به این دلایل هرگز آب کتری و سماور را دوبار نجوشانید!

parya
حتما بارها برای شما و اطرافیانتان پیش آمده است که آب کتری و سماور مانده باشد و برای باردوم هم از آن استفاده کنید. اما اگر سلامتی خود و اطرافیانتان برایتان مهم هست هرگز آب کتری و سماور را دوبار نجوشانید!

ممکن است هربار که در کتری و سماور آب میریزید و برای درست کردن چای از آن استفاده می کنید آب داخل آن باقی بماند و برای بار بعدی هم از همان آب استفاده کنید و آب را دوباره بجوشانید الو دکتر بنا به گزارش محققان به شما توصیه می کند که هرگز این کار را نکنید و به این دلایل هرگز آب کتری و سماور را دوبار نجوشانید!

دلایل نجوشاندن دوباره آب کتری و سماور

در واقع وقتی آبی را بیشتر از یک مرتبه بجوشانید تغییراتی در سطح اکسیژن آن به وجود می‌آید که بسیار خطرناک است و سبب رسوب و تجمع مواد شیمیایی بسیار خطرناکی در آن می‌شود. می‌توانید به منظور اطمینان از این موضوع آزمایشی بسیار راحت را انجام دهید.

شاید شما نیز متوجه شده باشید چای‌هایی که بیش از دوبار گرم می‌شوند مزه واقعی و خوبی ندارند، این موضوع نشان می‌دهد بر اثر چندبار جوشیدن آب، خاصیت اصلی و فواید خود را از دست می‌دهد.

جوشاندن آب سبب کشتن باکتری‌ها می‌شود اما اگر این کار را چندین بار انجام دهید، گازها و مواد شیمیایی سمی همچون نیترات، آرسنیک و فلوراید در آن تولید می‌شود و به راحتی می‌تواند به سلامتی عمومی و عملکرد سیستم عصبی آسیب برساند.

چرا دوبار جوشاندن آب برای چای و… خطرناک است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ