معجزه درمان آب گرمی در ایران!

faateme1366
آبگرم 'متعلق' (موتاللو) در آذربایجان شرقی این روزها بیشتر پاتوق افرادی است که از درد مفاصل و بیماری های پوستی رنج می برند، اگر عده ای از معجزه درمان بزرگترین مجتمع آب درمانی کشور بی خبرند به این محل در کلیبر سربزنند.

شهرت این آبگرم در سطح کشور در پیچ و خم مسیرهای صعب العبور این چشمه ناپیداست و در بیشتر اوقات مردم مناطق شمال غرب کشور و به ویژه منطقه ارسباران برای درمان بیماری های پوستی، مفصلی، رماتیسمی و عضلانی، سنگ کلیه و ناراحتی های معده به این مجتمع آب درمانی می شتابند.

دمای آب این مجتمع مدرن در مظهر چشمه 68 درجه سانتیگراد بوده و یکی از اصلی ترین مزیت آن آبتنی همزمان و مجزای مردان و زنان در دو فضای سرپوشیده با سقف متحرک است.

یکی از ساکنان بومی منطقه اعتقاد راسخ دارد آب این چشمه درمان دردهای مفصلی است و از روزگار قدیم بسیاری از مردم ارسباران به این چشمه آب درمانی خو گرفته اند.

عادل بهبودی افزود: مردم محلی اعتقاد دارند که آب لغزنده این چشمه تاثیر خوبی روی پوست انسان دارد و به همین خاطر آب برخی از دوش های این مجتمع / در هنگام خروج / از آب چشمه تامین می شود.

دکتر اکبر منتظمی افزود: آب این چشمه با ترکیب های معدنی منحصر به فرد در درمان برخی از بیماری های مفصلی و پوستی بی تاثیر نیست.

بر اساس آزمایش های صورت گرفته از سوی سرمایه گذاران این مجتمع آب چشمه دارای 13 نوع ماده معدنی از جمله گلیسیرین، فسفر، گوگرد، سدیم و نیترات سدیم است.

ساکنان بومی منطقه از دیرباز به صورت رایگان از آب این چشمه برای استحمام استفاده کرده اند و تا حدود دو دهه قبل، کمتر خانه ای در روستاهای اطراف این آبگرم دارای حمام بود اما در زمان حاضر به واسطه پرداخت هزینه می توانند با خیالی آسوده از وضعیت بهداشتی این آبگرم به آبتنی بپردازند.

شهرستان کلیبر با حدود 50 هزار نفر جمعیت در حدود 160 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد و دره های سرسبز در میان کوه های سر به فلک کشیده و جنگل های ارسباران است.

منبع: ایرنا

طب سنتی برای هر فصلی چه توصیه ای دارد؟ً

درمان حساسیت بهاری با طب سنتی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ