درمان قطعی سینوزیت با این گیاه!

atoosamirzavandi
سینوزیت را می توان با روش های موثر خانگی به خوبی کنترل و درمان کرد. یکی از درمانهای موثر خانگی استفاده از سیر است.

سینوزیت و سردرد های آن گاهی آنقدر اذیت کننده است که تحمل آن را بسیار مشکل می کند. سیر به علت خاصیت آنتی باکتریالی و ضد التهابی که دارد در درمان سینوزیت و سردردهای آن موثر است. در این مقاله با روش های درمان سینوزیت آشنا خواهید شد.

هر روز عصاره‌ی هسته‌ی گریپ فروت مصرف کنید

در میان بهترین درمان‌های خانگی طبیعی برای سینوزیت، عصاره‌ی هسته‌ی گریپ فروت از قدرت درمانی بسیار بالایی برخوردار است؛ به خصوص اگر مدت زیادی باشد که با سینوزیت دست و پنجه نرم می‌کنید. می‌توانید با استفاده از هسته و گوشته‌ی گریپ فروت خشک و خرد شده عصاره‌ی هسته‌ی گریپ فروت را به دست آورید. گریپ فروت دارویی طبیعی است که می‌تواند به طور موثر عفونت را کاهش دهد. عصاره‌ی هسته‌ی گریپ فروت را می‌توان به شکل‌های مختلف استفاده کرد.

عصاره‌ی هسته‌ی گریپ فروت به شکل اسپری می‌تواند به رفع مخاط غلیظ در بینی، و هم‌زمان، به پیشگیری از رشد آلودگی‌های میکروبی در بافت‌های ملتهب و ضعیف سینوس کمک کند.

پاکسازی بینی با سیر

اگر به دنبال بهترین درمان‌های خانگی طبیعی برای سینوزیت هستید، باید بدانید سیر در این مورد بسیار موثر و فوق‌العاده‌ است. در بسیاری از پژوهش‌ها، ثابت شده است سیر حاوی ترکیباتی شیمیایی است که می‌تواند عفونت‌های باکتریایی، ویروسی، و قارچی را نابود کند. از آن‌جا که سینوزیت یک عفونت باکتریایی است، سیر با مبارزه علیه این باکتری‌ها به درمان سینوزیت کمک می‌کند.

اولین توصیه این است که بخور سیر بدهید.

الف. باید ۳ تا ۴ حبه سیر و مقداری آب آماده کنید.
ب. آب را در ظرفی بریزید و برای چند دقیقه بجوشانید.
پ. همین که آب جوش آمد، سیرهای خرد شده را در آب بریزید.
ت. بعد از چند دقیقه، شعله را خاموش کنید؛ سرتان را با فاصله‌ی مناسب روی ظرف قرار دهید و برای جلوگیری از هدر رفتن بخار، روی سرتان حوله‌ یا پارچه‌ای تمیز بکشید.
ث. در این مرحله تنها کاری که باید انجام دهید این است که بخارات آب و سیر را استنشاق کنید؛ این کار به روان شدن مخاط و تسکین فوری سینوزیت کمک می‌کند.
ج. هر دفعه که لازم است، این کار را انجام دهید.

هر روز تخم شنبلیله مصرف کنید

اگر بخواهیم در مورد موثرترین درمان‌های خانگی طبیعی برایسینوزیت صحبت کنیم و تخم شنبلیله را نادیده بگیریم، بسیار کوتاهی کرده‌ایم. تخم شنبلیله مانند سربازی قدرتمند با کمک خواص ضد التهابی‌اش جلوی پیروزی سینوزیت را می‌گیرد.

بنابراین، مصرف تخم شنبلیله برای‌تان بسیار مفید است زیرا باعث مداوای عفونت سینوس می‌شود. روش استفاده از آن بسیار آسان است:

الف. مقداری تخم شنبلیله را در یک لیوان آب بریزید.
ب. آن را خوب به هم بزنید و اجازه دهید چند دقیقه بجوشد.
پ. اجازه دهید کمی خنک شود، سپس آن را گرم بنوشید.
ت. این کار را بارها و بارها تکرار کنید تا از عفونت سینوس خلاص شوید.
ث. ولی تخم شنبلیله ممکن است برخی عوارض جانبی نیز داشته باشد، از این رو، پیش از مصرف آن باید با پزشک‌تان مشورت نمایید.

سوپ مرغ؛ دوای درد سینوزیت

شما می توانید سوپ مرغ گرم را سه تا چهار بار در روز و در وعده‌های کم بخورید. برای اثر بهتر فلفل را به سوپ اضافه کنید.

چای زنجبیل بنوشید

چای زنجبیل داغ  یکی دیگر از درمان های خانگی موثر برای عفونت سینوسی است.

مقداری زنجبیل تازه را در یک فنجان آب جوش به مدت پنج دقیقه بجوشانید. سپس مقدار کمی آب لیمو و یک قاشق مرباخوری عسل را به این چای اضافه کنید تا طعم و مزه آن دلچسب شود.

این نوشیدنی را 2 تا سه بار در روز بنوشید. چای زنجبیل خواص ضد باکتری و ضد التهابی زیادی داشته و در درمان بیماری های بسیاری موثر است.

بهترین درمان فوری سینوزیت چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ