چیزهایی که مردها در مورد تراشیدن صورت و اصلاح ایده آل نمی‌دانند!

faateme1366
اصلاح صورت می‌تواند سریع و آسان انجام بگیرید. تنها ریش‌تراش را بگیرید و آن را به صورت خود بکشید تا ته‌ریش شما برداشته شود. از سویی دیگر، یک اصلاح خوب به تلاش و آگاهی بیشتری در مورد نحوه تراشیدن نیاز دارد. حتی اگر سال‌های زیادی است که خودتان ریش خود را می‌تراشید، می‌توانید با کمک متخصصان پوست و آرایشگرهای مردانه باسابقه چیزهای جدیدی در مورد نحوه تراشیدن یا اصلاح خوب‌صورت یاد بگیرید.

در تراشیدن صورت، زمان بسیار بااهمیت است

       در تراشیدن صورت عجله نکنید. عجله در تراشیدن ممکن است باعث آسیب به پوست شود. در عوض، پیش از تراشیدن صورت پوست خود را برای تماس با ماشین ریش‌تراش آماده کنید. ابتدا صورت خود را بشویید. برای آماده کردن صورت خود بهتر است که از لوسیون پاک‌کننده صورت استفاده کنید، چون این پاک‌کننده‌ها به نرم کردن پروتئین موجود در مو کمک می‌کنند. از سویی دیگر، استفاده از صابون‌های تند باعث می‌شود که روغن‌های نرم‌کننده مو از پوست صورت شما زدوده شوند. بنابراین بهتر است صابون‌های تند برای تمیز کردن صورت خود استفاده نکنید. پیش از آنکه صورت خود را با آب بشویید بگذارید که پاک‌کننده صورت یا صابون مخصوص صورت به مدت یک دقیقه روی پوست شما باقی بماند.

       سپس با استفاده از خمیرریش یا ژل مخصوص تراشیدن صورت، پوست صورت خود را به کف آغشته کنید. مارک خمیرریش یا ژل مهم نیست، اما افرادی که پوست حساس دارند باید از خمیرریش‌ها یا ژل‌های خاصی استفاده کنند. سپس اجازه دهید که پوست صورت شما به مدت ۲ تا ۳ دقیقه آغشته به کف خمیرریش باشد. در این حین شما می‌توانید موی خود را شانه کنید یا دندان‌های خود را مسواک بزنید تا زمان بگذرد. این یک مرحله مهم در تراشیدن صورت است، چون واقعاً مو را نرم می‌کند و باعث می‌شود با یک دور صورت خود را به‌طور کامل اصلاح کنید.

       این امکان وجود دارد که فرد در بعضی از مواقع وقت زیادی نداشته باشد، اما هرچه خمیرریش بیشتر روی صورت بماند، تراشیدن صورت بهتر انجام می‌گیرد.

استفاده از برس اصلاح یا فرچه

       برای کف آوردن خمیرریش به جای انگشتان خود از یک فرچه استفاده کنید. استفاده از یک فرچه خوب می‌تواند خمیر را به همه موهای صورت شما برساند و کار تراشیدن یا اصلاح صورت را برای شما آسان‌تر کند.

       فرچه موی درست‌شده از موی گورکن یا خرسک استفاده کنید، چون این نوع از برس مو قادر است موها را بلند کند و همه آن‌ها را با خمیر بپوشاند.

       وقتی‌که نوبت به استفاده از تیغ ریش‌تراشی می‌رسد که نیازی نیست حتماً تیغ چند لبه استفاده کنید. یک ریش‌تراش یک تیغه کافی است. باید از تیز بودن تیغ ریش‌تراش خود اطمینان داشته باشید. اگر در تیغ ریش‌تراش خود بریدگی می‌بینید آن را دور بیندازید. علاوه بر این، اگر هرروز ریش خود را می‌تراشید، توصیه می‌شود که تیغ آن را هر یک هفته یا هر دو هفته عوض کنید. این عوض کردن تیغ‌ها نیز می‌تواند دلیل خوبی برای استفاده از ریش‌تراش‌های یک تیغه ارزان‌قیمت به‌جای استفاده از ریش‌تراش‌های سه یا پنج‌تیغه گران‌قیمت باشد. باوجوداین، هرچه تیغ شما گران‌تر باشد، مدت بیشتری می‌توانید از آن استفاده کنید. درباره خودتراش با تیغه باز (خودتراش راست یا گلوبر) باید توجه داشته باشید که کارکردن با آن‌ها سخت‌تر است و نمی‌توان آن‌ها را بی‌خطر دانست.

گرم و سرد

       یک نکته مهم در اصلاح خوب این است که پوست خود را گرم و مرطوب نگه‌دارید. یک راه خوب این است که به هنگام دوش گرفتن یا فوراً پس از بیرون آمدن از حمام صورت خود را بتراشید. آرایشگران حوله‌های گرم و مرطوب شده برای آماده کردن پوست صورت قبل از تراشیدن و همچنین در طول تراشیدن استفاده می‌کنند تا موهای صورت را نرم نگه دارد. پس از تراشیدن، صورت خود را با آب سرد بشویید، چون آب سرد التهاب را کاهش می‌دهد و ‌مانند این است که یک کمپرس سرد روی یک جراحت گذاشته‌اید.

تراشیدن در جهت مو

       موهای صورت خود را در جهت رشد موهای خود و نه در خلاف جهت آن‌ها بتراشید. اگرچه تراشیدن در خلاف جهت رشد موها باعث تراشیدن مو از ته می‌شود، اما احتمال موهای زیرپوستی یا داغ شدن ریش‌تراش را افزایش می‌دهد. نرم کردن موی صورت در همان ابتدای کار باعث می‌شود که بتوانید موی صورت خود را در یک نوبت و آن هم در جهت رشد موها به‌خوبی بتراشید. هرچه بیشتر یک ناحیه از صورت را بتراشید، احتمال سوزش و تحریک آن ناحیه بیشتر خواهد شد. به‌خصوص اگر موهای صورت شما پرپشت هستند، تراشیدن در جهت رشد مو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

       به گفته آرایشگران یک اصلاح صورت معمولی بین ۱۲ تا ۲۵ دقیقه طول می‌کشد. این زمان بستگی به این دارد که از چند حوله گرم استفاده شود و آیا مشتری ماساژ صورت بخواهد یا نه، این را هم بدانید که هر فردی باید هرازگاهی وظیفه تراشیدن صورت خود را به دست یک آرایشگر حرفه‌ای بسپارد.

منبع: روزنامه سپید

علت بزرگ شدن سینه در مردان

تاثیر مستقیم چاقی بر کم کردن باروری مردان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ