بیماری های شایع و بسیار مهم در سالمندان - سرای سالمندان مهرورزان موج نو

بیماری های شایع و بسیار مهم در سالمندان

بیماری های شایع و بسیار مهم در سالمندان

 

سرای سالمندان موج نو نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با سرای سالمندان مهرورزان موج نو کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

امروز می خواهیم در مورد دو بیماری بسیار مهم و شایع در مورد سالمندان به شما عزیزان توضیحاتی ارائه بدهیم. این بیماری ها در سالمندان به صورت شایع ایجاد می شوند و خب به طبع سالمندانی که دچار این گونه بیماری ها می شوند می بایست تحت مراقبت های ویژه در منزل توسط پرستار سالمند و یا سرای سالمندان ( خانه سالمندان ) قرار بگیرند. حال این سوال پیش می آید که این بیماری ها چه بیماریی هایی هستند.

اولین بیماری که می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم: سندرم روده تحریک پذیر است

سندرم روده تحریک پذیری یکی از بیماری های بسیار شایع در بین سالکمدان می باشد. این بیماری که در روزده بزرگ ایجاد می گردد دارای علائم مختلفی می باشد. این نوع بیماری به نحوی یک بیماری مزمن بوده و افرادی که دچار این بیماری می شوند می بایست آن را مدیریت کنند.

علت های بیماری سندروم تحریک پذیری روده چیست؟

یکی از اصلی ترین علت های تشکیل این بیماری گرفتگی  عضلات روده می باشد که به علت انقباض طولانی مدت ایجاد می گردد. افرادی که دچار یبوست های طولانی مدت هستند امکان دچار شدن به این بیماری را دارند.

2- اختلال زیاد در سیستم عصبی . داشتن تنش های زیاد عصبی و اختلال در سیستم عصبی ممکن است موجب آن شود که  در بدن سالمند ما زمینه های ابتلا به بیماری سندرم تحریک پذیر روده  ایجاد گردد.

3-  عفونت روده . از اصلی ترین علت های پیدایش این بیماری میتوان به عفونت در روده اشاره کرد. عفونت در روده موجب آن می گردد که میزان گلبول های سفید بدن فرد سالمند افزایش یابد و این امر موجب ایجاد توده سرطانی در آینده گردد.

4- از علت های دیگر این بیماری می توان به عفونت دستگاه گوارش ، معده ، مری و … اشاره کرد.

علائم نشان دهنده این بیماری:

از علائم نشان دهنده این بیماری می توان به:

  • نفخ زیاد
  • یبوست طولانی مدت یا اسهال پی در پی
  • احساس انسداد روده و درد در آن ناحیه
  • موکوس در مدفوع
  • درد زیاد در ناحیه شکم و روده
  • استفراغ و تهوع زیاد
  • مشکل در بلعیدن
  • کم خونی و کاهش وزن
  • خود اسهالی در خواب

دومین بیماری: سرطان

سرطان یکی از انواع بیماری سلولی در بدن می باشد که با افزایش و کهولت سن یا به اصطلاح سالمند شدن افراد احتمال ابتلا به آن افزایش می یابد و سالمندان عزیز بیشتر از اشخاص دیگر امکان ابتلا به این بیماری را دارند. سرطان در سال های اخیر در کشور ما  رشد بسیار زیادی داشته است و این موضوع به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. سرطان بیشتر ریشه در ژنتیک انسان دارد اما با قدم نهادن انسان به سن بالا و سهولت سن با کاهش قدرت ایمنی بدن امکان ابتلا به این بیماری افزایش می یابد.

عوامل بیمار سرطان چه چیز هایی هستند؟

  • کهولت سن
  • ضعیف شدن سیستم ایمنی
  • ژنتیک و تاریخچه ارثی
  • سیگار و الکل
  • تحرک کم
  • عوامل خارجی سرطان زا
  • و …

راه درمان سرطان چیست؟

متاسفانه در دنیای امروز با پیشرفت بسیار زیاد در حوزه تکنولوژی و پزشکی هنوز درمانی برای بیمار سرطان یافت نشده است و فقط از درمان های غیر قطعی برای این بیماری استفاده می کندد. بیمارانی که مبتلا به سرطان هستند نیاز به مراقبت بسیار زیاد و توجه دارند و این موضوع برای سالمندان بسیار حیاتی تر است. درمان های عادی و معمولی که برای سرطان در پیش می گیرند شیمی درمانی ، برق و … هستند که هریک به نوبه خودت صدمات جدی تری به بدن انسان وارد میکند.

بیماری سوم : آلزایمر

آلزایمر نوعی بیماری اختلال عملکردی مغز است . این نوع بیماری که با زوال عقلی همراه است در سنین بالا و به علت کهولت سن نمایان می شود. در این بیماری سالمند ما نمیتواند بعضی چیز ها را از هم تشخیص دهد و یا در درک موضوع دچار مشکل می گردد، حرف خودش را گم میکندو نمیتواند به درستی صحبت کند. این بیماری یکی از بدترین بیماری هایی است که یک فرد سالمند می تواند تجربه کند.

علت بروز آلزایمر چیست؟

اصلی ترین علت بروز بیماری آلزایمر خواب دیدن است. این موضوع بحث برانگیز است اما واقعیت دارد. انسان تا سنین قبل از میانسالی ذهنی منعطف دارد و می تواند رویا ببیند اما پس از گذشت مدتی دیدن رو برایش سختر می شود. دیدن رویا یکی از عوامل موثر در تقویت حافظه هست و زمانی که دیدن آن متوقف شود ، ذهن دیگر توانایی های حافظه ای خود را از دست می دهد.

درمان آلزایمر چیست؟

متاسفانه امروزه درمان قطعی برای  بیماری آلزایمر وجود ندارد و فقط دارو های کاهنده رشد این بیماری وجود دارند. البته درمان های علامتی و نشانه ای در این زمینه کار ساز است و مورد انجام میگیرند.

سالمندان احتما دارند به هر نحوی در زندگی خود به خاط مشکلات و یا به خاطر اتفاقات دچار بیماری های مختلف بشوند. آنها در این سنین شکننده و از نظر روحی در حالت ضعیف قرار میگیرند. نگهداری از سالمندان در این برحه زمانی بسیار حیاتی است چه را که هر اتفاقی می تواند برای آنها بیوفتد. کی از مکان های خوب برای نگهداری از این عزیزان ، یک خانه سالمندان خوب می باشد. اگر تصمیم بر آن گرفتید که سالمند خودتان را در سرای سالمندان قرار داهید یادتان باشد که وسواس زیاد در انتخاب سرای سالمندان خرج  کنید چرا که باید حواستان به مکانی که جگرگوشه تان را می برید باشد. یکی از سراهای خوب سالمندان در شرق تهران سرای سالمندان و خانه سالمندان مهرورزان موج نو می باشد که با کادری فوق العده و مجرب آماده ارائه خدمت و خدمت رسانی به سالمندان شما عزیزان می باشد. اگر خواستید در مورد سرای سالمندان مهرورزان موج نو بیشتر بدانید می توانید از این لینک آن را دنبال کنید.

 

سرای سالمندان موج نو

سرای سالمندان مهرورزان موج نو نگهداری و پرستاری از سالمندان شرکت خدماتی موج نو با دارا بودن سابقه 12 ساله در حوزه خدمات پرستاری از سالمندان امروز با افتخار با...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • soheil

    سلام پدربزرگ من کلا بی حال هست حتی راحت نمی تونه حرف بزنه کلا فقط یه سری اسم رو صدا می کنه ؟ مشکلی که هست اینه که با وجود اینکه بی حاله کلا چهاردست و پا جرکت می کنه حتی نمی دونه کجا می ره دوره اتاق می چرخه یا اینکه خودشه می کشه اینور اونور یا سینه خیز می ره ؟ می خوام بدونم پدربزرگم مشکلی داره . کلا یه جا راحت نمی تونه بشینه بعضی وقت ها خودشم می گه که داره دیوونه می شه و خسته شده و اینا

  • لغو پاسخ
سرای سالمندان موج نو