تغذیه سالمندان و نیاز های آنها در دوران سالمندی - سرای سالمندان مهرورزان موج نو

تغذیه سالمندان و نیاز های آنها در دوران سالمندی

تغذیه سالمندان و نیاز های آنها در دوران سالمندی

 

سرای سالمندان موج نو نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با سرای سالمندان مهرورزان موج نو کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

سالمندان بعد از گذر از یک سنی برخی توانایی های خود را از دست میدهند و به این موضوع بر آن است که باید حتما به حالات روحی و االخصوص نحوه تغذیه آنها توجه بسزایی داشت. اگر بخواهیم یک خانه سالمندان را به عنوان مثال استفاده کنیم ، در سرای سالمندان علاوه بر رسیدگی های زیاد و محیط فوق العاده مفرح، تغذیه سلمندان نیز از موارد بسیار مهمی است که در آشپزخانه ی خانه سالمندان مورد توجه قرار می گیرد.

در این برحه از سن که سالمندی نامیده می شود دو امر بسیار مهم و حیاتی می باشند ، اولین موضوع تغذیه سالم و درست و سپس فعالیت بدنی مناسب و موثر . تغذیه سالمندان با افزایش می بایست به مراتب مقوی تر شود و در عین حال از میزان چربی و کلسترول آن کاسته شود. یک خانه سالمندان خوب، دارای یک آشپز خانه مجهز و یک پزشک تغذیه می باشد که تک تک مواد غذایی که به سالمندان می رسد را تحت نظارت و کنترل می گیرد.  سالمندان در این سن به علت کمبود تحرک بدنی نباید از غذا های مضر استفاده کنند و همچنین می بایست ورزش و تمرین در برنامه آنها قرار گیرد.  سالمندان بیشتر از هر شخص دیگری میبایست مورد توجه قرار گیرند که احیانا مشکلی برایشان پیش نیاید و این موضوع در یک خانه سالمندان خوب ومجهز امکان پذیر است.

 

چه چیزی باعث به هم ریختن تغذیه سالمندان می شود؟

سالمندان به علت آنکه بسیار دچار به هم ریختگی افکار و تشویش ذهنی می شوند ، از همین رو دچار مشکلات روحی زیادی می شوند و این موضوع تاثیر مستقیم روی تغذیه سالمندان می گذارد. مشکلات و درگیری ذهنی باعث می گردد که آنها خوب غذا نخورند و یا در دفع و هضم غذا دچار مشکل شوند.

عامل مهم دیگری که موجب به هم ریختگی تغذیه سالمندان می شود، مشکل جسمانی و وضعیت فیزیکی آنها می باشد. برخی از سالمندان دچار بیماریی هایی هستند که موجب کم شدن اشتهای آنها می شود.البته افزایش سن موجب کم شدن اشتهای سالمندان می شود ولیکن اگر سالمندی دچار کاهش اشتهای زیاد شود، می بایست به یک پزشک مراجعه نماید.

رژیم های غذایی برای سالمندان چگونه باید باشد؟

برخی از سالمندان دچار بیماری های مانند کلسترول خون، چربی خون، دیابت، فشار خون و .. می باشند که در سرای سالمندان خوب تمامی این موارد رعایت می شوند. سالمندان باید منابع مقوی برای تغذیه خود داشته باشند و حتما باید در رزیم غذایی انها پروتئین، کلسیم، ویتامین، پتاسیم و … وجود داشته باشد تا بدنشان سوخت و ساز عادی خودش را انجام بدهد.عزیزان سالمند بایستی حتما در رژیم خود میوه ، کره بادام زمینی، مواد غذایی سبوس دار، ماهی و میگو، سبزیجات و … داشته باشند چرا که این مواد بسیاری از موارد لازم برای سوخت و ساز بدن آنها را فراهم می سازد.

سالمندان چگونه باید ورزش کنند؟

فعالیت بدنی سالمندان باید به صورت مدوام و روزانه اتفاق بی افتد چراکه ورزش جوهر سلامتی هر انسانی است و سالمندان بایستی حتما به صورت مداوم فعالیت بدنی سبک داشته باشند. نرمش های کششی، یوگا، ورزش سبک، استفاده از لوازم ورزشی سبک و … از مسائل مهمی است که در خانه سالمندان های با کیفیت بالا مورد توجه است همین فعالیت های صبح گاهی است که علاوه بر تراوت روحی سالمندان موجب سلامتی تن آنها نیز می شود.

آیا یک سرای سالمندان خوب می تواند تمامی نیازهای سالمندان را برطرف نماید؟

خانه سالمندان محلی است که سالمندان در آنجا، با تجربه های نوینی آشنا  میشوند. از دوستی و معاشرت با افراد جدید تا تجربه یک لایف استایل جدید ف همگی در یک سرای سالمندان با کیفیت اتفاق می افت که خب شناسایی این خانه سالمندان کار بسیار سخت و دشوار است. هر خانه سالمندانی ارزش ان را ندارد که مورد اعتماد شما و کسانی باشد که بخواهد جگر گوشه هایشان را به آنها بسپارند. مسئله این است که اگر به دنبال یک سرای سالمندان خوب می گردید بی نهایت تحقیق کنید و وسواس زیادی به خرج دهید. به این نکته توجه داشته باشید که شاید تنها ماندن عزیزان شما و حس غریبی که در سالمندی به انها دست می دهد ، موجب آزردگی خاطرشان می شود و به نحوی حضور این عزیزان در یک سرای سالمندان خوب به نفعشان باشد و بتواند یک روحی تازه به شکل زندگی آنها ببخشد. به عنوان مثال سرای سالمندان مهرورزان موج نو که یک سرای سالمندان بسیار مجهز در شرق شهر تهران می باشد ، می تواند تمامی امکانات مورد نیاز برای آرامش سالمندان را فراهم نماید. سرای سالمندان مهرورزان موج نو دارای یک کادر بسیار مجرب و متعهد می باشد که در هر شرایط و حالتی آمادگی حمایت و نگهداری از سالمند شما را دارد و از جمله خانه های سالمندان معتمد و خوب شهر تهران می باشد.

تصور اینکه بخواهیم سالمندان خودمان را در یک سرای سالمندان رها کنیم بسیار سخت است اما نباید به سرای سالمندان با دید منفی نگاه گرد چراکه سرای سالمندان فرصتی است که عزیزان شما می تواندد شرایط بهتری پیدا کرده و حتی موجب بهبودی و بهتر شدن حالشان گردد به شرط آنکه بعد از قرار گرفتن در سرای سالمندان مورد فراموشی شما قرار نگیرند و این را باید بدانید که از هیچ لحظه ای برای حضور در کنار عزیزانتان دریغ نکنید چراکه عمر کوتاه است و زندگی پایان پذیر.

 

سرای سالمندان موج نو

سرای سالمندان مهرورزان موج نو نگهداری و پرستاری از سالمندان شرکت خدماتی موج نو با دارا بودن سابقه 12 ساله در حوزه خدمات پرستاری از سالمندان امروز با افتخار با...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • soheil

    سلام پدربزرگ من کلا بی حال هست حتی راحت نمی تونه حرف بزنه کلا فقط یه سری اسم رو صدا می کنه ؟ مشکلی که هست اینه که با وجود اینکه بی حاله کلا چهاردست و پا جرکت می کنه حتی نمی دونه کجا می ره دوره اتاق می چرخه یا اینکه خودشه می کشه اینور اونور یا سینه خیز می ره ؟ می خوام بدونم پدربزرگم مشکلی داره . کلا یه جا راحت نمی تونه بشینه بعضی وقت ها خودشم می گه که داره دیوونه می شه و خسته شده و اینا

  • لغو پاسخ
سرای سالمندان موج نو