تغذیه براساس فصل

سالهایی نه چندان دور، تغذیه فصلی به عنوان یک گرایش تغذیه ای مشاهده نمی شد؛ این فقط راهی بود که ما توسط آن غذا میخوردیم.

 در عصر قبل از حمل و نقل از راه دور، تغذیه ما براساس محصولاتی بود که در اطراف خود تولید می کردیم: سبزیجات سبز در بهار، انواع توت ها در تابستان، میوه ها در پاییز و سبزیجات ریشه ای در زمستان، آن هم فقط شامل چند نام .

امروزه خوردن فصلی در حال تجدید حیات است، زیرا مردم بیشتر به منبع مواد تشکیل دهنده غذای خود توجه می کنند. دلایل زیادی برای انجام این کار وجود دارد: عطر و طعم و بافت بهتر، تغذیه بهبود یافته، هزینه پایین و شاید مهمتر از همه، اثرات زیست محیطی کمتر. دراین مقاله ما برای انجام خرید فصلی از شیوه حدس زدن استفاده می کنیم و با این کار می توانیم بفهمیم که در هر زمان خاصی از سال چه چیزی خوب است.

1- در حال حاضر چه فصلی است؟

درحال حاضر اواخر فصل پاییز است؛ پس تا میتوانید از میوه های مختلفی که مخصوص این فصل هستند، لذت ببرید و از آنها در تهیه سالادها، به عنوان میان وعده، به منظور دریافت آب کافی و حتی یک صبحانه متنوع از میوه های مختلف استفاده کنید. علاوه براینکه با توجه به اواخر فصل پاییز و شروع فصل زمستان، سبزیجات ریشه ای نیز کم کم وارد چرخه بازار می شوند و شما میتوانید از آنها در تهیه سوپ های مطبوع و انواع سالاد استفاده کنید.

2- 5 دلیل برای خوردن براساس فصل

– طعم: هنگامی که میوه و سبزیجات در اوج طبیعت و فصل رویش خود برداشت می شود و در اسرع وقت به بشقاب شما تحویل می شود، می توانید تضمین کنید که بهترین و تازه ترین طعم را دارا می باشد.

 – هزینه: هنگامی که یک محصول خوردنی در فصل خود به بار می آید، مقدار زیادی از آن وجود دارد. کشاورزان می مانند و مازاد محصول، که منجر به دسترسی بیشتر و کاهش قیمت ها برای شما می شود.

– تغذیه: نه تنها طعم میوه و سبزی در فصل مخصوص خود بسیار دلچسب است، بلکه در اوج خواص تغذیه ای آن است که درنتیجه به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که خانواده شما از یک رژیم سالم و متعادل برخوردار است و از آن لذت می برد.

– محیط: به نظر می رسد تولید ات فصلی، نیاز به آفت کش های کمتری دارند و اقلامی که در فصل خود به صورت محلی تولید می شوند نیز، مسافت کمتری برای رسیدن به بشقاب غذای شما طی خواهند کرد، بنابراین اثرات زیست محیطی به حداقل می رسد.

– خلاقیت: تغذیه براساس فصل به شما کمک می کند خلاقیت به دست آورید، به طوری که تلاش می کنید تا بیشترین میزان استفاده و تنوع را از هر ماده را در اوج فصل خودش بدست آورید. درضمن همانگونه که شما ازمزه این غذایی که خود ساخته اید، لذت می برید و بسیار خوب هم به نظر می رسد، می توانید خود را در حال کسب یک قدردانی کاملا جدید، برای موادی پیدا کنید، که پیش از این از طرف شما نادیده گرفته شده بود. انتخاب با شما خواهد بود؛ تغذیه از مواد یخ زده و انبار شده فصل های پیشین، و یا تغذیه براساس محصولات تازه فصل.

 

برگردان: سیما آزادفلاح

توصیه هایی برای گرم شدن در فصل سرما

هرگونه کپی برداری و استفاده از این مطلب با ذکر نام و منبع الو دکتر مجاز می باشد



آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ