جزئیات سومین خودکشی سریالی تهران!/ زنان بیشتر خودکشی میکنند یا مردان؟!

faateme1366
مرگ دختری ۱۴ ساله در اتوبان نیایش که جسد او در خیابان افتاده بود، خبرساز شد و در شبکه‌های مجازی از این حادثه به‌عنوان یک خودکشی دیگر یادکرده بودند؛ این در حالی است که همچنان مشخص نیست مرگ این دختر ناشی از خودکشی بوده یا تصادف.

گرچه برخی از رسانه‌ها مرگ این دختر نوجوان را خودکشی اعلام کرده بودند اما تاکنون هیچ‌یک از مقامات رسمی این موضوع را تایید نکرده‌اند، ضمن اینکه تحقیقات درباره این پرونده در نیروی انتظامی در حال انجام است.

       باوجوداینکه قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای ویژه قتل میزان خودکشی در شهر تهران در سال ۹۴ را ۳۸۶ فقره اعلام کرد و گفت که نسبت به آمار ۴۴۷ نفری مربوط به سال ۹۳، کاهش داشته است اما در روزهای گذشته، این سومین حادثه خودکشی در تهران است که این‌چنین رسانه‌ای می‌شود. در همین هفته، مردی میان‌سال خود را از پل عابر پیاده بلوار میرداماد حلق‌آویز کرد. همچنین بیماری خود را از پله‌های بیمارستان میلاد به پایین پرت کرد.

       سیدجلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره حادثه خودکشی دختر در پل نیایش گفت: «حوالی ساعت 18 روز پنج‌شنبه یک مورد خبر کشف جسد به سامانه 125 اطلاع داده شد که عوامل آتش‌نشانی به محل اعزام شدند. پس از اعلام حادثه به سامانه ۱۲۵، گروهی از آتش‌نشانان به محل حادثه اعزام‌شده و با دختر جوانی مواجه می‌شوند که صورتش خون‌آلود است و در وسط اتوبان افتاده است و آن را تحویل اورژانس می‌دهند که متوجه می‌شوند، فرد فوت کرده است.»

       ملکی ادامه داد: «محل حادثه زیر پلی در تقاطع دو بزرگراه چمران و نیایش بود. خیابانی خلوت به نام اسلام‌آباد شمالی که هنگام حضور آتش‌نشانان مشاهده شد که دختری نوجوان با حدود 14 سال سن با صورتی خونین بر کف خیابان افتاده است.»

       سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران بابیان اینکه هیچ شواهدی مبنی بر اقدام این دختر به خوکشی وجود ندارد، ادامه داد: «عوامل آتش‌نشانی محل را به عوامل انتظامی تحویل داده و دقایقی بعد با توجه به فوت این دختر نوجوان، به ایستگاه بازگشتند»

       به گفته او هیچ فردی زمان مرگ این خانم را ندیده‌است، به همین خاطر نمی‌توان گفت که این شخص خود را از بالای پل پرت کرده‌است یا خیر. احتمالاتی نظیر خودکشی و یا پرت شدن از سوی فرد دیگر مطرح است که باید منتظر نتیجه پزشکی قانونی ماند. همچنین حامد مددی؛ یکی از کار‌شناسان اورژانس تهران درباره علت مرگ این دختر گفت: «در حال حاضر جسد این دختر به پزشکی قانونی فرستاده شده‌است و دلیل مرگ این دختر باید توسط پزشکی قانونی اعلام شود. اما زمانی که آتش‌نشانی بر بالین این دختر حضور پیدا کرده بود، سطح هوشیاری پایینی داشت و با حاضر شدن اورژانس در محل، مرگ دختر تایید شد. بر اساس گزارش ماموران ما این دختر دچار شکستگی نشده و احتمال سقوط و یا خودکشی او ضعیف است، اما به هر صورت پزشکی قانونی باید علت مرگ را اعلام کند»

       یافته‌های سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد تا 9 سال گذشته ژاپنی‌ها بیش از هر فردی در جهان خودکشی می‌کردند، اما بررسی‌های اداره پلیس ژاپن نشان داده آمار خودکشی ژاپنی‌ها در سال 2010، 5/3 درصد کاهش‌یافته و از 31 هزار و 960 نفر به 30 هزار نفر در سال رسیده است.

       با کاهش 5/3 درصدی آمار خودکشی، ژاپنی‌ها جایگاه هشتم کشورهایی که بالاترین آمار خودکشی را در اختیاردارند را تصاحب کرده‌اند. رتبه‌های اول تا چهارم کماکان در اختیار کشورهای تازه استقلال‌یافته آسیای میانه و شرق اروپا است.

       بر اساس پژوهش‌هایی که سازمان جهانی بهداشت منتشر کرده در 10 کشوری که بالاترین آمار خودکشی را در اختیاردارند مردان بسیار بیشتر از زنان خودکشی می‌کنند

        کره جنوبی  44 مورد خودکشی در میان 100 هزار نفر

       گرچه این کشور پیشرفته دهمین اقتصاد بزرگ جهان را در اختیار دارد و شهروندانش در رفاه زندگی می‌کنند، اما سالانه 44 نفر  30 نفر مرد و 14 نفر زن  در این کشور شرق آسیا خودکشی می‌کنند.

        گویان  46 مورد خودکشی در میان 100 هزار نفر

       کشور گویان بالاترین آمار خودکشی را در میان کشورهای منطقه کارائیب در اختیار دارد. به گزارش سازمان جهانی بهداشت آمار خودکشی در میان کشورهای حوزه کارائیب پایین است. 46 نفر  40 نفر مرد و 6 نفر زن  از مردم این کشور که آفریقایی و هندی تبارها تشکیل می‌دهند در سال خودکشی می‌کنند.

        اوکراین  48 مورد خودکشی در 100 هزار نفر

       جامعه اوکراین مانند اکثر جوامع کشورهای جداشده از اتحاد جماهیر شوروی با آمار بالای خودکشی و اعتیاد به الکل دست‌وپنجه نرم می‌کند. از میان 48 فردی که سالانه در این کشور خودکشی می‌کنند 41 نفر مرد هستند.

        ژاپن  50 مورد خودکشی در 100 هزار نفر

       به‌طور سنتی آمار خودکشی در میان شهروندان ژاپنی بالاست. در سال‌های اخیر به دلیل رکود اقتصادی و گسترش بیکاری و فقر آمار خودکشی به‌شدت افزایش‌یافته است. از 50 نفری که سالانه در این کشور پیشرفته خودکشی می‌کنند 14 نفر زن هستند.

        لهستان  54 مورد خودکشی در میان 100 هزار نفر

       در سرزمینی که در ترانه‌ای آمریکایی به « یکشنبه غمگین » مشهور شد آمار خودکشی بسیار بالاست. سالانه 54 نفر از شهروندان این کشور خودکشی می‌کنند.

        قزاقستان  56 مورد خودکشی در میان 100 هزار نفر

       شهر آستانه، پایتخت جمهوری قزاقستان، بالاترین آمار خودکشی را در میان پایتخت‌های کشورهای آسیای میانه در اختیار دارد. از میان 54 فردی که سالانه در قزاقستان خودکشی می‌کنند 40 نفر مرد هستند.

        سریلانکا  62 مورد خودکشی در میان 100 هزار نفر

       آمار بالای خودکشی در این کشور جنوب آسیا شگفت‌آور است. وقوع جنگ‌های داخلی میان جدایی‌طلبان ببرهای تامیل و ارتش این کشور و سونامی ویرانگر سال 2005 سبب شده 62 نفر از شهروندان سریلانکا دست به خودکشی بزنند.

       جمهوری فدراتیو روسیه 64 مورد خودکشی در میان 100 هزار نفر

       مسئولان وزارت بهداشت دولت فدراتیو روسیه تلاش می‌کنند بیماری‌های روانی و اعتیاد به الکل شهروندان روس را درمان کنند و آمار هولناک خودکشی در این کشور را کاهش دهند. همانند کشورهای اروپای غربی، 70 درصد افرادی که در روسیه خودکشی می‌کنند را مردان تشکیل می‌دهند.

        لیتوانی  66 مورد خودکشی در میان 100 هزار نفر

       لیتوانی نیز مانند روسیه بالاترین آمار خودکشی را در میان کشورهای حوزه دریای بالتیک در اختیار دارد. مهم‌ترین علت افزایش بی‌سابقه خودکشی در این کشور بحران اقتصادی سال 2008 و ناامیدی مردم بوده است. در این کشور سالانه 66 نفر جان خود را می‌گیرند.

        بلاروس  74 مورد خودکشی در میان 100 هزار نفر

       بلاروس که یکی از جمهوری‌های سابق اتحاد جماهیر شوروی را تشکیل می‌داد و در میان کشورهای روسیه و لهستان محصورشده بالاترین آمار خودکشی در جهان را در اختیار دارد.

منبع: روزنامه سپید

نشانه‌های خودکشی کودکان را عمیقا جدی بگیرید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ