کاهش وزن با کمک دارو

mousavi
متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به کاهش وزنی که با کمک دارو انجام شود، گفت: این نوع کاهش وزن سیستم گوارش را برهم می‌زند و اغلب افراد را دچار رفلاکس می‌کند؛

متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به کاهش وزنی که با کمک دارو انجام شود، گفت: این نوع کاهش وزن سیستم گوارش را برهم می‌زند و اغلب افراد را دچار رفلاکس می‌کند؛ همچنین اسید معده زیاد شده و به سمت بالا حرکت خواهد کرد.

به گزارش بهداشت نیوز، سیدضیاءالدین مظهری متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به افرادی که دچار بیماری چاقی هستند، گفت: این افراد اگر از منابع طبیعی مانند میوه‌ها، سبزیجات، غلات و حبوبات استفاده کنند فیبر موجود در این مواد از نظر طولانی کردن زمان سیری تأثیر بسیار مناسبی دارد.

وی گفت: فیبرها به دو دسته محلول و نامحلول تقسیم می‌شوند، فیبرهای نامحلول قدرت جذب آب بالایی دارند، دارای حجم پرکننده هستند و محتویات دفعی را نرم می‌کنند تا فرد دچار یبوست نشود.

مظهری ادامه داد: فیبرهای محلول نیز سرعت جذب چربی و قند را کاهش می‌دهند. یعنی اگر افراد با فعالیت بدنی سبک در صورتی که به خستگی و گرسنگی منجر نشود، می‌توانند از افزایش وزن جلوگیری کنند. همچنین این افراد با تغییر سبک زندگی، افزایش فعالیت و زود خوابیدن کمک شایانی به سلامت بدن خود خواهند کرد.

این متخصص تغذیه گفت: کاهش وزنی که با کمک دارو انجام شود سیستم گوارش را برهم می‌زند و اغلب افراد را دچار رفلاکس می‌کند. همچنین اسید معده زیاد شده و به سمت بالا حرکت می‌کند.

وی ادامه داد:‌ کاهش وزن همراه با دارو پس از مدتی به مری آسیب می‌رساند و آن را تنگ‌تر و زخم می‌کند. لاغری به دست آمده به وسیله داروها بیماری چاقی را به حالت اولیه خود باز می‌گرداند با این تفاوت که در بازگشت چاقی عضلات تحلیل می‌رود و به جای آن چربی ذخیره می‌شود.

مظهری در پایان تصریح کرد: عده‌ای از داروسازان و… با عنوان داروهای لاغری با استفاده از داروها و با ایجاد سوری دفع آب از بدن و لاغری کوتاه‌مدت سودجویی می‌کنند. در صورتی که این نوع لاغری پس از مدت کوتاهی با تشدید چاقی همراه است.

آیا با داروهای تیروئید می توان لاغر شد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ