاهی جالب باشد.

علم در سال‌های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته و به صورت روزافزون نیز به جلو حرکت می‌کند. با وجود اینکه ما طرفدار رژیم‌های غذایی سالم و برنامه‌های ورزشی هستیم، اما گشتن به دنبال راه‌های میانبر برای کاهش وزن و مزایای مرتبط با آن که محققان در حال کشف و آزمایش آنها هستند می‌تواند گاهی جالب باشد. با توسعه فناوری‌های برتر، شناسایی ژن‌ها و پروتئین‌ها و تغییر باورهای دیرینه در زمینه تکنولوژی، محققان به روش‌های جدیدی برای کاهش وزن دست یافته‌اند. در ادامه، شما را با ۵ مورد از این روش‌های برتر آشنا می‌کنیم:
اولتراسوند یا فراصوت
آیا اولتراسوند (فراصوت) می‌تواند سلول‌های چربی را از بین ببرد؟ UltraShape همین سال گذشته موفق به دریافت تاییدیه سازمان غذا و داروی ایالات متحده شد. این عمل که در سه جلسه جداگانه با فاصله زمانی ۱۰ تا ۱۴ روز انجام می‌گیرد، به شما کمک می‌کند که چند اینچ از سایزتان را کاهش دهید. اگر مایل به انجام این عمل باشید، پزشکان در وهله اول وزن‌تان را اندازه گیری می‌کنند و شاخص توده بدنی شما را به دست می‌آورند. در این عمل، از یک ژل چسبناک و یک وسیله گرمایشی در نواحی تحت درمان استفاده می‌شود. این پروسه درمانی کمتر از ده دقیقه به طول می‌انجامد.
هر دوره درمانی اولتراسوند حدودا ۱۲۰۰ دلار هزینه دارد؛ بیماران می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های پس از درمان در رابطه با ورزش و رژیم غذایی، به راحتی وزن کم کنند. با این کار، سطح شکم به طور قابل توجهی صاف می‌شود.
قرص‌های محرک گوارش
بر اساس تحقیقات جدید مؤسسه سالک که در مجله طب طبیعت منتشر شده، اگر بدن‌تان فکر کند در حال خوردن هستید، حتی اگر چنین نباشد، فرآیند هضم مواد غذایی را آغاز می‌کند. این امر ممکن است باعث افزایش روند چربی‌سوزی در بدن شده و سوخت و ساز بدن را بهبود ببخشد. قرص‌های محرک گوارش به گونه‌ای توسعه یافته‌اند که تنها داخل روده عمل کنند تا عوارض جانبی نداشته باشند. اما این قرص‌ها چطور عمل می‌کنند؟ به گفته رونالد ایوانز، مدیر آزمایشگاه ژنتیکی سالک، این قرص‌ها مثل یک وعده غذایی خیالی عمل می‌کنند؛ یعنی همان سیگنال‌هایی را به مغز می‌فرستند که حین خوردن غذا ارسال می‌کنید. از این رو، بدن شما به ایجاد فضای کافی برای ذخیره غذا می‌پردازد. اما هیچ‌گونه کالری دریافتی وجود ندارد و هیچ‌گونه تغییری در اشتهای شما ایجاد نمی‌شود.
این آزمایش بر روی موش‌ها به انجام رسیده است، اما اثرات دارویی قابل تعمیم هستند و تنها به کاهش وزن محدود نمی‌شوند. این قرص‌ها علاوه بر تسریع روند چربی‌سوزی، باعث محدود شدن روند افزایش وزن شده و سطح قند خون و کلسترول‌های بد را در بدن کنترل می‌کنند. به علاوه، خطر بروز التهاب را نیز کاهش می‌دهند.
منبع: shape

معرفی ۳ اپلیکیشن موبایل برای تناسب اندام

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ