با ترک های کف پا برای همیشه خداحافظی کنید

toranj
با این روش ها با ترک های پایتان خداحافظی کنید.

آلودگی هوا، خاک به راحتی می تواند باعث ترک پا شود. علاوه بر مشکلات پوستی و رطوبت کم پا آلودگی های زمین نیز می تواند باعث ترک پا شود. پس برای جلوگیری از این مورد از کفش روفرشی در منزل استفاده کنید و در ادامه ترفندهایی را برایتان قرار دادیم تا با ترک های پایتان برای همیشه خداحافظی کنید.

ترک پا

به گفته متخصصان ترک پاشنه پا در خانم ها بیشتر از آقایان دیده می شود که یکی از دلایل اصلی آن تفاوت های هورمونی بین زن ها و مردهاست. عواملی مانند اضافه وزن، شرایط شغلی و… باعث به وجود آمدن ترک های کف پا می شوند. افرادی که مشکل اضافه وزن دارند و در دسته افراد چاق قرار می گیرند به دلیل فشاری که روی پوست کف پا تحمیل می شود پاشنه پای شان مستعد به وجود آمدن ترک های عمیق می شود. به علاوه شغل هایی وجود دارند که به طریقی پوست کف پا در معرض خیسی و رطوبت (پا به طور مکرر در معرض خیس شدن و خشک شدن قرار می گیرد) یا مواد شوینده قرار می گیرد مانند مربیان شنا یا افرادی که در کارخانه های قالیشویی کار می کنند بیشتر مستعد خشکی پاشنه یا کف پا هستند.

با ترک پا خداحافظی کنید

توصیه می شود پاها را در یک تشت آب قرار دهید و بگذارید کف پا خیس بخورد؛ بعد از اینکه پاها را خشک کردید زمانی که رطوبت پوست تبخیر نشده و پوست نمناک است کرم های مرطوب کننده را به کف پا بزنید. همچنین توصیه می شود بعد از این اقدام برای اثربخشی بهتر کرم ها، یک کیسه نایلونی را روی پاهای کرم زده بکشید. با این راهکار نتیجه درمانی بهتر خواهد شد. اما اگر شخصی قصد دارد بعد از کرم زدن فعالیت خاصی انجام دهد، برای اینکه کیسه نایلونی مزاحمتی ایجاد نکند توصیه می شود روی کیسه مجددا جوراب بپوشد. و در ادام هروش های خانگی دیگری برای رفع ترک کف پا برای شما ارائه داده ایم.

موزو آووکادو

موز را خرد کنید و درون مخلوط‌کن بریزید و سپس آووکادو را به آن اضافه کنید. این مواد را با هم مخلوط کنید تا مایه‌ای غلیظ به‌دست بیاید. در صورت لزوم می‌توانید مقدار کمی آب به آن اضافه کنید تا بهتر مخلوط شود. مایه را به آرامی روی ترک‌های پاشنه‌ی پا بمالید و بگذارید حدود ۱۵ دقیقه روی آن بماند. هنگامی که این زمان به پایان رسید، کف پایتان را با آب گرم بشویید.

عسل

برای خلاص شدن از شر ترک کف پا یا ترک پاشنه‌ی پا، چند قاشق غذاخوری عسل را با یک سطل کوچک آب گرم مخلوط کنید. بعد از هم زدن آب و اطمینان از حل شدن عسل، پایتان را درون سطل آب قرار دهید. اجازه بدهید پایتان حدود ۲۰ دقیقه این مخلوط را جذب کند سپس به آرامی آن را خشک کنید. یک گزینه‌ی دیگر این است که عسل را مستقیما روی ترک‌های پاشنه‌ی پا بمالید. سپس جوراب بپوشید تا پاشنه‌ها را بپوشانید و بگذارید چند ساعت بماند.

ماسک پای لیمو، نمک، گلیسیرین، و گلاب

مواد لازم:

– ۱ قاشق غذاخوری نمک
– نصف فنجان آب لیمو
– ۲ قاشق غذاخوری گلیسیرین
– ۲ قاشق چایخوری گلاب
– آب گرم
– سنگ پا/ سوهان پا

روش انجام کار:

۱. یک لگن آب گرم آماده کنید و نمک خام، هشت تا ده قطره آب لیمو، یک قاشق غذاخوری گلیسیرین و یک قاشق چایخوری گلاب را اضافه کنید. پاهای خود را در این ترکیب به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه خیس بگذارید.
۲. با استفاده از سنگ پا یا سوهان پا، پاشنه پا و دو طرف پاها را بسابید.
۳. یک قاشق چایخوری گلیسیرین، یک قاشق چایخوری گلاب و یک قاشق چایخوری آب لیمو را مخلوط کنید. ترکیب حاصل را روی پاشنه‌های ترک‌ خورده‌ بمالید. از آن‌جایی که این ترکیب، کمی چسبناک است، شما می‌توانید جوراب بپوشید و اجازه بدهید یک شب تا صبح بماند.
۴. صبح با آب ولرم پاهای‌تان را شستشو دهید.

روش های خانگی درمان ترک پاشنه پا

6دلیل رایج ترک پاشنه پا را بشناسید!

با ترک پاشنه پا چکار کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ