ضعف های ناگهانی بدن نشانه چیست؟

mahdie.mohtashami
ضعف های ناگهانی مکرر را جدی بگیرید و با مراجعه به پزشک از سلامت خود اطمینان حاصل کنید.

گاهی اوقات ضعف های ناگهانی به سراغ افراد می آید که هیچ دلیل نمی توان برای آن یافت چون شخص به طور کامل استراحت کرده و مشکل خستگی ندارد. اگر ضعف کردن های ناگهانی به طور مداوم اتفاق بیفتد قطعا گویای علائم بیماری است و باید حتما با آن جدی برخورد کرد. در این مقاله بیشتر در مورد ضعف های ناگهانی بحث خواهیم کرد.

هزاران نفر در سراسر دنیا از خستگی مدام رنج می برند که با خوابیدن و استراحت کردن بر طرف نمی شود، این علامت اصلی و اولیه، ضعف یا نارسایی غدد آدرنالین(فوق کلیوی) می باشد.


غدد آدرنالین(فوق کلیوی) 2 غده گرد به اندازه 3 الی 4 اینچ که هر کدام بالای هر کلیه قرار گرفته اند. این غدد برای ادامه بقاء حیاتی هستند، آن ها هورمون های مختلفی از جمله آدرنالین، کورتیزون، آلدوسترون، استروژن، تستسترون، پروژسترون ،DHEA و…. تولید کرده که نقش های مختلفی در بدن ایفا می کنند. بعضی از وظایف هورمون های تولید شده توسط این غدد عبارتند از: فعال کردن سیستم فرار و گریز(سیستم مقابله با استرس)، تولید انرژی، افزایش قند خون، تنظیم قوای جنسی، تنظیم سوخت و ساز بدن و چندین نقش مهم و حیاتی دیگر، هر گاه شما در حالت استرس قرار می گیرید غدد آدرنالین با تولید هورمون های مختلف به بدنتان کمک می کند تا از حالت فشار و استرس رهایی یابید به همین دلیل ممکن است بارها هنگام فشار های روحی و استرس دردی در بالای کلیه ها احساس کرده باشید.

 

علامت های معمول ضعف غدد آدرنالین شامل ضعف، خستگی و معمولاً همراه با افسردگی، تمایل بیش از حد به خوردن مواد قندی یا مواد شور (به دلیل اینکه هورمون های مولد انرژی در بدن به اندازه کافی تولید نمی شوند و فرد برای کسب انرژی تمایل به خوردن مواد قندی خواهد داشت)، افت فشار خون و قند خون، کاهش دمای بدن به خاطر کمبود هورمون کورتیزول و علامت های ثانویه ضعف غدد آدرنالین شامل: اختلال در هضم غذا، عدم توانایی در کنترل استرس، تحریک پذیری، آلرژی به خوردن برخی از غذاها، درد و ضعف عضلات، سر گیجه، ابتلای مکرر به انواع عفونت ها، تغییر در رنگ پوست، ضعف قوای جنسی و… می باشد. همچنین بدن برای دفع سموم و فلزات سمی نیازمند صرف انرژی است و وقتی با کمبود انرژی مواجه باشد به مرور زمان فلزات سمی در بدن انباشته شده و بیماری های مانند پارکینسون، آلزایمر و حتی سرطان بروز می دهد.


اگر شما جزء کسانی هستید که صبح هنگام بیدارشدن از خواب به جای احساس تازگی و سرحالی، حس بی حالی، کرختی و افسردگی دارید و با گذشت روز این حالت بر طرف می شود، احتمالا به ضعف غدد آدرنالین مبتلا هستید. اول صبح غدد آدرنالین در این افراد به درستی فعالیت نمی کند و با گذشت روز و یا استفاده از محرک ها مانند قهوه و چای فعالیت این غدد بیشتر شده و حس خستگی و کرختی از بین می رود.

علت ضعف ناگهانی بدن

تحلیل عضلانی

تحلیل عضلانی مجموعه‌ای از بیماری‌هاست که به مرور زمان به ماهیچه‌ها آسیب می‌رساند و آنها را تضعیف می‌کند. این آسیب و ضعف به علت کمبود پروتئین اتفاق می‌افتد.

 

درماتومیوزیت

درماتومیوزیت یک بیماری التهابی نادر در ماهیچه‌هاست که با سوزش همراه است.

 

فلج اطفال

پولیو یا فلج اطفال یک بیماری به شدت واگیردار است که به دلیل حمله‌ی ویروس‌ها به سیستم عصبی بدن اتفاق می‌افتد.

 

کمبود سدیم خون (هیپوناترمی)

کمبود سدیم خون وقتی اتفاق می‌افتد که تعادل میزان آب و سدیم در بدن به هم بخورد. افت سریع سدیم خون می‌تواند علت ضعف ناگهانی بدن، سردرد، حالت تهوع و گرفتگی عضله باشد.

 

نرمی استخوان یا راشیتیسم

این بیماری باعث ضعیف شدن استخوان‌ها می‌شود و مشکلات زیادی برای سلامتی به‌وجود می‌آورد.

 

ضربه‌ی مغزی (کانکاشن)

این بیماری جزو موارد اورژانسی است که وضعیت هوشیاری را تغییر می‌دهد به مراقبت‌های پزشکی نیاز دارد.

 

کمبود پتاسیم خون (هیپوکالمی)

کمبود پتاسیم خون باعث خستگی، ضعف و نامنظم شدن ضربان قلب می‌شود.

 

سستی ماهیچه‌های صورت (میاستنی گراویس)

سستی ماهیچه‌های صورت یک بیماری عصبی-عضلانی است که ماهیچه‌های اسکلتی را فلج می‌کند و ممکن است باعث افتادگی پلک و دوبینی شود.

 

درد اعصاب (نورالژی)

نورالژی درد شدیدی است که به دلیل آسیب‌دیدگی اعصاب به‌وجود می‌آید. آسیب اعصاب ممکن است در هر قسمتی از بدن اتفاق بیفتد اما معمولا در گردن و صورت شایع‌تر است.

 

سکته‌ی مغزی

سکته‌ی مغزی یک وضعیت اضطراری پزشکی است که به درمان و مراقبت فوری احتیاج دارد.

 

مهره‌ی سریده

جابه‌جایی مهره ممکن است در هر قسمتی از ستون فقرات (از گردن تا لگن) رخ بدهد.

 

بیماری گریوز

گریوز یک بیماری خودایمن است که باعث می‌شود غده‌ی تیروئیدتان بیش از اندازه هورمون تیروئید ترشح کند.

 

پی‌آسیبی محیطی (پریفرال نوروپاتی)

پریفرال نوروپاتی نوعی بیماری است که در اثر آسیب اعصاب ایجاد می‌شود.

 

هیپرکلسمی

هیپرکلسمی نوعی بیماری است که به دلیل زیاد بودن کلسیم موجود در خون اتفاق می‌افتد.

 

هیپوتیروئیدیسم(کم کاری تیروئید)

غده‌های تیروئید هورمونی ترشح می‌کنند که میزان مصرف انرژی سلول‌ها (متابولیسم) را کنترل می‌کند. هیپوتیروئیدیسم زمانی اتفاق می‌افتد که این هورمون‌ها به اندازه‌ی کافی ترشح نشوند. اگر به این بیماری توجه نشود ممکن است باعث چاقی مزمن( درباره عوامل چاقی بیشتر بدانید) و بیماری های قلبی شود.

 

تحلیل عضلانی دوشِن

یکی از ۹ نوع تحلیل عضلانی، تحلیل عضلانی دوشن است که یک اختلال ژنتیکی به شمار می‌رود. این بیماری ماهیچه‌ها را ضعیف می‌کند و حتی ممکن است به مرگ منجر شود.

 

سکته‌ی خفیف مغزی

سکته‌ی خفیف در اثر کاهش ناگهانی جریان خون به مغز اتفاق می‌افتد.

 

بیماری لوگریگ

اسکرولز جانبی آمیوتروفیک یا لوگریگ نوعی بیماری است که به مغز و ستون فقرات آسیب می‌زند و باعث می‌شود که کنترل ماهیچه‌های والنتاری از دست برود.

رابدومیولیزیس

رابدومیولیزیس نوعی بیماری است که بافت ماهیچه را از بین می‌برد و معمولا در اثر جراحت به وجود می‌آید.

 

تحلیل عضلانی بِکِر

تحلیل عضلانی بکر نوعی بیماری ژنتیکی است که به مرور زمان به ماهیچه‌ها آسیب می‌رساند و به از دست رفتن بافت منجر می‌شود.

 سه اشتباه رایج هنگام غش کردن

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ