خانم ها به این دلایل حتما تخم مرغ عسلی بخورند

atoosamirzavandi
تخم مرغ عسلی برای افرادی که مشکل معده دارند، بهتر است زیرا هضم آن راحت تر است.

تخم مرغ عسلی شاید مطلوب و باب میل هر کسی نباشد اما اگر فواید آنرا بدانید از طرفداران آن شوید. در این مقاله علت این که چرا خانم ها حتما تخم مرغ عسلی بخورند را بیان خواهیم کرد.

از پیری زودرس جلوگیری می‌کند

تخم مرغ نیم پز یا عسلی منبعی خوبی از کاروتنوئید، لوتئین، و زآگزانتین است که مسئول حفاظت از بدن ما در برابر پیری هستند. نه تنها فقط در مورد پوست بلکه برای ارگان‌ها و فراینده‌های سلولی و آسیب‌های بافتی ناشی از پیری نیز مفید واقع می‌شوند.

حافظه را تقویت می‌کند

از دیگر خواص تخم مرغ عسلی آن است که می‌تواند حافظه‌ی ما را تقویت کند. تخم مرغ نیم پز منبع خوبی از کولین است. کولین برای تقویت حافظه ضروری است تا اینکه بتوانیم همه چیز را بسیار بهتر به یاد بیاوریم.

تخم مرغ عسلی سرشار از مواد مغذی است

شاید بعضی از شماها بدانید که اگر غذایی را کاملا بپزیم، بعضی از مواد مغذی موجود در آن از دست می‌رود. همین مورد در رابطه با تخم مرغ هم اتفاق می‌افتد. اگر ما کاملا آن را بپزیم، بعضی از مواد مغذی موجود در زرده‌ی آن از بین می‌رود، در حالی که اگر نیم پز کنیم، مواد مغذی آن سالم خواهند ماند.
این فهرست مواد مغذی موجود در تخم مرغ عسلی یا نیم پز است:
– چربی اشباع شده ۴۳۲ گرم
– کلسترول ۱۸۶ میلی‌گرم
– سدیم ۱۲۲ میلی گرم
– پتاسیم ۵۵ میلی گرم
– چربی (در کل) ۶۵ گرم
– فیبر ۰ گرم
– قند ۴۹ گرم
– پروتئین ۵۱ گرم
– کربوهیدرات (در کل) ۴۹ گرم

به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند

فایده‌ی دیگری که آمینو اسید برای سلامتی دارد تقویت سیستم ایمنی بدن است. شاید، بعضی از ما ندانیم آمینو اسید عناصر فراوانی دارد که برای بدنمان ضروری هستند که یکی از آن‌ها قرار است سیستم ایمنی‌مان را تقویت کند. بنابراین، اگر تخم مرغ عسلی را در صبحانه‌ی خود میل ‌کنید، برای تمام طول روز بیماری را از خود دور نگه خواهید داشت.

مدت زمان پخت تخم مرغ عسلی

تخم مرغ را به مدت ۶ دقیقه آب پز کنید

راه دیگر پختن تخم مرغ عسلی یا نیم پز آن است که به مدت ۶ دقیقه آن را در آب بجوشانید. تفاوت بین روش اول و دوم در چیست؟ تفاوت زمانی است که تخم مرغ را داخل ظرف قرار می‌دهید. در روش اول، شما تخم مرغ را قبل از جوشیدن در آب می‌اندازید. در این مورد اما، بعد از به جوش آمدن آب تخم مرغ را در آن می‌اندازید. این روش زمان بیشتری از شما خواهد گرفت اما در عین حال زرده‌ی تخم مرغ‌تان شل خواهد بود. این احساسی است که از مصرف تخم مرغ عسلی به آدم دست می‌دهد.

تخم مرغ سفت نخورید بهتر است

تخم مرغی که زیاد جوشانده شود, دیر هضم می شود و برای فرادی که معده ضعیف دارند به هیچ وجه توصیه نمی شود ، براساس نظر متخصصان طب سنتی کسانی که خون غلیظ دارند به هیچ وجه مجاز به مصرف تخم مرغ سفت شده نیستند زیرا این شیوه پختن تخم مرغ موجب می شود که خون غلیظی از آن تولید شود.

منبع الو دکتر
تخم مرغ را این گونه بخورید تا قوای جنسی و قلبتان تقویت شود

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ