ماسک گلابی برای پوست و مو

atoosamirzavandi
اگرچه گلابی خواص سبزیجات-خواص میوه ها سبزیجات و سلامت – ویتامین C نیست اما این میوه‌ی مفید حاوی ویتامین‌های دیگری مثل ویتامین E می‌باشد.

گلابی میوه ای تابستانی سرشار از ویتامین E می باشد که برای پوست و مو بسیار مفید می باشد. علاوه بر این خواص فوق العاده ی گلابی برای پوست و مو به دلیل فیبر بالا بسیار کمک کننده در هضم غذا و عملکرد بهتر دستگاه گوارش می باشد. در این مقاله با خواص گلابی بیشتر آشنا خواهید شد.

 

ویتامین‌ها و مواد معدنی گلابی

اگرچه گلابی خواص سبزیجات-خواص میوه ها سبزیجات و سلامت ویتامین C نیست اما این میوه‌ی مفید حاوی ویتامین‌های دیگری مثل ویتامین E می‌باشد. اما همین میزان اندک ویتامین C به همراه ویتامین E به صورت سینرژی یا همان توان افزایی عمل می‌کنند. یعنی این که دو یا چند عنصر با هم همیاری یا برهمکنش دارند و برای همین خواص آنتی اکسیدانی ویتامین E چندین برابر می‌شود.

گلابی؛ تقویت کننده سلول‌های خاکستری مغز

یک عدد گلابی متوسط حاوی ۱۵ درصد مس مورد نیاز روزانه‌ی سیستم عصبی است. یون‌های مس روی ناقل‌های عصبی موثر در عملکرد سیناپس‌ها (منطقه‌ی تماس بین نرون‌ها و عضلات) تأثیر می‌گذارد. قدرت یادگیری و به یادسپاری ما به نیرو و توان ناقل‌های عصبی بستگی دارد. یعنی اگر ناقل‌های عصبی ما درست به وظایفشان عمل نکنند هم یادگیری‌مان به مشکل بر می‌خورد و هم قدرت به یادسپاری‌مان. مس باعث تقویت عملکرد ناقل‌ها می‌شود و گلابی هم یکی از میوه‌های تامین کننده‌ی مس مورد نیاز بدن است.

تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف گلابی

مواد موجود در گلابی برای تقویت بدن پس از بیماری هایی که نیرو و توان انسان را تحلیل می برد، بسیار مفید است. شاید به همین دلیل است که برای بیماران کمپوت گلابی می بریم.

در دوران نقاهت بیماری هایی چون سل، کم خونی و ضعف شدید خوردن مخلوط آب گلابی و به بسیار مفید است.

گلابی سرشار از فیبرهای حلال یا محلول در آب می‌باشد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و بدنتان را در برابر بیماری‌ها مصون می‌دارد.

توجه داشته باشید فیبرهای غیر حلال که بیشتر در پوست این میوه قرار دارند باعث هضم و دفع سریع غذا می‌شوند. برای همین امکان دارد برای افرادی که روده‌های حساسی دارند دردسرساز شود.

 

خواص گلابی برای پوست و مو

جوان سازی پوست صورت

گلابی حاوی مقادیر بالای ویتامین C، ویتامین K و مس است که رادیکال های آزاد را از بین می برد و با افزایش تولید کلاژن در پوست صورت به درمان چین و چروک پوست صورت و چروک دور چشم کمک کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

 

درمان پوست چرب صورت

اگر پوست چرب دارید، بهتر است بدانید که میوه گلابی به کنترل چربی پوست کمک می کند.

ماسک گلابی برای پوست چرب

یک عدد گلابی را خرد کرده و در مخلوط کن بریزید، آب یک لیمو ترش تازه را به آن اضافه کنید، خمیر به دست آمده را بر روی پوست صورت بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید.

درمان آکنه و جوش صورت

گلابی حاوی مقادیر بالا ویتامین های حیاتی و مواد معدنی ضروری است که به درمان مشکلات پوستی از جمله آکنه و جوش صورت کمک می کند.

ماسک گلابی و عسل برای پوست صورت

یک گلابی را بپزید و له کنید و مقداری خامه و عسل به آن اضافه کنید، روزی سه بار این ماسک را بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

 

درمان پوست خشک و حساس

گلابی برای درمان پوست خشک و حساس و جلوگیری از پوسته پوسته شدن پوست مفید می باشد.

ماسک صورت گلابی

آب یک گلابی را بگیرید و بر روی پوست صورت بمالید، این ماسک به درمان پوست خشک و حساس کمک می کند.

 

پاک سازی پوست صورت

آنزیم های طبیعی موجود در گلابی به عنوان یک اسکراب طبیعی عمل می کنند و سلول های مرده پوست را از بین می برند و باعث پاک سازی پوست صورت می شوند.

 

تقویت و افزایش رشد مو

گلابی رسیده حاوی مقداری قند الکل طبیعی به نام های سوربیتول و گلوسیتول است که ریشه های مو را تقویت کرده و باعث افزایش رشد مو می شود.

 

نرم کننده طبیعی موی سر

مقدار زیاد ویتامین C موجود در گلابی به عنوان یک نرم کننده طبیعی عمل کرده و باعث نرم تر شدن موی سر می شود.

 

درمان مو های آسیب دیده

گلابی یک مرطوب کننده ی طبیع مو بوده و می تواند به درمان موهای آسیب دیده کمک کند.

ماسک مو با گلابی

آب 1 گلابی تازه را بگیرید و با 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب و 2 قشق غذاخوری آب ترکیب کنید، این ماسک را بر روی موهای خود بمالید و خوب ماساژ دهید و سپس با آب گرم بشویید.

 

نرم کننده طبیعی لب

گلابی حاوی اسید لاکتیک است که به عنوان یک مرطوب کننده و نرم کننده لب ها عمل می کند.

معده و دستگاه گوارش

مقادیر بالای فیبر موجود در گلابی برای بهبود هضم غذا، درمان معده درد و بهبود سلامت گوارش مفید می باشد.

فواید گلابی و آب گلابی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ