درمان‌های خانگی شوره سر-قسمت اول

مهرناز زاوه
مصرف روغن زیتون مزایای بسیاری زیادی دارد، اما جالب است بدانید که می‌توان از آن برای درمان برخی مشکلات مربوط به مراقبت از موی سر از جمله خشکی، خارش پوست سر و شوره آن هم استفاده کرد.

بسیاری از مردم با پوست و موی سر خود دچار مشکلاتی هستند. از بین بردن کامل شوره سر با استفاده از انواع شامپوها و نرم کننده‌های مخصوص این کار بسیار دشوار است. با این حال،‌ درمان‌های خانگی در این امر نتیجه بهتری به همراه داشته و حتی استفاده زیاد از آنها هم ضرری به همراه نخواهد داشت. در اینجا به برخی از درمان های خانگی طبیعی برای کنترل مشکل شوره سر اشاره می‌کنیم.
درمان شوره سر با استفاده از روغن زیتون
مصرف روغن زیتون مزایای بسیاری زیادی دارد، اما جالب است بدانید که می‌توان از آن برای درمان برخی مشکلات مربوط به مراقبت از موی سر از جمله خشکی، خارش پوست سر و شوره آن هم استفاده کرد. روغن زیتون را می‌توان در بسیاری از محصولات مراقبت و درمان مو یافت؛ از انواع صابون‌ها گرفته تا حالت دهنده‌ها و نرم کننده‌های مو. اما شما به راحتی می‌توانید از روغن زیتون موجود در آشپزخانه خود برای درمان‌های خانگی بهره‌مند شوید. تنها با دانستن چند نکته و داشتن چند ابزار ساده، می‌توانید با کمک روغن زیتون میزان شوره‌ی سر خود را کمتر کنید.
آماده کردن مو
تمام موی خود را پیش از مالیدن روغن زیتون با آب گرم خیس کنید. با خیس کردن موها پیش از افزودن چیزی به پوست سر، از این مسئله مطمئن خواهید شد که این روغن مستقیما به منطقه مورد نظر خواهد رسید به جای آنکه به سوی پیازِ موهای خشک برود. هرچند روغن زیتون هم باعث بهبود موهای خشک و شکننده می‌شود، اما باید آن را روی پوست سر بمالید نه به پیاز مو.
آماده کردن روغن
پیش از مالیدن روغن به موها آن را روی اجاق گرم کنید. روغن داغ نسبت به روغن سرد برای درمان پوست خشک و پوسته‌دار، استحکام بیشتری دارد. برای پیشگیری از سوزاندن دست یا پوست سر از یک دماسنج استفاده کنید.
مالیدن روی پوست سر
در حالی که روغن زیتون را روی پوست سر می‌مالید، سعی کنید موهایتان را کنار بزنید تا دسترسی بهتری به لایه‌های پایین‌تر پوست سر وجود داشته باشد و بتوانید شوره را در تمام قسمت‌های سر با روغن پوشش دهید. از طرفی می‌توانید روغن را در مناطق خاصی که فکر می‌کنید شوره در آنجا بیشتر است استفاده کنید.
پایان دادن به کار
بعد از ماساژ پوست سر با روغن زیتون، سر خود را با حوله‌ای بپیچید و بگذارید تا روغن زیتون به مدت ۳۰ دقیقه روی آن بماند و به پوست سر و ساقه‌های مو نفوذ کند. بعد از این کار، سراسر مو را با شامپو بشویید. از استفاده از سشوار خودداری کرده و بگذارید خود مو در هوای آزاد خشک شود چرا که استفاده از سشوار می‌تواند منجر به بروز شوره و مشکلات روپوستی شود.
استفاده به اندازه از روغن زیتون
اگرچه روغن زیتون برای بسیاری از درمان‌های خانگی برای پوست و مو کاربردها و مزایای فراوانی دارد، اما از استفاده‌ی زیاد از آن بر روی پوست خودداری کنید. اگر دیدید بعد از استفاده از آن موهایتان حالت چرب یا روغنی پیدا کرده، سعی کنید آن را تنها به پوست سر خود بمالید.
منبع: ehow

بهترین داروی طبیعی برای درمان شوره سر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ