گروه خونی o چی بخورند چی نخورند!

atoosamirzavandi
گروه خونی o توانایی بهتری در هضم مواد غذایی پروتئینی از قبیل گوشت و حبوبات هستند.

اگر افرا با توجه به گروه خونی خود غذا مصرف کنند بدنشان راحت تر می تواند آن را هضم کند. افرادی که دارای گروه خونی o هستند در هضم پروتئین بهتر عمل می کنند. در این مقاله مفصل تر در مورد این کهگروه خونی o چی بخورند چی نخورند، بحث شده است.

تحقیقات نشان داده اند که برخی از انواع گروه خونی خطر توسعه بیماری ها یا شرایط خاص را در بر دارند.نشان داده شده است که افراد با گروه خونی O دارای سطوح بالاتری از اسید معده نسبت به دیگر انواع خونی هستند که هضم پروتیین و چربی ها را برای این گروه آسان تر می کنند.
افرادی که گروه خونی O دارند، به طور منحصر به فردی دارای هر دو آنتی بادی A و B در پلاسمایشان هستند، اگر چه خود سلول ها نیستند، بنابراین به گروه خونی A یا B به عنوان مهاجمان خارجی حمله نمی کند.محصولات حیوانی و گوشتی، مانند ماهی و ماکیان، در بالای لیست رژیم خونی O قرار دارند، چون آن ها توسط این گروه خونی خوب عمل می کنند.

غذاهایی که افراد با گروه خونی O باید بخورید:

مطابق با رژیم غذایی نوع گروه خونی، برای بهترین رژیم غذایی سالم براساس نوع گروه خونی، غذاهای ویژه ای باید خورده یا در گروه خونی O از آن ها اجتناب شود.غذاهای زیر آن هایی هستند که حامیان رژیم گروه خونی o اینها را برای این افراد توصیه می کنند. شایان ذکر است که مدارک قابل اعتماد کمی برای حمایت از استفاده از این رژیم وجود دارد.

پروتئین های حیوانی:

رژیم غذایی توصیه می کند که افراد گروه خونی O باید از این محصولات مفید استفاده کنند، از جمله:
گوشت بره
گوشت گوسفند
گوشت گوساله
ماهی کاد
شاه ماهی
ماهی خال مخالی
افراد با گروه خونی O می توانند مصرف بیشتری از محصولات گوشتی از جمله ماهی آب سرد داشته باشند.

لیست کامل غذا های گروه خونی O

محصولات لبنی:
اگر چه گوشت و تخم مرغ باید اجتناب شود، اما این افراد می توانند گاهی اوقات محصولات لبنی را مصرف کنند از جمله:
کره
پنیر از قبیل کشاورزی، پنیر فتا، موزارلا و پنیر بز
شیر سویا

غذای خوب برای گروه خونی O

آجیل:
آجیل منبع بزرگی از چربی های سالم و پروتیین است و افرادی که رژیم غذایی را دنبال می کنند، معمولاً می توانند بیشتر آجیل ها را بخورند، به جز آن هایی که در لیست “اجتناب” لیست شده اند. به نظر می رسد که تخم کدوتنبل و گردو برای خوردن مفید هستند.
لوبیا:
گفته می شود که اغلب لوبیا برای افراد با گروه خونی O تحمل می شود که سودمندترینشان این موارد هستند:
لوبیا چیتی
نخود سیاه

لبنیات غیر مضر برای گروه خونی O

کره، پنیر سویا، پنیر فتا، شیر سویا، پنیر بز، سفیده تخم مرغ و تخم اردک از جمله مواد لبنی است که برای این گروه از افراد غیر مضر است.

لبنیات مفید برای گروه خونی O

به دلیل اینکه توصیه می شود این افراد مواد لبنی را کمتر استفاده کنند و تنهایی گاهی می توانند تخم مرغ و کمی لبنیات استفاده کنند، باید از مکمل های حاوی کلسیم بهره ببرند

لبنیات مضر برای گروه خونی O

پنیر گودا، شیر بی چربی، کم چرب و پر چرب، پنیر سوئیسی، بستنی، پنیر چدار، سرشیر، تخم غاز، پنیر خامه ای، انواع ماست و تخم بلدرچین برای این گروه افراد مضر است پس تا جای ممکن است از این مواد لبنی استفاده نکنید.
منبع الودکتر
افراد موفق چه گروه خونی دارند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ