آیا ترب سیاه می تواند سنگ کیسه صفرا را درمان کند؟

atoosamirzavandi
برای دفع سنگ کیسه صفرا و سرفه‌های تشنج‌آور از ترب سیاه استفاده کنید.

ترب انواع مختلف و فواید بسیاری دارد مخصوصا ترب سیاه، به دلیل خواص دارویی و گیاهی بیشتر جلب توجه می کند. یکی از فواید ترب سیاه کمک به عملکرد سیستم گوارش است. در این مقاله بیشتر در مورد خواص ترب سیاه بیاموزید.

 

خواص ترب سیاه برای سنگ کیسه صفرا

برای دفع سنگ کیسه صفرا و سرفه‌های تشنج‌آور از ترب به صورت زیر استفاده کنید:

در یک ترب بزرگ حفره ایجاد کرده و همچنین در ته آن هم سوراخ ریزی به وجود آورید، به طوری که آب قطره‌قطره از آن خارج شود. سپس مقادیر شکر در حفره ریخته و آن را با آب پر کنید و ترب را در دهانه شیشه یا استکانی قرار دهید که آب آن قطره‌قطره از سوراخ ریز ته ترب خارج‌شده و در داخل شیشه یا استکان پر شود. این آب را چند بار در روز بنوشید.

 

خواص ترب سیاه برای کبد

ترب سیاه دارای خاصیت سم زدایی بوده، برای درمان کبد چرب بسیار مفید است. در حقیقت گوشت آبدار و کمی تند تـرب سیاه حاوی ترکیبات بسیار قوی است که کبد را تقویت و تمیز کرده و عملکرد صفرا را کنترل می کند. در طب سنتی از خواص ترب سیـاه برای درمان بیماری نقرس و روماتیسم استفاده میشود. همچنین شربت تهیه شده از ترب سیاه برای کاهش ورم مفاصل و تسکین درد سیاتیک مفید میباشد.

 

استفاده از شربت ترب سیاه دارای خاصیت اشتها آور میباشد. از دیگر خواص ترب سیـاه خاصیت ضدباکتری، ضد قارچ و ضد ویروس این سبزی است که باعث پیشگیری از عفونتهای دستگاه ادراری و مجاری تنفسی می شود.

 

خواص ترب سیاه برای یبوست  

یکی از مهمترین خواص ترب سیـاه استفاده از شربت تهیه شده از آن برای درمانسرفه و مشکلات تنفسی است. به این منظور تـرب سیاه را به شکل حلقه‌های نازکی ببرید و لایه لایه روی هم بچینید. در بین هر طبقه، کمی عسل بریزید و آب اضافه کنید. اجازه دهید روی حرارت ملایم اجاق بجوشد. سپس از این شربت میل کنید. ترب سیاه خاصیت ملین داشته و برای درمان یبوست مفید است.

 

پاک سازی پوست صورت

ترب سیاه به دلیل مقادیر بالای ویتامین B، روی و فسفر موجود در آن خواص سم زدایی قوی خون را دارد، اگر خون شما پاک سازی شود رنگ پوست روشن تر و سالم تر می شود.

 

جوان سازی پوست صورت

ترب سیاه دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان های طبیعی از جمله ویتامین C است که چین و چروک پوست را کاهش داده و به جوان سازی پوست صورت کمک می کند.

نوشیدن منظم آب ترب سیاه رادیکال های آزاد را از بین می برد و در نتیجه باعث جوانسازی پوست می شود.

 

درمان لک ها و جای جوش صورت

آب ترب سیاه علاوه بر اینکه برای پیشگیری و درمان آکنه و جوش صورت مفید است به درمان لک های صورت و جای جوش کمک می کند.

 

بهبود هضم با مصرف ترب سیاه

سوء هاضمه، باعث ناراحتی و مشکلاتی می شود عوامل مختلف درونی یا بیرونی هستند، که با اسهال، یبوست، حالت تهوع و غیره مشارکت دارند، وجود دارد. شما می توانید هضم را از طریق ترکیب غذایی خود با ترب سیاه مصرف کنید، و هضم خود را تسهیل کنید ، شما می توانید آن را به چند دستور العمل غذایی سالاد یا سوپ و یا به استیک خود اضافه کنید. ترب سیاه ،از سیستم گوارشی هم پشتیبانی می کند همچنین، فیبر رژیمی موجود در سبزیجات نیز به کاهش علائم مرتبط به یبوست کمک می کند. متخصصان تغذیه ،معتقدند که حتی می تواند شدت گرفتگی های معده را ،نیز کاهش دهد.

 

مصرف ترب سیاه برای درمان کم کاری تیروئید

این وضعیتی است که غده های تیروئید ،از ترشح هورمون های تیروئیدی جلوگیری می کنند شما باید بلافاصله این بیماری را درمان کنید ،زیرا کم کاری تیروئید می تواند به سایر مشکلات سلامتی، مانند:اختلال متابولیسم منجر شود. متخصصان تغذیه ،معتقدند که:مصرف روزانه ترب سیاه می تواند به دلیل وجود پتاسیم و سلنیوم، شما را از کم کاری تیروئید محافظت کند با این حال، هنوز توصیه می شود با دکتر خود در این باره مشورت کنید و از مصرف داروهای خودسرانه اجتناب کنید.

 

خواص ترب سیاه برای سنگ کیسه صفرا

برای دفع سنگ کیسه صفرا و سرفه‌های تشنج‌آور از ترب به صورت زیر استفاده کنید:

در یک ترب بزرگ حفره ایجاد کرده و همچنین در ته آن هم سوراخ ریزی به وجود آورید، به طوری که آب قطره‌قطره از آن خارج شود. سپس مقادیر شکر در حفره ریخته و آن را با آب پر کنید و ترب را در دهانه شیشه یا استکانی قرار دهید که آب آن قطره‌قطره از سوراخ ریز ته ترب خارج‌شده و در داخل شیشه یا استکان پر شود. این آب را چند بار در روز بنوشید.

 

خواص ترب سیاه برای سرفه

ان از زمانی که سرفه‌های پی در پی راه نفس آدم را بند می‌آورد.در این صورت هیچ‌چیز به اندازه‌ی ترب
سیاه یک درمان مفید و طبیعی نیست.شربت ترب سیاه باعث می‌شود که مخاط برونشیت روان شده و دفع شود. به همین دلیل هم برای درمان سرفه و مشکلات تنفسی فوق‌العاده است.

از خواص دارویی ترب سیاه نگذرید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ