عجیب اما واقعی! با قدرت ذهنتان لاغر شوید

atoosamirzavandi
با ایجاد یک تصویر از بدن ایده آل خود در ذهن، خودتان را لاغر تجسم کنید به غیر واقعی بودن تصویر، اهمیتی ندهید.

لاغری با قدرت ذهن شاید امری عجیب باشد اما نباید از قدرت مغز غافل شد. شاید برای عده ای تصور این که بدون کاری و تنها با قدرت فکر بتوان به خواسته ای رسید سخت و ناممکن باشد اما هستند افرادی که به کمک قدرت ذهن به اهداف خود رسیده اند و تنها راه آن ایمان به قدرت ذهن است. در این مقاله به لاغری به کمک قدرت ذهن پرداخته شده است.

 

برای رسیدگی به بدن، باید به مغزتان برسید

اولین قدم برای کنترل وزن، کاهش استرس در بخش مغز عاطفی است. در روش آموزش مغز عاطفی (emotional brain training) با واردکردن استرس و بررسی میزان در موقعیت‌های مختلف، حداقل و حداکثر استرس اندازه‌گیری می‌شود.

پنج سطح استرس و پنج ابزار برای این کار وجود دارد. برای این‌که بفهمید عملکرد این ابزارها چگونه است، نفس عمیقی کشیده، و سطح استرس خود را مشخص کرده و با توجه به آن میزان، ابزاری را انتخاب کنید.

 

ابزار دلسوزی (استرس سطح یک استرس بسیار پایین):

به خودتان بگویید، «احساس دلسوزی برای خود دارم.» و صبر کنید تا موجی از شفقت در بدنتان جریان پیدا کند، سپس بگویید: «احساس دلسوزی برای دیگران.» و موجی از گرما را احساس کنید. در آخر بگویید: «احساس دلسوزی و شفقت برای تمام موجودات زنده

 

ابزار احساسات (استرس سطح دو استرس پایین):

از خودتان بپرسید: «چه احساسی دارم» و معمولاً 3 گونه حس به ذهنتان می‌رسد، اما اندکی صبر کنید تا آن احساس پررنگ‌تر خودش را نشان دهد. همان احساس موردنظر ما است. سپس بپرسید «چه نیاز دارم؟» و درنهایت «آیا نیاز به حمایت دارم؟»

 

ابزار جریان (استرس سطح سه استرس کم):

بگویید «من عصبانی می‌شود وقتی‌که» و منتظر باشید که به‌صورت ناخودآگاه ذهنتان این جمله را کامل کند. این جمله را با هفت احساس دیگر بگویید: غمگین، گناه، ترس، متشکر، خوشحال، ایمن و سربلند. متوجه جریانی در بدن خود شوید و چگونه استرس از ذهنتان خارج خواهد شد. وقتی‌که احساسات منفی را درک کنیم، آن‌ها ناپدید می‌شوند. ما دیگر خطری را احساس نکرده و مغز به‌طور طبیعی به جنبه‌ها مثبت تمرکز می‌کند که به ما انرژی دهد تا مسیر خود را ادامه دهیم.

 

ابزار گردشی (استرس سطح چهار استرس بالا):

اول بگویید چه چیزی شمارا آزار می‌دهد (اصلا با خودتان تعارف نداشته باشید!) و سپس به این احساس این‌گونه اعتراض کنید با گفتن این‌که «من عصبانی هستم به خاطر نمی‌توانم تحمل کنم به دلیلمتنفرم وقتی‌که » و هر بار صبر کنید تا ذهنتان این جمله‌ها را کامل کند. این باعث می‌شود جریانی به وجود بیاید تا امکان تغییر در سطح عمیق‌ترین داشته باشید. کمی صبر و نفس عمیق بکشید تا جمله‌های بعدی را هم بگویید: «من احساس غم می‌کنم وقتی‌که می‌ترسم زمانی که احساس گناه دارم موقعی که» و طبق معمول صبر کنید تا ذهنتان این جمله‌ها را تکمیل کند.

سپس با این جمله‌ها از خودتان حمایت کنید و بگویید: «البته می‌توانم چنین کاری انجام دهم (مانند پرخوری) به دلیل این‌که انتظار غیرمنطقی من این است که» و سپس صبر کنید ناخودآگاهتان جواب این پرسش‌ها را در ذهنتان بدهد مانند «با خوردن احساس امنیت می‌کنم». این‌یک باگ از مغز است که نیاز به‌روزرسانی دارد. پس آن را به‌روز کنید. دقیقا برخلاف انتظارتان پاسخ دهید (مانند «من با خوردن احساس امنیت نخواهم کرد از طریق ارتباط با خودم این امنیت را بهتر احساس می‌کنم». همان‌طور که این گفته‌ها در ذهنتان را تکرار کنید باعث می‌شود آن‌ها به تفکرات غالب در ذهنتان تبدیل شوند.

 

ابزار کنترل خسارت (استرس سطح پنج استرس بسیار بالا):

وقتی‌که ما در این سطح بالا دچار استرس شده نیاز داریم که توسط شخص ثالثی مورد تسلی قرار گیریم. گاهی اوقات تکان دادن صندلی یا نفس عمیق کمک می‌کند. همچنین می‌توانید جمله‌های آرامش‌بخشی ازجمله «قضاوت نکن. ضرر را به حداقل برسان. این نیز بگذرد. این استرس هم زودگذر است و بعد از مدتی محو خواهد شد

 

روش های تجسم برای لاغری

تجسم بدن ایده آل خود

با ایجاد یک تصویر از بدن ایده آل خود در ذهن، خودتان را لاغر تجسم کنید به غیر واقعی بودن تصویر، اهمیتی ندهید. اگر نمی توانید در ذهن خود تصویرسازی کنید، می توانید از یک عکس الگو بگیرید. این عکس را به آیینه یا دیوار اتاق تان نصب کنید. با نگاه کردن به این عکس، تصویر ذهنی خود را شبیه سازی کنید. این تصویر یک چشم انداز روشن از هدف تان را به شما نشان می دهد.

 

تجسم کاهش استرس

همان طور که می دانید تجسم و مراقبه از تمرینات آرام سازی ذهنی هستند. از سویی دیگر، ترشح هورمون های استرس باعث تحریک گرسنگی، کم کردن سرعت سوخت وساز بدن و تشویق بدن برای تبدیل کالری به چربی می شوند. در این وضعیت، تجسم کمک می کند که آرام باشید و شما را نسبت به عوامل بالقوه استرس زا، مصون نگاه می دارد.

 

تجسم حل مسائل عاطفی

سیستم امنیتی ذهن، بطور ناخودآگاه تدابیری را برای حفاظت از شما می اندیشد که شما متوجه اش نیستید. بطور مثال اگر شما هر روز با همکار یا دوستی برخورد داشته باشید که رفتار تهاجمی داشته باشد، ذهن برای محافظت از بدن سعی می کند تا جسم را درشت کند تا طرف مقابل نتواند به ما زور بگوید. این در واقع، یک محافظ یا بادیگارد محسوب می شود. شما خیلی ناخودآگاه با افزایش چربی و بالا بردن وزن خود را به یک آدم درشت هیکل تبدیل می کنید تا دیگران جرات نکنند به شما نزدیک شوند. این شاید در اثر تداعی خاطرات زمان کودکی که احساس ضعیف بودن می کردید، باشد. با استفاده از تجسم می توانید خود را متقاعد کنید که در امنیت کامل هستید و نیازی به محافظ عظیم الجثه ندارید. درست در جریان این متقاعدسازی هاست که همزمان با حل مشکلات عاطفی چاقی، چربی های بدن، بسرعت شروع به آب شدن می کنند.

 

تجسم تنفر برای کنترل ولع غذایی

اگر در یک حالت آرامش عمیق که به تجسم می رسید، تصور کنید مثلا دانه های کریستالی شکر، خرده شیشه های بدون طعم و مزه هستند، چه احساسی دارید؟! مطمئنا بخاطر اینکه دهان شما را زخم می کنند ازشون متنفر می شوید. این احساس تنفر به حدی تاثیرگذار است که می توانید آن را در مورد مواد دیگری مثل شکلات و شیرینی (خاک و گل بد بو و کثیف) بکار ببرید.

رمز لاغری سریع با خاکشیر، تخم شربتی و سرکه سیب

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ