چطور شامپوی مخصوص خودتان را درست کنید؟

مهرناز زاوه
شامپوهای خانگی حاوی ترکیبات کمتری بوده و به مانند بسیاری از شامپوهایی که در بازار روجود دارد ممکن است کف نکند. اما به شکل مؤثری باعث تمیزی مو و پوست سرتان می‌شود.

اگر نگران ترکیباتی هستید که در شامپوهایی وجود دارد که به طور روزانه استفاده می‌کنید پس باید به شما بگوییم که تنها نیستید. جریان «عدم استفاده از شامپو» تغییرات زیادی یافته و امروزه روز به روز بر تعداد افرادی که برای رهایی از شر شامپوهایی که دارای ترکیبات پاکسازی مانند سدیم لوریل یا سولفات لورت و یا لورت آمونیوم بوده و یا برای سلامت مو و محیط کمتر شامپو مصرف می‌کنند، افزوده می‌شود.
بنابران سؤال این است که بهترین راه برای سالم نگه داشتن موها چیست؟ برای شروع بهتر است کمی دقیق‌تر به ترکیبات درج‌شده روی برچسب شامپو توجه کنید. نخستین ترکیب موجود در آن باید آب باشد، یعنی چیزی حدود ۵۰ تا ۸۰ درصد از کل وزن آن. ترکیب دیگر موجود در آن باید روغن زیتون، روغن نارگیل، ساکاروز و منتول باشد. 
شامپوهای خانگی حاوی ترکیبات کمتری بوده و به مانند بسیاری از شامپوهایی که در بازار روجود دارد ممکن است کف نکند. اما به شکل مؤثری باعث تمیزی مو و پوست سرتان می‌شود. مواد لازم برای تهیه برخی شامپوهای خانگی به شرح زیر است:
شامپوی معمولی
مواد لازم:
-نصف فنجان آب
-نصف فنجان صابون مایع ملایم
-نصف قاشق غذاخوری روغن کانولا یا سبزیجات
نحوه ساخت
به آرامی تمام این ترکیبات را با هم مخلوط کنید، مراقب باشید که آن را با شدت هم نزنید چرا که ممکن است شدیدا کف کند. سپس شامپو را در یک ظرف پلاستیکی تمیز بریزید. برای استفاده می‌توانید آن را به سرتان مالیده و با آب سرد شستشو دهید. اگر موهای چرب دارید، هنگام درست کردن بهتر است روغن سبزیجات به آن نیافزایید.
شامپوی روغن زیتون
مواد لازم:
-نصف فنجان آب
-یک‌چهارمِ فنجان روغن زیتون
-یک فنجان صابونِ مایع
نحوه ساخت
تمام ترکیبات را با هم مخلوط کرده و در یک بطری تمیز بریزید و درآن را محکم ببندید. برای استفاده آن را به سرتان مالیده و با آب سرد شستشو دهید. فراموش نکنید که پیش از استفاده حتما بطری را خوب تکان دهید.
منبع: prevention 

نکاتی که باید درباره مصرف شامپو بدانید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ