7 روش سوزاندن و کاهش کالری

pegiu
یکی از ضروری‌ترین راه‌های کاهش وزن سوزاندن کالری بیشتر و کاهش کالری مصرفی است. با ایجاد عادت‌های جدید و ترک عادت‌های اشتباه به آسانی می‌توان به این امر مهم دست یافت.

یکی از اساسی ترین روش ها برای کاهش وزن این است که کالری بیشتری بسوزانید که این به کمک یک رژیم غذایی ممکن است. اما واقعا چگونه می توان به یک نتیجه قابل قبول دست یافت؟ این کار بسیارآسان است: شما می توانید با کم کردن 500 کالری در روز توسط روش هایی که در زیر آورده شده است، در نهایت هر هفته 1 کیلو وزن خود را کاهش دهید. با کمک گرفتن از این  ترفند ها و روش‌های زیر  می توانید به این نتایج دست پیدا کنید.

1.شمارش کالری

برای کم کردن کالری‌ها، ابتدا بهتر است کالری‌ها را شمارش کنید. گرچه شمارش کالری ممکن است کمی دشوار باشد اما به دلایل مختلفی به شما در کاهش وزن کمک می‌کند. اگر در جایی کالری‌ها را یادداشت کنید، بهتر می‌توانید متوجه شوید که یک کاپ کیک و یک چای لاته که در عصر می‌خورید، ۴۰۰ کالری دارد بنابراین می‌توانید گزینه سالمتری را برای عصرانه انتخاب کنید. ممکن است شما میزان کالری صبحانه، یا اسموتی که بعد از ورزش نوش جان می‌کنید یا کلوچه عصرانه را دست کم بگیرید. اما شمارش کالری‌ها به شما درک بهتری از نحوه غذا خوردنتان می‌دهد و چنین شناختی برای رسیدن به هدف کاهش وزن بسیار اساسی و مهم است. می‌توانید از اپلیکیشن‌های شمارش کالری استفاده کنید که با وارد کردن نوع غذایی که خورده‌اید، کالری آن را به طور دقیق محاسبه می‌کند.

2. اجتناب از خوردن آجیل فراوان

محققان دانشگاه می گویند که برای کاهش وزن باید از خوردن زیاد انواع آجیل ها خودداری کنید. آجیل برای سلامت قلب بسیار مفید می باشند، اما آنها کالری بالایی دارند، مقدار انگشت شماری ( حدود 1 مشت) از آجیل بو داده دارای 175 کالری ، و 3 مشت آن چیزی حدود 525 کالری دارد. به این ترتیب بهتر است آجیل در دسترس نباشد تا بتوان از جمع شدن بیش تر از 500 کالری در بدن جلوگیری کرد.خوردن پسته: هر 2 مشت پسته مقدار 159 کالری دارد. بر اساس تحقیقات دانشگاه ماساچوست خوردن آجیل در هنگام تماشای تلویزیون باعث خواهد شد تا مقدار 288 کالری در بدن ذخیره شود. اما جالب است بدانید که خوردن آجیل در هنگام پیاده روی به سوزاندن کالری کمک خواهد کرد.

3. زیاده روی نکردن در مصرف سالاد

یک ظرف سالاد بزرگ ممکن است به نظر برای سلامتی مناسب باشد، اما مواد روی آن ممکن است حتی بیشتر از یک تکه لازانیا یا یک تکه پنیر چرب ، آجیل ، میوه خشک و … کالری داشته باشد. با ریختن مواد پر کالری مانند سس، انواع ذرت ها و … بر روی سالادتان ممکن است باعث افزایش بیشتر از 500 کالری شوید ، اما با کمک موادی چون ( فلفل بو داده ، پیاز کبابی ، قارچ ) و با استفاده از آب گوجه فرنگی به عنوان سس روی آن می توانید کالری بیشتری از دست بدهید.

4. استفاده از بشقاب کوچک

محققان می گویند برای سوزاندن کالری بیشترعلاوه بر داشتن یک رژیم غذایی برای کاهش وزن باید سعی کنید که برای خوردن غذا از ظرف های کوچک استفاده کنید. بهتر است بشقاب بزرگ غذای خود را با یک بشقاب کوچکتر جایگزین کنید. و به این ترتیب با کمتر خوردن و صرفه جویی کردن می توانید تا 500 کالری در روز از دست بدهید.

5. چگونگی سرو غذا

در بسیاری از خانواده ها سبک غذا خوردن به این صورت است که غذا را در دیس بزرگی می ریزند و آن را روی میز می گذارند و هر کسی ممکن است بارها غذا بکشد. برای جلوگیری از این کار بهتر است غذای هر کسی از قبل و در آشپزخانه در بشقاب ریخته شود و بعد به میز غذا یا سفره آورده شود. با این کار کالری کمتری را ذخیره خواهید کرد.

6. بهترین زمان برای خوردن شیرینی‌جات

هنگام نگاه کردن به منوها سعی کنید دسرهای با حجم کوچک انتخاب کنید ، بنابراین شما با این کار می توانید کالری کمتری ذخیره کنید. پژوهشکده علوم غدد گفته است که بهتر است برای آخرین چیزی که قرار است میل کنید و بعد از آن بخوابید از غذای شیرین استفاده کنید. خوردن یک غذای شیرین در شب باعث خواهد شد تا کالری بیشتری تا صبح بسوزانیم.

7. داشتن خواب کافی 


 
تحقیقات جدید از دانشگاه شیکاگو نشان می دهد برای آنکه بدن برای از دست دادن کالری آمادگی داشته باشد باید خواب کافی داشته باشد. مردمانی که فقط 5 /1 تا 2 ساعت در طول روز می خوابند نمی توانند در سوزاندن کالری موفق باشند چرا که چرت زدن باعث ذخیره شدن چیزی در حدود 1087 کالری خواهد شد.

8. نوشیدنی های بدون قند 

خوردن یک فنجان چای میوه ای می تواند منجر به ذخیره شدن 400 کالری در بدن شود. خوردن چای شیرین حتی بهتر از خوردن نوشابه هم نیست: یک بطری کوچک چای غلیظ شیرین ،حدود 180 کالری دارد، و در نهایت سه بطری از آن 540 کالری خواهد داشت. به این ترتیب بهترین کار آن است که نوشیدنی های  بدون قند میل کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ