چطور بهترین شامپو را انتخاب کنیم؟

faateme1366
اگر برای موهای خود به دنبال بهترین شامپو هستید کارتان کمی سخت است چرا که بین این همه برند و مدل سردرگم می شوید. ما به شما کمک می کنیم شامپوی مناسب خود را انتخاب کنید.

شامپوهای مختلف چه تفاوتی دارند؟

تفاوت بسیار زیادی بین شامپوهای مختلف از نظر کیفیت ماده اولیه مورد استفاده، فرمولاسیون به کاربرده شده، رعایت اصول بهداشتی در خط تولید، جنس تجهیزات ساخت و بسته‌بندی و همچنین دقت تولیدکننده در کنترل کیفیت محصول نهایی وجود دارد. ضمن آنکه شرایط نگهداری محصول تا رسیدن به دست مصرف کننده از عوامل مهم و موثر در کیفیت نهایی شامپو است. چون موها متفاوت هستند و شامپوها نیز مختلف؛ بهترین راه امتحان کردن انواع شامپو و در نهایت انتخاب مناسب‌ترین آنها است. بر چسب روی شامپوها به معرفی ترکیبات موجود در آن می‌پردازد. آنچه مهم است اینکه اگر موهای شما در اثر مواد مختلف مثل مواد مش یا فر یا به هر دلیل دیگری آسیب دیده است، بهتر است به اسیدیته شامپو دقت کنید. اسیدیته شامپوها بین قلیایی متوسط تا اسیدی سبک تنظیم می‌شود. اگر موهایتان آسیب‌دیده شامپوهای خنثی یا شامپویی با اسیدیته اسیدی سبک که مو را کمتر متورم کرده و لایه خارجی کوتیکولی مو را کمتر به هم می‌ریزد، مناسب‌تر است.

 

اولین نکته برای انتخاب شامپو

اولین چیزی که در انتخاب و خرید یک برند شامپو مهم است، این هست که پاک کننده و شوینده هایی که در آن شامپو به کار رفته مناسب باشد. اصولا برای انتخاب برند شامپو باید دقت کنیم که شوینده های قوی مثل سدیم لوریل سولفات و یا سدیم لورت سولفات در آن به کار نرفته باشد. این نوع سورفاکتانت ها به علت قیمت ارزان، قدرت شویندگی بالا و کف زیاد رواج بسیاری داشته و از پر مصرف ترین سورفاکتانت ها در تهیه شامپو ها محسوب می شوند. این مواد دارای عوارض مختلفی هستند که از بین آنها می توانیم به خشکی و تحریک پوست سر اشاره کنیم که باعث التهاب و خارش شده و احتمال بروز شوره سر را افزایش می دهند. در نهایت، سبب ریزش مو ها می شوند. بهترین pH برای برند شامپو حدود ۵ تا ۵٫۵ است، که pH طبیعی پوست و مو است و وجود و حفظ این PH در سطح پوست از رشد باکتری ها جلوگیری می کند. رشد باکتری ها یکی دیگر از عوامل بروز شوره سر می باشد.

 

بهترین شامپو برای موهای چرب

شامپویی که برای موهایتان انتخاب می‌کنید، باید به میزان کافی قدرت پاک کردن ناخالصی و آلودگی را از روی موهای چربتان داشته و درعین‌حال برای مصرف روزانه مناسب باشد. این بدین معنا نیست که شامپو باید حاوی ترکیبات شیمیایی سنگینی باشد چراکه ترکیبات شیمیایی سنگین باعث از بین رفتن روغن‌های طبیعی کف سر نیز می‌شود و این خود می‌تواند عاملی باشد برای افزایش ترشح چربی توسط غده‌های چربی و بهترین راه برای رهایی از چربی بیش‌ازحد موها، انتخاب شامپوهایی است که دارای مواد اولیه گیاهی تنظیم‌کننده ترشح چربی روی کف سر هستند.از این دسته مواد گیاهی می‌توان به گزنه، روغن درخت چای، نعنا فلفلی و ترکیبات منتول دار دیگر اشاره کرد. چنین شامپوهایی با ملایمت، چربی موی سر را به حالت تعادل بازمی‌گردانند. یادتان باشد از شامپویی با PH شش، هفت و بیشتر استفاده کنید. لازم به یادآوری است برای موهای چرب نیاز به استفاده از نرم‌کننده نیست.

مو فرفری ها بخوانند!

اگر موهای فر شده دارید، باید محصولات بهداشتی خود ازجمله شامپویتان را با نهایت دقت انتخاب کنید. شامپوهای مناسب این نوع مو حاوی فیلترهای uv هستند. برای شستن این موها باید از شامپوهای اسیدی ضعیف استفاده کرد. این نوع شامپوها، هنگام خیس بودن کمتر باعث باد کردن موها و جدایی سلول‌های لایه خارجی آن می‌شوند. بعد از شامپو کردن موها حتماً باید از نرم‌کننده استفاده کرد تا سطح آسیب‌دیده را به‌طور موقت ترمیم کند و درخشندگی را به مو برگرداند.

 

اگر موهایتان را رنگ کرده اید

بیشتر موهایی که تحت تأثیر رنگ، مش و اعمال شیمیایی قرار می‌گیرند، پس از مدتی آسیب‌دیده و شکننده می‌شوند. برای این موها شامپو و نرم‌کننده‌هایی وجود دارد که رنگ مو را تثبیت می‌کند و به دلیل اینکه مواد پاک‌کننده کمتری نسبت به شامپوهای دیگر دارد رنگ مو دیرتر جلای خود را از دست می‌دهد. کسانی که از این شامپوها استفاده می‌کنند موهایشان حالت وز ندارد و لخت می‌ماند زیرا الکتریسیته موها را از بین می‌برد.شامپوها و نرم‌کننده‌های مخصوص موهای رنگ‌شده حاوی موادی هستند که تا حدی میتوانند از رنگ مو و خود موها در برابر اشعه UV آفتاب محافظت کنند. تأثیر این شامپوها فقط در ظاهر مو و تا زمانی است که از آن‌ها استفاده میشود و اثر درمانی برای طولانی مدت ندارند. شامپوهای خنثی یا شامپویی با اسیدیته سبک که PH 6 تا ۷ دارد، مو را کمتر متورم کرده و لایه خارجی کوتیکولی مو را کمتر به هم می‌ریزد.

طرز تهیه شامپوی گیاهی خانگی با بهترین تاثیر!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ