چه بخوریم چه نخوریم ویژه کسانی‌که از مشکلات معده رنج می‌برند

schegini
اگر به‌طور معمول بعد از خوردن غذا احساس سوزش دردناک در سینه‏تان دارید، ممکن است دچار بیماری برگشت محتویات اسیدی معده به مری یا رفلاکس معده باشید. بیماری رفلاکس معده به آسیب مخاطی ناشی از برگشت غیرعادی محتویات معده(مواد اسیدی) به درون مری اطلاق می‌شود. هر فرد چنانچه در مصرف غذاهای اسیدی زیاده‌روی کند، ممکن است به سوزش سردل دچار ‌شود؛ به‌خصوص اگر بلافاصله پس از صرف غذا دراز بکشد، یا شیء سنگینی بلند کند یا از کمر خم شود. در مورد این بیماری، علاوه‌بر مراقبت‌هایی مانند نگه داشتن وزن بدن در وضعیت مناسب و درمان‌های دارویی، پرهیز از خوردن برخی خوراکی‌ها و تمرکز روی بعضی دیگر از غذاها می‌تواند کمک بزرگی باشد.

غذاهای سرخ‌کرده
هر چند خوردن غذاهای سرخ‌کرده لذت‌بخش است، اما اگر دچار رفلاکس معده هستید، باید بدانید این نحوه پخت برای شما بسیار مضر است.  می‌دانید چرا؟ به‌دلیل روغنی که برای پخت استفاده می‌شود. تنها روغن مناسب برای افرادی‌که رفلاکس دارند، روغن دانه انگور است. موادغذایی سرخ‌شده مدت زمان بیشتری برای هضم نیاز دارند و همین می‌تواند به ایجاد رفلاکس کمک کند، همچنین این موادغذایی اغلب با سوزش معده، درد قفسه‌سینه و رفلاکس مری همراه هستند. غذاهای سرخ‌شده و حتی نه چندان سرخ‌شده به‌دلیل محتوای بالای چربی خود در فهرست بد قرار دارند.

گیاه‌خواری بهتر است
گوشت پرچرب رفلاکس معده با خوردن گوشت پرچرب اعم از گوسفند، گاو و بره تشدید می‌شود، چون مدت زمان زیادی در معده می‌ماند و احتمال برگشت اسید معده به مری را افزایش می‌دهد. بهتر است اگر قرار است گوشت بخورید آن را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید و تنها یک وعده در هفته از این غذا استفاده کنید.

دلایل معده درد بعد از غذا خوردن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ