شکمی صاف با خوردن کندر به صورت ناشتا

atoosamirzavandi
شکمی صاف با خوردن کندر به صورت ناشتا را به راحتی امکان پذیر است اما مصرف طولانی مدت کندر عوارضی نیز دارد. بهترین مدت برای مصرف کندر دو هفته می باشد.

خوردن کندر به صورت ناشتا

شکمی صاف با خوردن کندر به صورت ناشتا آرزویی دست نیافتنی نیست. کندر سرشار از خواص پزشکی است و از دیرباز مورد استفاده ایرانیان برای درمان بیماری های دهانی، روحی، التهاب روده … بوده است.

با مطالعه این مقاله خواص کندر و نحوه ی استفاده آن را بیاموزید.

روشها و ماده غذایی برای آب کردن شکم و داشتن شکمی صاف

صبح ناشتا کندر بجوید
دارچین با عسل میل کنید
زنجبیل با عسل مصرف کنید
چای سبز میل کنید
دم‌کرده تخم کتان بنوشید
آب کرفس هفته‌ای سه روز میل شود
سرکه سیب مصرف شود
روغن زیتون در رژیم غذایی روزانه گنجانده شود.

خواص کندر

جویدنش لثه را محکم میکند و بوی دهان را میزداید برای حافظه مفید است و روایت شده برای حفظ قرآن و قطع ادرار و بلغم از آن بخورند.
روغن کندر خواص ضد عفونی کننده و گند زدایی و ضد میکروبی دارد. از آن می توان در زخم ها برای جلوگیری از کزاز استفاده کرد و برای عفونت های داخلی هم مفید و موثر است.
کندر خواص ضد التهابی داشته و برای بهبود بیماری های التهابی روده بسیار مفید است. روغن کندر برای معده درد و ناراحتی ها و دردهای شکمی خوب است و باعث بهتر شدن هضم و حتی کم کردن گازهای روده می شود.
برای برطرف کردن جای زخم صورت و بدن مفید است. تغییرات پوستی حاصل از جوش، آکنه، آبله و … می تواند با استفاده از روغن کندر بر طرف شود.
به حفظ عملکرد کلیوی کمک می کند. به تولید مناسب ادرار کمک کرده و باعث خروج سموم از بدن از طریق ادرار می شود.
موثر در کاهش فشار خون است و در تولید مجدد سلول های سالم بسیار مفید است. اثرات مفید کندر در کاهش قند خون، کاهش چربی خون و محافظت از کبد در بسیاری از بررسی ها مشاهده شده است
در خانم ها در طی دوره ی عادت ماهانه برای بهبود سردرد، تهوع و معده درد مفید است و ممکن است قاعدگی های سنگین با روغن کندر، متعادل شود.
در آرامش فکر، روح و روان و آسودگی بسیار موثر است؛ و علت اصلی استفاده از آن در اماکن مذهبی به عنوان بخور (عود) همین است؛ و حتی اثرات مفیدی در بی خوابی دارد.
در مصر باستان از روغن کندر به عنوان ماسک صورت برای سلامت نگه داشتن پوست، بهبود جای زخم، جلوگیری از چروک خوردن و جوان و نرم نگه داشتن پوست استفاده می شده است.
برای برطرف کردن شک و مساعد شدن حال کسانی که از شک زیاد رنج می برند، کم کردن ضعف اعصاب و استرس از آن استفاده می شود. همچنین برای افرادی که از کابوس های شبانه و خستگی رنج می برند و برای جوان سازی فکر و بدن از آن استفاده می شود.
خاصیت کندر در تعدیل سیستم ایمنی مورد بررسی قرار گرفته است. روغن کندر برای محافظت در برابر سرماخوردگی و راحتی ماهیچه ها و دردهای مفاصل مفید است و در درمان روماتیسم و حتی آرتریت بسیار موثر است.
کندر همچنین در کودکان برای بهبود بلع و تنفس های عمیق مفید است.
در مطالعات بالینی و سلولی مختلف اثرات ضد سرطانی قدرتمندی در کندر دیده شده است.
کندر در تقویت حافظه و رفع فراموشی و ضعف حافظه بسیار موثر است. پیامبر اسلام بر خوردن کندر در دوران بارداری بسیار تاکید کرده اند؛ و همچنین خوردن آن را برای بهبود و افزایش حافظه توصیه کرده اند.
بهبودی خشکی پوست از دیگر خواص کندر است. به این منظور به اندازه سر انگشت از کندر را داخل مقداری روغن بادام ریخته و حرارت دهید تا حل شود. پس از اینکه روغن سرد شد، از این روغن همانند لوسیون بر روی قسمتهایی از پوست که دچار خشکی شده است بمالید. از صمغ کندر امروزه در ساخت انواع لوسیونها و کرمهای ضد چین و چروک پوست و ضد پیری استفاده میشود. برای رفع خشکی پوست میتوانید مطلبی را که در همین سایت با عنواندرمان خانگی خشکی پوست با ماسک های گیاهی است مطالعه نمایید.

نحوه استفاده کندر

آن را کوبیده و هر روز صبح ناشتا یک قاشق مربا خوری از آن‌را در یک استکان آب حل کرده و مصرف کنید. می‌توانید آن را در دهان گذاشته و به صورت آدامس از آن استفاده کنید، البته در این حالت کندر کمی تلخ است.

دوست دارید شکمی صاف و زیبا داشته باشید؟

نحوه استفاده کندر

فواید کندر برای سلامتی؛ از لاغری گرفته تا بهبود آسم

بوسولیا یا کندر هندی، عصاره گیاهی رزینی از درخت بوسولیا است که قرن ها پیش در مورد استفاده قرار می گرفته است. اثرات ضد التهابی آن به درمان بیماری های التهابی مانند آرتریت روماتوئید، بیماری التهابی روده و آسم کمک می کند.

روش های درمانی برای این شرایط متمرکز روی کاهش التهاب است. کندر با کمک به کنترل التهاب علائم بیماری های التهابی مزمن را به حداقل می رساند. تحقیقات علمی برای حمایت از مزایای کندر آغاز شده، اما بیشتر مطالعات تا به امروز از مدل های سلولی یا حیوانی استفاده کرده اند.

دانشمندان از تاثیر این ماده روی انسان اطلاعات کافی ندارند، بنابراین آزمایشات بالینی بیشتری روی فاز انسانی قبل از توصیه پزشکان برای این روش درمانی ضروری است. به گزارش مدیکال نیوزتودی، در این مقاله آنچه شواهد علمی کنونی در مورد مزایا و خطرات کندر می گوید توضیح داده می شود.

کندر چیست؟

کندر از راسته افراسانان و بومی هند، آفریقای شمالی و خاورمیانه است. کشاورزان برای جمع آوری رزین آن به درخت ضربه می زنند که به آن کندر می گویند. رزین کندر دارای رایحه، عطر و طعم غنی است. به عنوان بخور بسیار محبوب است و اغلب مردم آن را با نام رایج کندر می شناسند.

کندر چگونه کار می کند؟

برخی تحقیقات نشان می دهد بوسولیک اسید می تواند از تشکیل لکوترین ها در بدن جلوگیری کند. مولکول های لکوترین ها به عنوان عامل التهاب شناخته شده اند که می توانند علائم آسم را نیز تحریک کنند.

چهار اسید موجود در کندر به خواص ضدالتهابی گیاه کمک می کند. این اسیدها لیپوکسیژناز-5 (5-LO)، آنزیم تولیدکننده لکوترین را مهار می کنند. تصور می شود استیل-11-کتو-ب-بوزولئیک اسید (AKBA) به عنوان قوی ترین چهار بوزولیک اسید است.

با این حال، تحقیقات دیگر نشان می دهد بوزولیک اسیدهای دیگر مسئول خواص ضدالتهابی گیاه هستند. محصولات کندر به طور کلی بر اساس غلظت بوزولیک اسیدهای آنها رتبه بندی می شوند.

کندر چگونه کار می کند؟

کندر چه فوایدی دارد؟

در درمان های طبیعی قرن هاست از کندر برای درمان انواع اختلالات التهابی مزمن استفاده می کنند. بر اساس مقاله مروری، بنظر می رسد کندر و مواد موثره آن مانند بوزولیک اسید اثر ضدالتهابی خوبی روی بدن دارند. در بخش های زیر شواهد مربوط به مزایای آن برای شرایط التهابی سلامتی بحث شده است.

ارتباط لاغری و مصرف کندر

برخی بر این باوند با مصرف کندر به صورت ناشتا می توان از زیبایی شکمی صاف بهره مند شد، اما دقت داشته باشید مصرف طولانی مدت آن منجر به بروز عوارض جانبی می شود، بنابراین بهتر است برای تحقق این هدف به مدت دو هفته مصرف شود.

برای بهره مندی از مزایای کندر برای لاغری آن را بکوبید، هر روز صبح ناشتا یک قاشق مرباخوری از آن ‌را در یک فنجان آب حل کرده و مصرف کنید. البته می توان از آن مانند آدامس نیز استفاده کرد البته شاید تلخی آن برای برخی افراد آزاردهنده باشد. در کنار مصرف کندر به صورت ناشتا می توان برای داشتن شکمی صاف روش های زیر را نیز امتحان کنید:

مصرف دارچین با عسل

مصرف زنجبیل با عسل

نوشیدن چای سبز

نوشیدن دمنوش تخم کتان

مصرف آب کرفس هفته ‌ای سه روز

مصرف سرکه سیب

گنجاندن روغن زیتون در رژیم غذایی

روماتیسم مفصلی

التهاب در اطراف مفاصل دلیل اصلی بروز علائم آرتریت روماتوئید است. بسیاری از درمان های آن شامل مصرف داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی و استروئیدها هستند که روی کاهش التهاب تمرکز دارند.

به نظر می رسد کندر در کاهش التهاب موثر است، بنابراین علائم آرتریت روماتوئید را نیز کاهش می دهد. بنیاد آرتریت کپسول های بوزولیک اسید را به عنوان یک درمان برای آرتریت روماتوئید و آرتروز توصیه می کند.

نویسندگان یک مطالعه در سال 2019 اذعان می دارند یک عصاره فعال کندر به کاهش التهاب در افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید کمک می کند. با این حال، این مطالعه روی موش ها نجام شده، بنابراین نتایج ممکن است در مورد انسان ها صدق نکند.

در این مدل حیوانی اثر ضدالتهابی کندر نسبت به داروی تجویز شده استاندارد به نام ایندومتاسین کمتر بوده است. با این حال، محققان خاطرنشان کردند این عصاره به عنوان یک درمان مکمل برای حمایت از درمان سنتی آرتریت روماتوئید مفید است.

سرطان و درمان آن

یک مقاله مروری در سال 2016 نشان داد بوزولیک اس خاصیت ضدتوموری دارد و برای سلول های سرطانی سمی است. نویسندگان نتیجه گرفتند این اتفاق می تواند آنها را در درمان های آینده سرطان یاری کند اگرچه آزمایش های بالینی برای تایید این امر ضروری است، همچنین یک مطالعه اخیر در ژورنال “Oncotarget” نشان داد اسانس کندر سلول های سرطانی پوست را تهاجمی می کند بدون اینکه به سلول های سالم پوست آسیب برساند.

با این حال، محققان از سلول ها و مدل های حیوانی استفاده کردند. اگرچه این نتایج اولیه امیدوارکننده به نظر می رسند، اما تحقیقات بیشتر در فاز انسانی باید به کشف این یافته های اولیه بپردازد تا مشخص شود چگونه کندر به درمان سرطان کمک می کند.

بیماری التهابی روده

اثرات ضدالتهابی کندر برای افراد مبتلا به بیماری های التهابی روده مانند کولیت اولسراتیو و بیماری کرون نیز مفید است. مطالعه ای در مجله جهانی گوارش به بررسی عملکرد این ترکیبات پرداخت.

در مدل های حیوانی، بوزولیک اسید مارکرهای بیماری های التهابی روده را بهبود می بخشند بدون اینکه اثرات سوئی بر اندام های اطراف ایجاد کنند، بنابراین ثابت می شود یک درمان حمایتی مفید برای این بیماری های مزمن محسوب می شود. باز هم، این تحقیقات اولیه است و قبل از اینکه متخصصان توصیه کنند تحقیقات بیشتری در فاز انسانی نیاز است.

آسم

بوزولیک اسید نیز در درمان آسم نقش دارد، یافته های تحقیقات نشان می دهد بوزولیک اسید ضمن سرکوب التهاب در مجاری تنفسی ترشح سیتوکین ها را که نشانگرهایی هستند که منجر به التهاب می شوند، مهار می کند، بنابراین به نظر می رسد بوزولیک اسید پاسخ آلرژیک را که باعث واکنش آسم می شود مسدود می کند. در آینده احتمال می رود کندر به یک درمان مکمل مفید برای آسم تبدیل شود. در حال حاضر، محققان باید روی انجام مطالعات روی فاز انسانی متمرکز شوند.

بیماری پارکینسون

یک مطالعه در سال 2019 نشان داد کندر ابزاری مفید در تلاش های پزشکی برای درمان بیماری پارکینسون است. در مدل های حیوانی، کندر دارای اثر ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی بود که به نظر می رسد با محافظت از سلول های عصبی مغز عملکرد حرکتی را در یک مدل موش صحرایی پارکینسون بهبود می بخشد. با این حال، این تحقیقات اولیه نیاز به پشتیبانی از مطالعات مربوط به انسان دارد.

نحوه مصرف کندر

کندر به چند شکل مختلف با کیفیت متفاوت عرضه می شود. بنیاد آرتروز توصیه می کند تقریبا 300 تا 400 میلی گرم کندر 3 بار در روز برای رساندن بوزولیک اسید به بدن مصرف شود. این بنیاد خاطرنشان می کند به دنبال مصرف کپسول هایی حاوی 60 درصد بوزولیک اسید باشید زیرا ماده موثری است، همچنین روغن خالص ضروری کندر ترکیبات فعال را به بدن می رساند.

رقیق کردن این روغن اساسی در یک روغن حامل و استفاده از آن روی بدن باعث ورود ترکیبات از طریق پوست می شوند. برای بررسی واکنش ها مهم است نخست روغن رقیق شده را روی ناحیه کوچکی از پوست آزمایش کنید.

علاوه بر این، کندر یک ماده فعال در ترکیبات طبیعی برای التهاب محسوب می شود که اغلب شامل سایر مواد موجود در زردچوبه است. در صورت تمایل برای مصرف این محصولات بهتر است برای جلوگیری از تداخل دارویی با پزشک خود مشورت کنید.

عوارض جانبی و خطرات مصرف کندر

عوارض جانبی و خطرات مصرف کندر

کندر یک عصاره طبیعی است، اما مصرف آن در برخی افراد می تواند باعث بروز عوارض جانبی گوارشی مانند حالت تهوع، ریفلاکس اسید و اسهال شود. حتی برخی از افراد هنگام استفاده از کندر بثورات پوستی را نیز تجربه می کنند به ویژه اگر مستقیم روی پوست استفاده شده باشد.

به نظر می رسد کندر به عنوان یک ضدالتهاب عمل می کند. در نتیجه با داروهای مشابه مانند داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی ها تداخل ایجاد می کند، بنابراین مهم است قبل از مصرف کندر با سایر داروها با پزشک خود صحبت کنید، مانند موارد زیر:

آسپرین

ناپروکسن

ایبوپروفن

همچنین کندر در عملکرد برخی داروها از جمله برخی داروهای ضدانعقاد و ضدپلاکت تداخل ایجاد می کند. در صورت مصرف هر یک از این داروها باید قبل از شروع استفاده آن با پزشک خود مشورت کنید.

خلاصه

استفاده دارویی از کندر قدمت طولانی دارد. تحقیقات اولیه نشان می دهد به عنوان یک داروی ضدالتهاب قوی نویدبخش درمانی حمایتی برای انواع اختلالات التهابی در بدن به شمار می آید.

در حالی که تحقیقات موجود درباره کندر امیدوار کننده است، اما هنوز در مراحل اولیه قرار دارد. آزمایش های بالینی و مطالعات بیشتر روی فاز انسانی برای تایید فواید سلامتی استفاده از کندر ضروری است.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
نازنین عارفی

نازنین عارفی

1400-05-15 - 23:57 پاسخ

تاچه مدت ناشتا کندر مصرف کنیم واس لاغری شکم جواب میگیریم .دوستان کسی استفاده کردن

حسن سنگانی ۰

حسن سنگانی ۰

1399-12-19 - 00:03 پاسخ

ملانصردین یک تکه نان تافتونرودرسطل آب انداخت لحظه ای بعد که نان خیس شده روی آب پخش شد گفت منکه باورم نمیشه تکه نانی که قدرت نداره خودش رو حفظ کنه نیروی بدن مرا تامین کنه..!!!قم شهرقنوات. حسن سنگانی

مهدی

مهدی

1397-12-26 - 04:19 پاسخ

باسلام در برخی از سایت ها درج شده که کندر محدودیت مصرف دو هفته ای دارد ....آیا صحت دارد یا می توان برای همیشه ناشتا کندر جوید