دانشنامه گریم در تابستان

mousavi
تابستان از همان فصلهای پرجنب و جوشی است که بازار عروسی، مهمانی و دیدارهای دوستانهاش هم مثل آفتاب آن داغ و گرم است. پس برای مهیا شدن برای حضور در هر کدام از این دید و بازدیدها باید کمی به سر و ظاهرتان بیشتر برسید؛ از رسیدگی به پوست با ضدآفتاب و مرطوبکننده تا آرایشی ملایم و زیبا برای روزهای بلند این فصل که در کنار چهرهای شاداب و زیبا، رنگی هم به صورتتان میزند. پس برای اینکه در روزهای پرحرارت این فصل ظاهری متفاوت و آرایشی ماندگارتر را تجربه کنید این 5 پیشنهاد را حتما امتحان کنید.

آرایش ملایم برای روزهای آفتابی

این سبک آرایش به‌عنوان آرایشی مرسوم و پرطرفدار خاطرات تابستان شما را شیرین‌تر خواهد کرد به این شرط که در اجرای آن زیاده‌روی نکنید و همزمان از محصولاتی رطوبت‌رسان و محافظتی استفاده کنید. رنگ موی مناسب این آرایش، رنگ روشن به‌ویژه بلوند کاراملی و نسکافه‌ای است.

کرم پودر: برای شروع ابتدا ضدآفتاب مناسب پوست خود را بزنید و چند دقیقه صبر کنید. حالا سراغ کرم پودر هماهنگ با رنگ چهره خود بروید تا به‌عنوان پایه آرایش تمام پوست شما را پوشش دهد.

برنزه‌کننده طلایی‌: پودر برنزه‌کننده اصلی‌ترین قسمت این آرایش زیباست پس پودر برنزه‌کننده طلایی را به کمک براش روی گونه‌ها، اطراف بینی و پیشانی خود بزنید و با چندبار رفتن و برگشتن براش، روی صورت بخوابانید.

سایه چشم مسی: چشم‌های شما باید در این سبک آرایش زیبایی صورت‌تان را دو چندان کنند به‌همین خاطر سایه کرمی یا پودری به رنگ مسی طلایی را انتخاب و با کمک براش مخصوص سایه روی تمام پلک بالای خود را بپوشانید. حالا کمی سایه کرم‌رنگ روی قسمت‌های نزدیک به ابروها بزنید تا جلوه شاداب‌تری به چشم‌های شما بدهد.

خط چشم مشکی: حالا وقت آن رسیده که با یک خط چشم مدادی به رنگ مشکی زغالی، خطی باریک اما بلند، کمی بالاتر از خط مژه‌های خود بکشید. اما مراقب باشید امتداد آن از دم ابروهای شما بیرون‌ نرود.

ریمل: مژه‌های خود را کمی حالت دهید و با ریمل شروع به مشکی‌تر کردن آن کنید. البته بهتر است روی قسمت‌های بیرونی مژه‌ها تمرکز بیشتری داشته باشید.

رژگونه بژ: برای گونه‌هایی برجسته و تابستانی سراغ یک رژگونه بژ یا قهوه‌ای براق بروید و به آرامی روی گونه‌ها را با آن پوشش دهید.

رژلب بی‌رنگ: برای تکمیل آرایش و پایان کار با یک رژلب ملایم و مایع از طیف رنگ‌های بی‌رنگ مانند نسکافه‌ای یا کرم‌ لب‌های خود را بیارایید. البته یک بالم لب ساده هم می‌تواند این آرایش را ساده و زیبا کند.

آرایش به سبک میوه‌های فصل

آرایش هلویی رنگ به خاطر رنگ و لعاب زیبایی که دارد به هر نوع پوستی می‌آید پس برای مهمانی‌های زنانه حتما یک‌بار هم شده آن را امتحان کنید، چون رنگ ملایم و چشم‌نواز این آرایش حتما حال شما را هم دگرگون خواهد کرد. رنگ موی مناسب این آرایش قهوه‌ای روشن یا هایلایت‌های روشن کرم یا صورتی رنگ است.

کرم‌پودر: لازم نیست رنگ پوست خود را برای این آرایش تیره یا روشن  کنید فقط با زدن کرم‌پودری سبک و مخملی پوششی یکدست به آن ببخشید.

پر کردن ابرو: اگر ابروهای شما نازک است یا قسمت‌های خالی شده آن کاملا به چشم می‌آید، بهتر است با مدادی هم‌رنگ ابروها آنها را پر کنید.

رژگونه هلویی: برای زیباتر شدن ابتدا روی استخوان گونه‌ها را کمی با پودر برنزه‌کننده تیره کنید و بعد رژگونه هلویی ساتن یا براق را روی تمام برآمدگی گونه‌های خود بزنید.

سایه چشم هلویی: صورتی ملایم و هلویی بهترین رنگ سایه برای این نوع آرایش است پس با کمک براش سایه، سراسر پلک خود را با سایه پوشش دهید و برای قسمت v شکل پلک از یک سایه قهوه‌ای استفاده کنید. کمی هم از سایه هلویی رنگ خود به خط مژه‌های پلک پایین بزنید.

ریمل مشکی و خط چشم قهوه‌ای: مژه‌ها را حالت دهید و با دقت ریمل بزنید. حالا با یک خط چشم قهوه‌ای رنگ با ظرافت، خطی متناسب با فرم چشم‌ها روی پلک خود بکشید.

رژ و خط‌لب هلویی یا گوشتی مات: برای پرتر نشان دادن لب‌ها از خط‌لب و سپس رژلب ملایم هلویی رنگ استفاده کنید.

آرایش ملایم اما چشم ‌نواز

این پیشنهاد ویژه برای شما که اهل آرایش‌های سریع و بی‌دردسر هستید، به‌ویژه در تابستان که بهترین سبک آرایش همین آرایش‌ های لایت برای داشتن چهره‌ای طبیعی است. موهای شما مشکی باشد یا قهوه‌ای تیره و خرمایی در کنار این میکاپ بسیار جلوه خواهد کرد.

کرم‌پودر: ابتدا ناهماهنگی پوست خود با پنکیک یا کرم پودری که تنها یک شماره از رنگ طبیعی چهره شما تیره‌تر است کاملا پوشش دهید. البته توصیه می‌کنیم اگر پوست بی‌نقصی دارید تنها مصرف یک ضدآفتاب ملایم و

SPfدار برای شروع کافی است. یا اگر تنها بخش‌هایی از اطراف چشم‌های شما دچار جوش یا لک شده است به کمک کانسیلر آنها را پوشش دهید.

سایه کرم: می‌توانید این بخش را از این سبک آرایش حذف کنید اما در صورت تمایل از یک سایه چشم کرمی به رنگ طبیعی روی پلک‌ها استفاده کنید.

ریمل مشکی: تنها به اندازه‌ای که مژه‌ها قابل تشخیص و یکدست شوند از ریمل ضدآب روی آنها استفاده کنید.

رژگونه صورتی یا قهوه‌ای کم‌رنگ: روی برجستگی گونه‌ها، بینی و چانه مقدار مناسبی رژگونه‌ به رنگ‌های قهوه‌ای و صورتی کم‌رنگ بزنید و از آنها به اندازه‌ای استفاده کنید که آرایش شما طبیعی به نظر برسد. در این قسمت می‌توانید از پودر برنزه‌کننده هم به جای رژگونه استفاده کنید.

رژلب صورتی گرم یا برق‌لب: برای محافظت از لب‌ها کمی مرطوب‌کننده مخصوص لب بزنید و سپس روی آن از رژلبی با طیف رنگ‌های صورتی گرم یا گل رز طبیعی همراه با مقداری برق‌لب استفاده کنید.

آرایش مهمانی‌های رسمی 

اصل حضور در یک مهمانی شکیل بودن سر و ظاهر شماست، پس باید آرایشی با تن ملایم و رسمی داشته باشید. تفاوتی ندارد که رنگ موهای خود را تیره یا روشن کنید چون در این سبک آرایش رسمی در تابستان بدون پیچیدگی زیبا می‌شوید.

مرطوب‌کننده‌: در اولین قدم از کرم‌های مرطوب‌کننده یا محافظتی برای پایه آرایش خود استفاده کنید.

کرم‌پودر: پنکیک یا کرم‌پودرهای مناسب رنگ پوست‌تان را برای این آرایش انتخاب کنید اما اگر پوست شما نیاز به پوشش بیشتری دارد، می‌توانید از کانسیلر یا کرم‌پودرهایی با پوشانندگی بیشتر استفاده کنید و تمام پوست صورت خود را پوشش دهید.

سایه طلایی برنزه و بژ: این ملایم‌ترین و بهترین رنگ برای یک آرایش رسمی در تابستان است پس با دقت روی پلک خود را با یک سایه برنز ملایم یا بژ پوشش دهید و قسمت‌های بیرونی چشم‌ها و نزدیک به ابروها را با یک سایه روشن‌تر کرم از پلک‌ها جدا کنید. چون با این کار عمق زیباتری به چشم‌های خود می‌بخشید.

سایه ابرو بزنید: بالا و پایین ابروهای خود را با سایه ابرو مناسب رنگ ابروهای تان که بهتر است قهوه‌ای باشد، پر کنید و خط بیندازید. اما مراقب باشید ابروها بیش از حد تیره یا ضخیم نشود،‌ چون به‌راحتی نظم و آراستگی شما با این بی‌دقتی بر هم خواهد خورد.

ریمل: چون در این آرایش نیازی به استفاده از خط چشم نمی‌بینیم، بهتر است با ظرافت خاصی ریمل را به مژه‌های خود بزنید تا تارهای آن از هم جدا و بلند و مشکی رنگ شود.

برنزه‌کننده به جای رژ‌گونه: روی گونه‌ها کمی پودر برنزه‌کننده براق بزنید و خوب آن را پوشش دهید.

رژلب عسلی یا مرجانی: از رژ رنگ ملایم مثلا عسلی و در صورت تمایل از خط‌لبی همرنگ با رژلب خود برای آرایش لب‌ها استفاده کنید.

آرایش غیررسمی در تابستان  

این آرایش برخلاف اسمی که دارد اصلا ترسناک و پیچیده نیست، بلکه به زیبایی چشم‌ها و آرایش صورت شما رنگ ویژه‌ای می‌دهد. پس اگر موهایی تیره و چشم‌هایی درشت دارید برای این سبک آرایش و حضور در مهمانی‌های غیررسمی دست به کار شوید.

کرم‌پودر: برای پوست صورت‌تان از کرم‌پودر و برای پوست اطراف چشم‌ها از کرم‌های مخصوص آرایش چشم یا کانسیلر استفاده کنید. بهتر است با کمک پد یا براش کرم را روی صورت خود پخش کنید.

سایه چشم دودی: قبل از شروع  از یک فیکسر برای تثبیت و ماندگاری سایه دودی چشم‌تان استفاده کنید. حالا با سایه به رنگ خاکستری یا طوسی روی پلک‌ها را پوشش دهید. سپس با استفاده از سایه‌ای تیره‌تر (دودی)، دوسوم بالایی پلک را سایه بزنید. توجه داشته باشید که روی بخش‌های پایانی چشم تمرکز بیشتری داشته باشید. حالا با یک مداد چشم، خطی باریک بالا و پایین مژه‌ها بکشید و با کمک براش آن خط را روی پلک به سمت بالا محو کنید. در انتها گوشه خارجی و زیر چشم را با سایه‌ای روشن‌تر یا براق سایه بزنید. درنهایت برای پاک کردن خطاهای خود می‌توانید از کانسیلر استفاده کنید.

ریمل: ابتدا مژه‌ها را حالت دهید و بعد چندبار ریمل بزنید تا به‌خوبی لابه‌لای چشم‌های تیره شده شما قابل رویت باشد.

رژگونه ملایم آلبالویی یا گوجه‌ای: رژگونه مناسب آرایش‌های چشم تیره رژگونه‌هایی بسیار ملایم و کم‌رنگ با تناژ گوجه‌ای است به اندازه‌ای که گونه‌ها برجسته و البته رنگ پریده به نظر برسد.

رژلب قرمز: برای تکمیل این آرایش زیبا می‌توانید از رژ و خط‌لب‌هایی به رنگ قرمز مات یا براق مرجانی، آلویی یا تمشکی استفاده کنید.

منبع: سیب سبز

ست کردن آرایش با رنگ موهای مختلف

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ