نکاتی برای کاهش وزن به کمک پیاده‌روی-قسمت دوم

مهرناز زاوه
با توجه به تحقیقات منتشر شده در مجله روانپزشکی زیستی، استرس باعث می‌شود که سوخت‌و‌ساز مواد غذایی در بدن کندتر شود.

در ادامه‌ی قسمت اول نکاتی آورده‌ایم که به کمک آنها می‌توانید از مزایای پیاده‌روی به نحو احسن استفاده کنید.
۱۳.پیاده‌روی را به جزئی از زندگی‌تان تبدیل کنید
در وهله اول، امتحان کردن هر چیز جدیدی دشوار است؛ چون بخشی از روال روزانه ما نیست. اما اگر به یک عادت تبدیل شود، در میان امور روزانه جای خواهد گرفت. انگیزه چیزی است که شما را برای شروع تشویق می‌کند و عادت چیزی است که شما را به ادامه دادن وا می‌دارد.
۱۴.مسیرتان را تغییر دهید
علاوه بر تغییر سرعت، تغییر مسیر پیاده‌روی نیز به سوزاندن چربی بیشتر کمک می‌کند. به عنوان مثال، راه رفتن بر روی چمن یا ماسه نسبت به راه رفتن در یک مسیر صاف کالری بیشتری می‌سوزاند. اگر بتوانید با سرعت مناسب در چمن بدوید، تا ۵۰ درصد کالری بیشتری خواهید سوزاند.
۱۵.پیاده‌روی‌های اتفاقی را هم بیشتر کنید
اگر بتوانید اتوموبیل‌تان را در خانه بگذارید، به جای آسانسور از پله استفاده کنید یا برای دیدن دوست و آشنا یکی دو مایل راه بروید، می‌توانید به سوزاندن چربی بیشتری امیدوار باشید. اگر از وسایل حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس یا مترو برای رفتن به محل کارتان استفاده می‌کنید، بهتر است تا یک ایستگاه دورتر پیاده‌روی کنید.
۱۶.برنامه یک پیاده‌روی پرفشار را به روال روزانه خود اضافه کنید
سعی کنید حداقل ۲۰ دقیقه در ۳ روز غیرمتوالی در هفته یک پیاده‌روی پرفشار داشته باشید تا حین و پس از انجام تمرینات بیشتر و بیشتر چربی بسوزانید. همچنین می‌توانید در سایر روزهای هفته به انجام تمرینات سبک به مدت ۳۰ دقیقه در روز بپردازید. 
۱۷.پیاده‌روی عقبکی یا به پشت را امتحان کنید
راه رفتن به عقب، ماهیچه‌های پا را به شکلی متفاوت از وقتی که رو به جلو حرکت می‌کنید، درگیر می‌کند. این حالت پیاده‌روی به شما کمک خواهد کرد که زانوی آسیب‌دیده‌تان را درمان کنید. در کل توصیه می‌شود که پیاده‌روی عقبکی را روی تردمیل انجام دهید، اما یک مسیر خلوت و کم تردد نیز برای این کار مناسب خواهد بود.
۱۸.برای میان‌وعده بادام بخورید
مطالعه محققان در سال ۲۰۰۳ نشان می‌دهد که یک رژیم غذایی کم‌کالری که حاوی بادام باشد، به روند کاهش وزن شما کمک می‌کند. چربی‌های غیر اشباع موجود در بادام نه تنها بر سطح انسولین اثر می‌گذارند، بلکه به افرادی که رژیم لاغری می‌گیرند احساس سیری می‌بخشند؛ این بدان معنی است که این افراد دیگر به سمت پرخوری نمی‌روند. بنابراین اگر حین پیاده‌روی گرسنه می‌شوید، می‌توانید یک بسته کوچک بادام همراهتان داشته باشید.
۱۹.هرگز گرسنگی نکشید
تغذیه مناسب پس از تمرین لازمه دست‌یابی به اهداف تناسب اندام است؛ به گفته متخصصان، تغذیه مناسب قبل و بعد از تمرین، مهم‌ترین وعده‌های غذایی یک ورزشکار در طول روز هستند. سوخت‌گیری بدن بلافاصله پس از پایان تمرین یا پیاده‌روی سریع از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ چون کمک می‌کند که سطح گلیکوژن به حالت عادی برگردد، سنتز پروتئین افزایش یافته و پروسه ساخت عضلات تسریع گردد.
۲۰.پیاده‌روی را در کنار تمرینات مداوم انجام دهید
حتی وقتی در حال استراحت هستید، بدن شما به طور مداوم کالری می‌سوزاند. در واقع، ۷۵ درصد از کالری‌هایی که هر روز می‌سوزانید، در راه زنده نگه داشتن شما به کار گرفته می‌شوند. سطح متابولیسم بدن حین استراحت در افرادی که عضلات بیشتری دارند، بسیار بالاتر است. چون هر پوند عضله به تنهایی ۶ کالری در روز می‌سوزاند.
۲۱.پیاده‌روی کنید تا از استرس خلاص شوید
پیاده‌روی سریع یا آهسته دویدن با آرام کردن سلول‌های عصبی مغز، شما را ریلکس می‌کند؛ این یافته محققان، خبر خوبی برای کسانی است که به دنبال کاهش وزن هستند. با توجه به تحقیقات منتشر شده در مجله روانپزشکی زیستی، استرس باعث می‌شود که سوخت‌و‌ساز مواد غذایی در بدن کندتر شود.
۲۲.بیشتر از کالری‌هایی که سوزاندید، غذا نخورید
حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد از کالری‌های مصرفی در روز صرف امور ضروری بدن می‌شود؛ از تثبیت ضربان قلب گرفته تا رشد ناخن‌ها، همگی به کالری نیاز دارند. وقتی در باشگاه کالری می‌سوزانیم، بدن به سوخت بیشتری نیاز پیدا می‌کند، در نتیجه میل بیشتری به خوردن غذا داریم. در این مرحله، اغلب افراد نمی‌توانند در برابر شدت گرسنگی خود مقاومت کنند و در نتیجه به پرخوری روی می‌آورند. اما متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که مصرف کالری پس از تمرین تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یابد.
منبع:‌ eatthis 

پیاده روی شبانه بهتر است یا پیاده روی در صبح؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ