همیوپاتی ادعایی برای درمان تمام دردها!

qazalkharaji
همیوپاتی یک درمان طبیعی است که حدود 200میلیون از افراد دنیا برای بیماری های حاد و مزمن آن را دنبال می کنند. اکثر افراد راجع به آن هیچگونه آگاهی ندارند ولی افراد زیادی را میبینند که تحت درمان همیوپاتیک هستند.

 واژه ی homeopathyاز ریشه های یونانی homeoبه معنی مشابه و pathyبه معنی آسیب رسان منشا می گیرد. در همیوپاتی اصل مطلب این است که همان چیزی که توانسته درد را ایجاد کند می تواند باعث درمان نیز شود.

طبیعت کلی همیوپاتی این است که هر فرد با توجه به خودش، طبیعت، عواطف، احساسات و بدنی که دارد به صورت منحصر به فرد درمان می شود و یا راهکار های پیشگیری کننده به او ارایه می شود. با توجه به تمامی این عوامل فردی، همیوپات درمان مناسب را با توجه به علایم بیماری فرد و سطح سلامتی وی و توانایی او برای درمان، انتخاب می کند.

داروهای همیوپاتیک بدون خطر هستند و اغلب عوارض جانبی ندارند. پس اگر این داروها تحت نظارت یک همیوپات با تجربه و حرفه ای تجویز شوند مشکلی ایجاد نمی کنند و می توان آن ها را برای تمامی سنین از نوزادان گرفته تا افراد سالمند و مادران شیرده و زنان باردار به کار برد.

درمان همیوپاتی شامل چه چیزی می شود؟

پزشک همیوپات روال کاریش همانند تمام پزشکان دیگر است. گرفتن تاریخچه ی بیمار، معاینه و جستجو در رابطه با علایم بیمار در نهایت منجر به رسیدن به تشخیص نهایی می شود. علاوه بر پرسیدن علایم شما، همیوپات ها در رابطه با اینکه این علایم به صورت فردی بر شما چه تاثیری گذاشته است نیز سوال می کنند چرا که همانگونه که ذکر شد در این حیطه هر فرد علایم منحصر به فردی دارد که به صورت خاصی او را تحت تاثیر قرار داده است پس درمان منحصر به فردی را نیز می طلبد.

مشاوره ی همیوپاتیک:

سوالاتی در رابطه با روش زندکی، عادات، برنامه ی غذایی، ویژگی های شخصیتی فرد، الگو و تاریخچه ی پزشکی و دارویی از بیمار پرسیده می شود تا یک تصویر کلی از بیمار به دست آید. با توجه به تصویری که از بیمار به دست می آید، اگر با علایم بیمار مطابقت داشت داروهای روتین همیوپاتیک برای او تجویز می شود.

ممکن است اولین جلسه ی شما با همیوپات حدود 1 ساعت و جلسات بعدی حدود 30 دقیقه طول بکشد.زمان جلسات بستگی زیادی به درمانگر و روال کاری مرکز درمانی دارد.

آمادگی قبل از ملاقات با همیوپات:

بهتراست قبل از مراجعه به همیوپات، تمامی علایم خود و مسایلی که به نظرتان بر این علایم تاثیرگذار هستند یادداشت کنید تا چیزی از قلم نیفتد. بعضی از همیوپات ها قبل از دیدار بیمار به او پرسشنامه ای می دهند تا اطلاعات و تمامی موارد لازم را تکمیل کند. این مسیله از هدر رفتن وقت هم جلوگیری می کند و به نفع شماست که به آن بپردازید.

دارو:                                                                                                                 

در انتهای مشاوره همیوپات به شما نسخه ای می دهد و همچنین در رابطه با چگونگی مصرف دارو ها شما را آگاه می کند. دارو ها اغلب به صورت قرص و کپسول هستند، هرچند انواع پودری و مایع هم دارند. ممکن است ژل و کرم های موضعی همیوپاتیک نیز تجویز شوند.

آیا شواهدی مبنی بر اثرگذاری درمان همیوپاتی وجود دارد؟

پاسخ مثبت است. تا سال 2014 بیش از 104 مقاله معتبر اثربخشی همیوپاتی را در بیماری های مختلف تایید کرده اند. برای مثال در مطالعه ای که دربیمارستان بریستون در سال 2005 انجام شد گزارش ارایه شده نشان داد که 70 درصد از 6500 بیماری که به مشکلات متعددی نظیر اگزما، آسم، افسردگی، میگرن، سندروم روده ی تحریک پذیر و سندرم خستگی مزمن مبتلا بودند، بهبودی یافتند. همچنین مشکلات مزمنی که افراد را رنج میداد بهبود یافت.

همچنین مطالعات دیگری در سال 2008 نتایج مطالعه ی قبلی را تایید کردند و نشان دادند بیشتر بیماران مراجعه کننده برای همیوپاتی مشکل اگزما دارند هرچند که این درمان در بیماری های آرتروز، خستگی مزمن و اختلالات یایسگی نیز موثر است.

برگردان: فیزیوتراپیست غزل خراجی

درمان همیوپاتی رماتیسم

 هرگونه کپی برداری و استفاده از این مطلب با ذکر نام و منبع الو دکتر مجاز می باشد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ