این داروها و مکمل ها را اصلا با هم نخورید!

faateme1366
شک نکنید که پرطرفدارترین داروها و مکمل‌ها در صورت مصرف همزمان می‌توانند شما را دچار عوارض جانبی جبران ناپذیر کنند.

به نقل از health رایج‌ترین تداخلات مکمل‌ها و داروها از این قرارند:

روغن ماھی و داروهای کاهنده فشار خون: مصرف همزمان این دو، اثر داروی فشار خون را بیشترکرده و در نتیجه، ممکن است که فشار خون، بیش از حد پایین بیاید.
مکمل کلسیم و و داروهای پوکی استخوان: کلسیم، جذب بسیاری از داروھا، مثل داروھای پوکی استخوان، آنتی بیوتیکھای رده تتراسایکلین و لووتیروکسین که در درمان کمکاری تیروئید کاربرد دارد را کاھش می دھد.
ملاتونین و داروهای مسکن: مصرف ملاتونین با داروھای مسکن، ممکن است که به خواب آلودگی شدید منجر شود.
ویتامین D و داروهای کاهنده کلسترول: این ویتامین، می‌تواند اثر داروھای کاھنده کلسترول خون (مثل آتورواستاتین، لیپیتور) را کاھش بدھد. مصرف دوزھای بالای ویتامین D ھمراه با یک داروی مدر، باعث افزایش میزان کلسیم در بدن شده و به مشکلات کلیوی می‌انجامد.
http://www.health.com/health/gallery/0,,20439590,00.html?xid=socialflow_facebook_health

خوراکی‌های ضد پیری که در هر سنی باید مصرف کنید!
صرف هزینه‌های زیاد با مصرف محصولات زیبایی یا رفتن به زیر تیغ جراحی، شاید به نظر، فرایند پیری را به تعویق بیندازد اما اگر به دنبال یک روش بی خطر و ماندگار در جوانسازی خود ھستید، بھتر است که از مواد مغذی ضد پیری که در غذاھا یافت می‌شوند، استفاده کنید.
به گزارش پایگاه خبری سلامانه به نقل از prevention بالا رفتن سن، استرس اکسیداتیو نیز در بدن به تخریب ساختار سلول و کوتاه شدنپایانه کروموزومھا منجر می‌شود. ھر چه سن ما بالاتر می‌رود، توانایی بدن ما در خنثی کردن این مولکولھا ناپایدار، کمتر می‌شود.
اسیدھای چرب امگا ۳: این چربی‌ها از ما در برابر افزایش سن، محافظت می‌کند، از کاھش خطر بیماریھای قلبی – عروقی گرفته تا جلوگیری از درد مفاصل و کاھش التھاب و حفظ سلامت پوست. هفته‌ای دو بار ماھی بخورید یا از مکمل روغن ماھی استفاده کنید.
پلی فنولھا: آنتی اکسیدان هایی هستند که در چای سفید و چای سبز، انگور، دانه انگور و لوبیای کاکائو یافت می‌شوند.
زردچوبه: کورکومین موجود در زردچوبه، از رشد سرطان پوست و سایر سرطانھا ممانعت می‌کند. کورکومین ھمچنین، التھاب را در بدن کاھش می دھد. التھاب از عواملی است که سرعت پیر شدن را افزایش می دھد.
کوآنزیم کیو ۱۰: این آنزیم، نقش بسیار مھمی در تولید انرژی در سلولھای ما ایفا می‌کند. بدن ما از این آنزیم برای تولید مولکول ATP استفاده می‌کند. ATP، برای تولید انرژی در سلولھا مورد استفاده قرار می‌گیرد. با بالا رفتن سن، تولید کوآنزیم کیو ۱۰ کمتر می‌شود و سلولھای ما دیگر مانند سابق، جوان نمی‌مانند. برای تأمین این آنزیم از گوشت گاو، ساردین، ماھی خالمخالی و اندامھایی مثل جگر استفاده کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ