اقدام به خودکشی در بیمارستان بخاطر نداشتن 300 هزار تومان+تکذیبیه

a.mahammadi
مرد ۴۷ ساله ای وقتی به خاطر نداشتن ۳۰۰هزار تومان در بیمارستان پذیرش نشد، دست به اقدامی هولناک زد.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان: مرد ۴۷ ساله درحالی‌که از درد به‌خودش می‌پیچید، راهی بیمارستان دولتی در تهران شد اما وقتی شنید تا زمانی که ۳۰۰هزار تومان به‌حساب بیمارستان واریز نکند، پذیرش نخواهد شد، دست به اقدامی هولناک زد.
این مرد از طبقه سوم بیمارستان خود را به پایین پرت کرد و به کما رفت.
برادرش با گریه می‌گوید: به‌خاطر 300هزار تومان، کاری کردند که برادرم چنین تصمیمی بگیرد. او متاهل است و 2بچه زیر 10سال دارد. حالا می‌گویند که او در کماست.

این حادثه افراد حاضر در این بیمارستان دولتی را شوکه کرد. برادر مرد میانسال در گفت‌وگو با همشهری ماجرای حادثه را اینطور توضیح می‌دهد: برادرم علی شفیعی نام دارد و در بویین‌زهرا زندگی می‌کند و راننده نیسان است. او حوالی ظهر جمعه دچار درد شدید شکم شد طوری که از شدت درد به‌خودش می‌پیچید.

2 نفر از آشنایان به کمکش رفتند و او را با ماشین به تهران منتقل کردند تا به بیمارستان… برود. وقتی به بیمارستان رسیدند، برادرم دفترچه‌اش را داد اما گفتند که تاریخ دفترچه گذشته و باید 300هزار تومان پرداخت کند. برادرم گفت که بیمه است و تنها چند روز از تاریخ دفترچه گذشته و آنها می‌توانند از سیستم‌شان استعلام بگیرند.

اما حرف مسئولان پذیرش یکی بود. آنها 300هزار تومان می‌خواستند. نه برادرم و نه همراهانش، پولی نداشتند. در آن زمان من برای رای‌گیری به روستایی دورافتاده رفته بودم و امکان این را نداشتم که این پول را کارت به کارت کنم. با خواهرم تماس گرفتند و او گفت که خودش را می‌رساند و پول را واریز می‌کند. اما با این حال برادرم هر چه اصرار کرد که تا رسیدن خواهرم او را پذیرش کنند، قبول نکردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

خودکشی در سالمندان را جدی بگیرید

تکذیبیه: روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد؛

اقدام به خودکشی بیمار در بیمارستان دولتی نبوده است

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، خبر خودکشی یک بیمار در یکی از بیمارستان های دولتی را تکذیب کرد.

به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، در پی درج مطلبی در برخی از رسانه ها مبنی بر «تصمیم هولناک بیمار به خاطر نداشتن هزینه پذیرش»، اعلام کرد: چنین اتفاقی در هیچ یک از بیمارستان‌های دولتی و تحت پوشش وزارت بهداشت گزارش نشده است.

در این اطلاعیه تصریح شده است: اداره کل نظارت بر درمان نسبت به پیگیری این موضوع اقدام لازم را انجام خواهد داد.

بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی، تمامی بیمارستان‌های دولتی و غیردولتی موظف به پذیرش بیماران اورژانسی در هر شرایطی هستند.

وزارت بهداشت در این اطلاعیه از رسانه‌ها درخواست کرده است نسبت به اطلاق مرکز درمانی دولتی و غیردولتی دقت لازم را به عمل آورند.

بر اساس اعلام بعضی از رسانه ها مرد بیمار ۴۷ ساله ای در اثر سقوط از طبقه سوم بیمارستان میلاد وابسته به سازمان تامین اجتماعی دچار مصدومیت شده و در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارد.

منبع: مهر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات

1395-02-12 - 10:16 پاسخ

چشم وزیر بهداشت روشن هی هر روز ویزیت را گرون کنه انگار فقط پزشکان زور زدن ودرس خودن وبقیه شب خوابیدن وصبح مهندس ومعلم و... بدنیا اومدن حالا خوشی زیر دل کارکنان بیمارستان میزنه ای بلا رو سر مردم میارن

1395-02-12 - 10:11 پاسخ

راحت شد!