با پیامدهای مواجهه با امواج الکترومغناطیسی آشنا شوید

a.mahammadi
استفاده از تلفن های بی سیم می تواند به مراتب خطرناک تر از تلفن همراه باشد زیرا این تلفن ها حتی در زمان هایی که مکالمه نمی کنیم هم از خود پرتو ساطع می کند

اامروزه خطر حاصل از مواجهه با امواج الکترومغناطیس ناشی از تلفن های همراه و دستگاه های بی سیم برهمگان آشکار است. از جمله آسیب های وارده بر بدن انسان می توان به تاثیراین امواج بر سلامت دهان، بیماری های عصبی مانند سردرد، اختلال حافظه، تهوع، سرگیجه، لرزش، آلزایمر،پارکینسون، بی حسی و اختلال خواب، آسیب پذیری سلول در برابر عوامل استرس زا، اوتیسم، اثر منفی بر باروری و تولیدمثل و اثر بر جنین و نوزاد در خانم های باردار اشاره کرد. علاوه بر موارد ذکر شده، امواج الکترومغناطیس در عملکرد سیستم های درمانی و تشخیصی در بیمارستان ها تداخل ایجاد می کند.به گزارش آفتاب نیوز، برخی از راهکارهای کاهش مواجهه با امواج در گفت وگو با محمدرضا نظری عضو پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف، مدرس دانشگاه و پژوهشگر بررسی شده است. بر این اساس کاربران بهتر است استفاده از تلفن همراه را کاهش دهند. کاهش تعداد و زمان مکالمات تلفنی راهکاری کلیدی است ولی لزوماً برقراری تماس های متعدد کوتاه، امن تر یا کم خطرتر از یک تماس طولانی نیست، اولین بیست ثانیه حین یک تماس تلفنی، قدرت انتشار اشعه بیشتری دارد، اتصالات اولیه تماس تلفنی، نسبت به حفظ مدت تماس، به توان بالاتری نیاز دارد، بنابراین تعیین خطرناک تر بودن یک تماس 10 دقیقه ای از ده تماس یک دقیقه ای بسیار دشوار است. امن ترین گزینه، داشتن تنها یک تماس یک دقیقه ای است!
 یک راه آسان برای کاهش استفاده از تلفن همراه، استفاده از یک خط تلفن ثابت در خانه است.هنگام استفاده از تلفن همراه، از بلندگو یا هدست استفاده کنید.  بهتر است فاصله تلفن همراه از بدن به اندازه کافی زیاد (حداقل 40 سانتی متر) باشد.
استفاده از تلفن های بی سیم می تواند به مراتب خطرناک تر از تلفن همراه باشد زیرا این تلفن ها حتی در زمان هایی که مکالمه نمی کنیم هم از خود پرتو ساطع می کند.اتصالات بی سیم اینترنت، رایانه، آی پد، آیفون و فناوری های مشابه امواج رادیویی حامل اطلاعات تولید می کند که هیچ سطح ایمنی در مواجهه با تابش آنها وجود ندارد، بنابراین بهتر است که هرچه بیشتر استفاده از این ابزارها را کاهش دهید و تا حد ممکن بهتر است با نوع سیمی جایگزین شود.در مناطقی که آنتن دهی کم باشد، میزان اشعه ساطع شده از آنتن تلفن همراه به شدت افزایش می یابد.استفاده از رنگ ها برای حفاظت دیوارها، صفحات ضد امواج و پارچه های ضد امواج از دیگر راه هایی است که می تواند موجب کاهش آسیب امواج شود.  

منبع: روزنامه خراسان

امواج الکترومغناطیسی و رادیویی با بدن شما چه می کند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ