عوارض قرص دمیترون

عوارض قرص دمیترون را در این مقاله مطالعه کنید.

عوارض قرص دمیترون

خانم های باردار مشتریان ویژه ی این قرص هستند که وقتی حالت تهوع به سراغشان می آید با نسخه پزشک معالج خود این قرص را مصرف می کنند.قرص دمیترون قرصی است که برای پیشگیری از حالت تهوع استفاده می شود. این قرص برای بیماران سرطانی که شیمی درمانی هم می شوند استفاده می شود. البته استفاده بیش از اندازه ازقرص دمیترون هم ممکن است عوارض خطرناکی به همراه داشته باشد. عوارض قرص دمیترون را دراین مقاله بخوانید.

عوارض جانبی :

هر دارو به موازات اثرات مطلوب درمانی ممکن است باعث بروز برخی از عوارض ناخواسته گردد ، اگر چه کلیه این عوارض در یک فرد دیده نمی شود ولی در صورت بروز هر یک از آنها با پزشک مشورت کنید .

* عوارض قرص دمیترون که در صورت بروز نیاز به تماس فوری با پزشک دارند به این صورت می باشد: درد سینه ، قرمزی ، درد و سوزش در محل تزریق ، تنگی نفس ، خس خس سینه ، تنفس کوتاه و سخت ، بثورات جلدی ، کهیر و خارش

* عوارض قرص دمیترون که به مرور و با تطبیق بدن با دارو از بین می روند ولی در صورت تداوم و یا شدت یافتن نیاز به توجه پزشکی دارند : یبوست ، اسهال ، تب ، سردرد ، درد در ناحیه شکم و معده ، سوزش ، خارش ، گیجی ، خواب آلودگی ، خشکی دهان ، احساس سرما ، خستگی و ضعف غیر معمول.

در صورت مصرف اتفاقی بیش از مقدار توصیه شده توسط پزشک ، بیمار بایستی به بیمارستان منتقل گردد .
در صورتی که بیمار در حال مصرف داروی آپومورفین است, نباید از قرص ضد تهوع دمیترون استفاده کند. همچنین در صورت هر گونه حساسیت به این دارو و یا داروهای مشابه مانند dolasetron , granisetron , palonosetron باید از مصرف این قرص اجتناب شود. به علاوه اگر بیمار سابقه ابتلا به بیماری های کبدی یا سندرم کیوتی دارد, قبل از مصرف قرص دمیترون پزشک را باید از بیماری های خود مطلع سازد. در غیر این صورت, مصرف این دارو ممکن است سبب بروز عوارض جدی شود که سلامتی را به خطر می اندازد.

شایع ترین عوارض جانبی مصرف دمیترون

بثورات جلدی
بروز کهیر
تب و لرز
مشکلات تنفسی
تورم صورت، لب ها، زبان یا گلو
شایع ترین عوارض جانبی دمیترون
اسهال یا یبوست و درد شکم
درد عضلات
سردرد
خواب آلودگی
احساس خستگی
ضعف
سرگیجه
آرامش غیرطبیعی و بیش از حد
درد استخوان ها

تپش و یا سریع شدن نرخ ضربان قلب
یرقان یا زردی پوست و چشم
تاری دید و یا از دست دادن بینایی به طور موقت که می تواند از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد
علائم افزایش سطح سروتونین در بدن: بیقراری، توهم، تب، سریع شدن ضربان قلب، رفلکس بیش از حد فعال، حالت تهوع، استفراغ، اسهال، از دست دادن تعادل، غش
درد قفسه سینه
هیپوکسی یا کم اکسیژنی
باید توجه داشت که با مصرف قرص دمیترون, هر یک از این عوارض قرص دمیترون ممکن است رخ بدهد و سلامتی را به خطر بیاندازد. بنابراین توصیه می شود در صورت مشاهده هر یک از این علائم, سریعا به پزشک مراجعه شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
اتنا جوادی

اتنا جوادی

1399-09-04 - 19:55 پاسخ

چرا قرص دمیترون میخورم دچار سردرد میشم