با فرزند خود برخورد چکشی نکنید!

faateme1366
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی، گفت: با فرزندان خود به صورت دوستانه با او مشاوره کرده و به طور منطقی او را به آنچه که درست است متقاعد ساخته و از برخوردهای چکشی و یک طرفه بپرهیزید.

سید محمدرضا سرفرازی در گفت‌وگو با خبرنگار، با اشاره به اینکه روش‌هایی برای رفتارهای مناسب در تأمین سلامت روانی فرزندان وجود دارد، اظهارکرد: برای این کار باید با فرزندان خود دوست و صمیمی باشید تا آنان برای بیان مشکلات خود مجبور به یافتن فرد جایگزین در محیط خارج از خانه نباشند.

وی با بیان اینکه به مراودات فرزند خود حساس بوده و از معاشرت او با دوستان ناباب خودداری کنید، افزود: به تاخیرهای فرزند خود در مراجعت از مدرسه، محل کار، دانشگاه حساس بوده و علت آن را به صورت غیرمحسوس بررسی کنید.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی، ادامه داد: به ایده و افکار فرزندتان احترام گذاشته و چنانچه در اندیشه و فکر او مشکلی احساس می‌کنید به صورت دوستانه با او مشاوره کرده و به طور منطقی او را به آنچه که درست است متقاعد ساخته و از برخوردهای چکشی و یک طرفه بپرهیزید.

سرفرازی تصریح کرد: ضمن خودداری از برخوردهای آمرانه، با فرزند خود به گونه‌ای رفتار کنید که همواره احساس کند به فکر و عقیده وی توسط والدین توجه می‌شود.

وی یادآور شد: سعی کنید در روز لحظاتی را هم برای فرزند خود اختصاص داده و در نشست‌های صمیمی و دلسوزانه با وی، آسیب‌ها و تهدیدهای موجود در جامعه برای قشر جوانان و نوجوانان را بازگو کرده و به گونه‌ای عمل کند که فرزندتان گفته‌های شما را به عنوان یک باور قلمداد کرده و به صرف پند و نصیحت به آن نگاه نکند.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی خراسان‌ جنوبی، تاکید کرد: چنانچه به هر دلیلی فرزند شما از منزل فرار کند مراتب را در اسرع وقت به پلیس اطلاع داده و برای دستیابی سریع پلیس به نتیجه، تمام اطلاعات خود در خصوص روابط اجتماعی و خارج از منزل فرزندتان را بدون کم و کاست با پلیس در میان گذاشته و مطمئن باشید که او محرم اسرار شما بوده و هدف فقط کمک به رفع مشکل پیش آمده است.

سرفرازی خاطرنشان کرد: به استناد سوابق و پرونده‌های موجود برخی از عواقب تلخ در انتظار افراد متواری از منزل و دوستی‌های خیابانی شامل؛ اعتیاد، سرقت، چاقوکشی، احساس حقارت، منجر به خودکشی، نزاع منجر به جرح و قتل، ورود به چرخه باندهای منکراتی و فساد و حتی مورد تجاوز جنسی قرار گرفتن است.

منبع: ایسنا

والدینی بااقتدار باشید تا فرزندانی موفق به بار آورید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ