غذاهای مرگبار برای گربه ها که فکرش را هم نمی کردید/قسمت اول

اگر گربه دارید و یا به گربه ها علاقمند هستید حتما ادامه این مطلب را بخوانید تا با غذاهای خطرناک برای گربه ها، آشنا شوید.

گربه ها و غذاهایی که نباید بخورند

یکی از حیوانات دوست داشتنی و زیبا،گربه ها هستند. و همین موضوع باعث شده افراد زیادی گربه ها را به عنوان حیوان خانگی انتخاب کنند.در ادامه این مطلب از الودکتر قصد داریم تا غذاهای خطرناک برای گربه ها را به شما بگوییم تا اگر گربه دارید ،در نگه داری و سلامت آن دچار مشکل نشوید.

غذاهای خطرناک برای گربه ها

گربه ها بسیار حیوانات شادی هستند، به همین علت نگه داری آن ها بسیار لذت بخش می باشد.آنچه که در تصور ما وجود ارد علاقه گربه ها به گوشت و شیر می باشد.اما همه این محصولات شاید برای گربه ها نه تنها مناسب نبوده بلکه بسیار خطرآفرین باشد.اگر گربه دارید و یا گربه های را دوست دارید و از غذا دادن به آن ها لذت می برید ، حتما اداه این مطلب را بخوانید.شاید باور نکنید اما این لیست، برای غذا دادن به گربه ها ممنوع می باشد.

ماهی تن

ممنوعیت غذایی گربه ها

گربه ها می توانند به ماهیان معتاد شوند.به همین علت شاید از دادن تن ماهی به گربه ها خوشجال باشید.اما باید بدانید که تن ها عموما برای انسان ها آماده شده است ،و در صورت  تن دادن به گربه ها می توانید خطرات جدی به سلامت گربه ها وارد نمایید. زیرا تن بیش از حد ،می تواند مسمومیت جیوه ایجاد کند. بنابراین اگر گربه شما به ماهی علاقه دارد او را با تن های آماده گول نزنید!

پیاز، سیر

ممنوعیت غذایی گربه ها

پیاز در تمام اشکال (پودر، خام، پخته شده، و یا خشک شده ) می تواند سلول های قرمز خون گربه را از بین برده و  باعث کم خونی گربه شود. این حقیقت حتی برای پودر پیاز که در برخی از غذاهای کودک یافت می شود نیز صدق می کند. دوز کم ،شاید صدمه نزند اما خوردن مقدار زیادی از آن یا خوردن مقدار کم اما مداوم ،می تواند باعث مسمومیت گربه  با پیاز شود. همراه با پیاز، سیر و چیپس ها نیز می تواند باعث ناراحتی دستگاه گوارش گربه ها شده و منجر به بیمار شدن گربه شود.

شیر و سایر محصولات لبنی

یکی از کار هایی که فکر می کنیم گربه ها را خوشحال می کند ،قرار دادن یک طرف شیر در جلوی آنها است.اما میدانید که اینکار چقدر می تواند اشتباه باشد؟! زیرا اکثر گربه ها لاکتوز هستند یعنی سیستم گوارش آنها نمی تواند فرآورده های لبنی را هضم کند و در نتیجه می تواند ناراحتی های گوارشی همراه با اسهال داشته باشد.و این موضوع می تواند گربه را بسیار اذیت نماید.

الکل

آبجو، مشروب، شراب، غذاهای حاوی الکل – هیچ کدام از آن برای گربه شما مناسب نیستند. به این دلیل که الکل تاثیر مشابهی بر کبد و مغز گربه دارد که بر انسانها دارد.علت بررسی الکل ها این نیست که شما الکل را به عنوان غذا یا نوشیدنی به گربه های خود ندهید،بلکه اگر از این مواد در خانه دارید باید مراقبت باشید گربه های بازیگوش به سراغ آن ها نروند زیرا مقدار بسیار اندک آن نیز می تواند گربه را از پا در بیاورد و منجر به مرگ گربه شود.

انگور و کشمش

ممنوعیت غذایی گربه ها

انگور و کشمش اغلب به عنوان درمان بعضی از مشکلات برای حیوانات خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. اما این ایده خوب نیست. اگر چه روشن نیست که چرا انگور و کشمش می تواند نارسایی کلیه در گربه ها را ایجاد کند اما برای گربه ها خطرآفرین است  و مقدار کمی  از آن می تواند یک گربه را بیمار  کند. استفراغ تکراری و بیش فعالی  گربه نشانه های اولیه  بیماری توسط مصرف این مواد هستند. گرچه بعضی از گربه ها اثرات بدی را نشان نمی دهند،  اما بهتر است گربه خود را هر گونه انگور و کشمش دور نگه دارید.انگور و کشمش ها  را از روی میز و دیگر مکان های موجود در دسترس گربه خود جمع آوری کنید تا خود گربه سراغ آن ها نرود.

کافئین

ممنوعیت غذایی گربه ها

کافئین در مقادیر زیاد آن می تواند برای یک گربه به شدت خطرناک و حتی  مرگبار باشد. برای این مشکل پادزهری هم وجود ندارد .علائم مسمومیت گربه ها با کافئین شامل بیقراری، تنفس سریع، از دست دادن ظربان قلب و لرزش عضلانی است. علاوه بر چای و قهوه – از جمله لوبیا و حبوبات – کافئین را می توان در کاکائو، شکلات، کولا و نوشیدنی های محرک مصل نوشابه های انرژی زا نیز یافت. همچنین این ماده در برخی از داروهای سرماخوردگی و داروهای ضد درد موجود است.در برابر این مواد بسیار مراقب گربه ها باشید.

غذاهای مرگبار برای گربه ها که فکرش را هم نمی کردید/قسمت دوم

پاسخ به سوالات و ارتباط با دامپزشک

منبع : الودکتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ