دردهای طولانی در این ناحیه نشانه سرطان تیروئید است!

toranj
مراقب دردهای طولانی در بدنتان باشید.

درد یکی از نشانه های بیماری است. شاید به نظر درد کشیدن امر بدی است اما مطمین باشید که آن درد یک نشانه است تا شما به دکتر مراجعه کنید. گلودرد طولانی نشانه سرطان تیروئید است. به گزارش الودکتر: دردهای طولانی مدت در بدن نباید نادیده گرفته شوند.

گلودرد های طولانی ممکن است نشان دهنده سرطان تیروئید باشند

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند درصورتی‌که گلودردشان پس از سه هفته درمان نشد برای بررسی سرطان تیروئید به پزشک مراجعه کنند. سرطان تیروئید از جمله سرطان‌هایی است که به طور معمول قابل درمان است و افراد بیشتر در دهه ۳۰ سالگی و بعد از ۶۰ سالگی به آن مبتلا می‌شوند همچنین زنان دو یا سه برابر بیشتر از مردان احتمال دارد به این بیماری مبتلا شوند.

این سرطان در شرایطی بوجود می‌آید که رشد سلول‌ها در غده تیروئید بیش از حد افزایش پیدا کند. تیروئید غده کوچکی است و هورمون‌هایی ترشح می‌کند که تنظیم می‌کند چگونه بدن انرژی دریافتی را مصرف کند.
این نوع از سرطان به طور معمول قابل درمان است و در بسیاری از موارد بیمار به طور کامل درمان می‌شود. یکی از علائم سرطان تیروئید، گلو دردی است که بیش از زمان طبیعی ادامه پیدا می‌کند.

نشانه اصلی سرطان تیروئید وجود توده در گردن است که اغلب با درد همراه نیست اما گلو دردهایی هم که در مدت زمان طولانی درمان شود، می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به این بیماری باشد.

به گزارش روزنامه اکسپرس، از دیگر علائم سرطان تیروئید می‌توان به ورم غده در گردن، احساس درد در ناحیه گردن یا داشتن مشکل در بلع اشاره کرد همچنین برخی از بیماران هنگام تنفس دچار مشکل می‌شوند.

 گزینه های درمانی

اگر مبتلا به سرطان تیروئید هستید، گزینه های درمانی تان به اندازه و مرحله رشد تومورتان بستگی دارد. بعضی تومورهایی که کمتر از 1 سانتی متر هستند، سرطان تیروئید میکروپاپیلاری، می توان رهایشان کرد و کاری به آن ها نداشت. از آنجایی که رشد این تومورها بسیار آهسته است، دکتر شما ممکن است درمان را به تعویق انداخته و به سادگی فقط هر 6 ماه یک بار برایتان اولترا سوند تجویز کند تا مطمئن شود که تغییری نداشته است.

تومورهای بزرگتر یا تهاجمی تر نیاز به حذف فوری دارند، ولی لزوما نیازی به خارج کردن کامل غده تیروئید وجود ندارد که معمولا انجام می شود. ولی اگر غده تیروئید را کامل خارج کنید، برای ادامه زندگی نیاز به هورمون های تیروئید دارید. همچنین خطر ایجاد جراحت غده پاراتیروئید هم وجود دارد که میزان کلسیم در بدن را کنترل می کند. امروزه بسیاری از بیماران فقط نیمی از تیروئید را بر می دارند ( بخشی که تومور گرفته )، که باعث می شود از اثرات جانبی نبودن غده تیروئید در امان بمانند. بسته به ویژگی های پرونده شما ممکن است نیاز به شیمی درمانی، پرتو درمانی یا استفاده هدفمند از داروها باشد.

خوشبختانه شانس غلبه بر سرطان تیروئید بسیار خوب است، میزان بقای 5 ساله برای مرحله اول و مرحله دوم پاپیلاری یا سرطان فولیکولار تیروئید نزدیک 100 درصد است.

نشانه‌های سرطان تیروئید که نباید نادیده بگیرید

وسایل منزل ریسک سرطان تیروئید را افزایش می دهد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ