کاهش ابتلا به آسم در کشور در پی کاهش آلودگی ها

bagheri.mry
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با استناد به مطالعات وزارت بهداشت گفت: با کاهش آلودگی‌های هوا، ابتلا به بیماری‌های منتسب به آن نیز از جمله آسم و بیماری‌های قلبی در کشور کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل دفتر بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، گفت: شیوع آسم در ایران در کودکان و نوجوانان ۱۰ درصد و در بالغین ۹ درصد است.
به گزارش مهر، دکتر احمد کوشا در همایش روز جهانی آسم در بیمارستان امام خمینی(ره)، از مرگ سالانه ۴ میلیون انسان در جهان براثر بیماری‌های مزمن تنفسی خبر داد و گفت: آسم، علت اصلی غیبت کودکان از مدرسه است.

وی اظهارداشت: یک و نیم میلیارد نفر در جهان مبتلا به این بیماری هستند.

مدیرکل دفتر بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت، ادامه داد: برنامه‌های پیشگیری وزارت بهداشت از بیماری‌های تنفسی در حال اجراست و در سطح کلان با همکاری‌های بین بخشی میتوان جهت گیری برنامه ها را به سمتی برد که با کاهش مواردی همچون آلودگی هوا ، کاهش بیماری‌های تنفسی را فراهم کنیم.

کوشا گفت: ۴ درصد بار بیماری‌ها در دنیا مربوط به مشکلات تنفسی است. این بیماری‌ها ۷درصد مرگ ها را در جهان تشکیل می‌دهد.

وی افزود: ۴ اقدام اساسی برای مهار آسم و بیماری‌های تنفسی افزایش دانش همگانی، افزایش همکاری‌های بین بخشی، ایجاد نظام ثبت و مراقبت و استاندارد سازی خدمات تشخیصی و درمانی و مراقبتی است.

مدیرکل دفتر بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت بر کاهش مصرف دخانیات و قلیان تاکید کرد و گفت: افزایش مالیات بر دخانیات و نظارت بر مراکز توزیع و مصرف قلیان می‌تواند در این روند تاثیر بسزایی بگذارد.

شعار امسال روز جهانی آسم «هوای پاک، تنفس بهتر» نامگذاری شده است.

منبع: همشهری آنلاین

رابطه آسم و رژیم غذایی سالم!

رژیم غذایی پیشنهادی متخصصان برای مقابله با آسم

مبتلا به آسم هستید؟ این 7 راهنمای خودمراقبتی مخصوص شماست!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ