معجونی خانگی برای افزایش سرعت سوخت و ساز بدن

sahar.d
اگر قصد کاهش وزن دارید و به دنبال راهی برای افزایش سوخت و ساز بدن هستید، توصیه می کنیم با این مطلب همراه شوید تا معجونی خانگی برای افزایش سرعت سوخت و ساز بدن آشنا شوید.

داشتن اندام متناسب و زیبا آرزوی هر فردی است و بسیاری از افراد برای رسیدن به این آرزو تلاش های بسیاری می کنند و ورزش های سخت و سنگین انجام میدهند. در کنار ورزش کردن برای رسیدن به نتیجه بهتر، تغذیه نیز نقش مهمی در رسیدن به اندام ایده آل و کاهش وزن ایفا می کند. مصرف مواد غذایی کم کالری و مواد غذایی که سبب افزایش سوخت و ساز بدن می شوند به کاهش وزن کمک بسیاری می کنند. در این مطلب قصد داریم معجونی خانگی برای افزایش سرعت سوخت و ساز بدن را به شما معرفی می کنیم.

معجون عسل و آبلیمو

معجون عسل و آبلیمو به جز افزایش متابولیسم و کمک به کاهش وزن ، برای سلامتی و رفع مشکلات جسمی نیز تاثیر زیادی دارد. عسل یک داروی طبیعی و یک درمان الهی است که از آن به عنوان شفا یاد شده است. آبلیمو هم یک آنتی‌اکسیدان طبیعی و البته بسیار قوی است که برای زیبایی و سلامتی کاملا ضروری است. 

یک قاشق چایخوری عسل با 2 قاشق چایخوری آبلیمو مخلوط کنید و به این مخلوط، یک لیوان آب گرم (25 تا 40 درجه سانتی‌گراد) اضافه نمایید و خوب هم بزنید تا عسل کاملا با آب مخلوط شود.

معجون عسل و آبلیمو را صبح‌ها قبل از خوردن صبحانه میل کنید. بهتر است برای کمک به کاهش وزن و افزایش متابولیسم ، این معجون را بعد از خوردن غذاهای سنگین و چرب هم استفاده کنید. معجون عسل و آبلیمو کاملا طبیعی است و هیچ گونه ضرری برای سلامتتان ندارد. البته بهتر است آبلیموی مصرفی را کنترل کنید تا این ترکیب ترش نشود که سبب افزایش اسید معده در ابتدای صبح شود.

این معجون سبب افزایش گردش خون، تحریک سیستم گوارش، افزایش انرژی بدن، افزایش متابولیسم و کالری سوزی، پاکسازی کبد، تقویت سیستم ایمنی بدن، عالی برای بهبود کیفیت بینایی، صدا و زیبایی پوست می شود ودارای مقدار زیادی ویتامین C است که انرژی را افزایش می دهد. همچنین سبب افزایش دمای بدن می شود که باعث افزایش میزان متابولیسم شما می شود.

قهوه بنوشید

کافئین قادر است سیستم عصبی مرکزی را تسریع نموده تا سوخت و ساز بدن را قوی سازد علاوه بر این، دانه های قهوه دارای آنتی اکسیدان است و سلامت واقعی را فراهم کند می گوید قهوه می تواند یک راه بسیار خوبی برای انرژی و همچنین دارای برخی از آنتی اکسیدان ها می باشد نشان داده شده است که قهوه سطح انرژی در طی ورزش ( به خصوص فعالیت های استقامتی ) را بهبود می بخشد و در کار سخت تر به مردم کمک می کند که در نتیجه کالری بیشتری می سوزاند نوشیدن قهوه بعد از تمرین نیز می تواند مفید باشد مصرف کافئین پس از ورزش گلیکوژن عضله را 66 درصد در ورزشکاران استقامتی افزایش داده است و آنها را قادر می سازد تا پر کردن ذخایر انرژی استفاده شده ( از طریق ورزش ) سریع تر انجام شود.

چای سبز

اگر شما مانند یک آمریکایی به طور متوسط  سه فنجان قهوه در روز می نوشید چای سبز را با یکی از آنها مبادله کنید. علاوه بر آن افزایش تکان خوردن ناشی از مصرف کافئین، سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد چای سبز منبع غنی از آنتی اکسیدان به نام کاتچین است. در یک مطالعه که در مجله تغذیه بالینی منتشر شده است نوشیدن چای سبز مرکب در مجموع از سه ساعت پس از ورزش با شدت متوسط در هفته، چربی شکمی را در افراد در طی یک دوره سه ماهه کاهش می یابد. چای سبز دم کرده و شیرین نشده سبب افزایش سوختن 100 کالری در روز می شود.

سرکه سیب

مصرف سرکه سیب می تواند تاثیر چشمگیری در کاهش وزن داشته باشد. نوشیدن مخلوطی از یک لیوان آب و ۲ قاشق غذا خوری سرکه سیب را یکی از بهترین شیوه ها برای افزایش سوخت و ساز کالری ها می دانند. به جای مصرف سس هنگام خوردن سالاد از سرکه انگور یا سرکه سیب استفاده کنند و در شرایطی که می خواهند از آبلیمو، آبغوره یا گرد لیمو برای طعم دار کردن غذای شان استفاده کنند سرکه به دست آمده از سیب یا انگور مصرف کنند.

معجون هویج و جعفری

یکی از مفیدترین معجون ها و نسخه های گیاهی برای کاهش وزن و پیشگیری از چاقی نوشیدن معجونی از هویج و جعفری تازه در فواصل زمانی مشخص در طول روز است.

به گفته درمانگران طب سنتیافرادی که در فاصله بین ۲ وعده غذای اصلی از این معجون استفاده می کنند می توانند تا حد زیادی به از بین رفتن چربی ها و شکسته شدن سلول های چربی در بدن شان امیدوار باشند به ویژه اگر این افراد در کنار رعایت رژیم غذایی سبک و نوشیدن این معجون گیاهی ساعتی در روز را به نرمش و ورزش روزانه اختصاص دهند.

علاوه بر این درمانگران این شیوه درمانی بر این باورند که نوشیدن آب جعفری به تنهایی می تواند موجب کنترل و تنظیم میزان قند خون شده و به سلامت افراد دچار اضافه وزن کمک می کند. علاوه بر این،مصرف جعفری در وعده های غذایی می تواند میزان کلسترول خون را کاهش داده و آن را کنترل کند.توصیه ما به شما این است که هنگام خرید، دقت کنید تا هویج تازه و برگ های تیره تر جعفری را انتخاب کنید.

 معجون ساده و شیرین برای لاغری

4 کیلوکاهش وزن در یک هفته با این معجون لاغری+ دستورالعمل

بی رحم ترین چربی سوز دنیا را می شناسید ؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ