چند غذای ساده،خوشمزه،و کم کربوهیدرات

pegiu
انتخاب مواد غذایی که بتواند سلامت بدن را حفظ کند شاید کار سختی باشد.اما در این مطلب از الودکتر چند غذای ساده ،خوشمزه و البته کم کربوهیدرات را ببینید.

غذاهایی ساده با هیدروکربونات کم!

ناهار یک زمان مناسب برای ارژی گیری در طول روز است.

اگر شما یک رژیم کم کربوهیدرات داشته باشید، با حفظ سلامت بدن می توانید انرژی را تا ساعت ها بعد از ناهار حفظ نمایید.

با این حال، گاهی اوقات می تواند مشکل باشد، که دستورالعمل های جدیدی دراین باره ارائه شده است.

در ادامه این مطلب از الودکتر با چند غذای ساده برای سیر شدن و دریافت انرژی شما تا زمان وعده های بعدی شما وجود دارد

.

1. اسپاگتی اسکواش بولونیایی

اسکواش اسپاگتی یک انتخاب عالی کم کربوهیدرات به جای ماکارونی است. هنگامی که پخته شده، شما می توانید از چنگال استفاده کنید تا گوشت آن را در رشته های طولانی شبیه به رشته فرنگی اسپاگتی بریزید و نوش جان کنید.

2. سالاد زردچوبه و چغندرقند

سبزیجات Spiralized یک عنصر بصری جذاب برای ناهار کم کربو هستند.

به طور خاص، کدو سبز و چغندر می تواند انتخابی فوق العاده برای یک غذای کم هیدرو باشد.

علاوه بر این ،این غذا دارای فیبر بالا است که شما را تا زمان زیادی سیر نگه میدارد.به همین علت برای افرادی که می خواهند کاهش وزن داشته باشند نیز بسیار مناسب است.

به سادگی قارچ و چغندر خود را با مرغ گوجه فرنگی ، ریحان تازه، روغن زیتون و آب لیمو بالا ترکیب نمایید تا وعده های متفاوتی داشته باشید.

3. پیتزای Portobello

پیتزای Portobello یک راه عالی برای به دست آوردن پیتزا بدون کربوهیدرات است.

علاوه بر کربوهیدرات کم، portobellos غنی از ویتامین های B، پتاسیم و ترکیبات ضد التهابی مانند پلی ساکارید ها، ترپنوئید ها و فنول ها هستند .

4. رول آووکادو سوشی

این رولهای سوشی هیچ برنجی ندارند که نه تنها محتوای کربوهیدرات آنها را کاهش میدهد بلکه زمان آمادگی آنها را نیز سریعتر میکند.

شما می توانید رول ها را با استفاده از یک ورقه نازک جلبک آماده نمایید.سپس با سبزیجات خرد شده مورد علاقه خود مانند فلفل، خیار، گوجه فرنگی یا پیاز، و نیز منبع پروتئینی مانند ، ماهی و … آنرا پر و طعم دار نمایید.

5. شیرین و ترش را مخلوط نمایید

کباب سرخ شده با رشته فرنگی و بدون برنج، گزینه های ناهار خوشمزه با کربوهیدرات کم است که فقط چند دقیقه طول می کشد.

برای این نسخه شیرین و ترش، برخی مرغ را با پیاز ، نخود فرنگی، فلفل قرمز، و ذرت طبخ می نمایند.

اگر زمان اضافی دارید، می توانید سس خود را با ترکیب یک سیر با یک فلفل قرمز فلفل قرمز، یا  کچاپ بدون قند، 1/2 فنجان (120 میلی لیتر) سرکه ، 1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) سس سویا و یک تکه استویا آماده نمایید.

6. سالاد رنگین کمانی

سالاد یک راه عالی برای افزودن سبزیجات سالم تر به رژیم غذایی است .

شما می توانید سالاد خود را با بسیاری از سبزیجات مورد علاقه خود آماده نمایید. برای حفظ نیاز بدن متناسب با  کربوهیدرات ها، با می تواید از سبزیجاتی مانند اسفناج، کلم بروکلی، و یا ماهی قزل آلا، ترکیب نمایید..

در نهایت، یک منبع پروتئینی مانند تخم مرغ، گردو یا لوبیا سیاه، و همچنین آوکادو یا زیتون اضافه کنید و این سالاد عالی را میل نمایید.

7. سوپ کدو تنبل

این سوپ دارای کربوهیدرات کمی است .

برای تهیه آن 4 فنجان (500 گرم) کدو تنبل خرد شده را با 1 پیاز ریز خرد شده و 1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) روغن زیتون مخلوط نموده و برای 8 تا 10 دقیقه در ظرف هم بزنید تا زمانی که کدو تنبل شروع به نرم شدن کند.

سپس 350 میلی لیتر از سبزیجات اضافه کنید، حدود 10 دقیقه بجوشانید تا زمانی که کدو بسیار نرم شود. سرانجام، 75 میلی لیتر کرم یا نارگیل شیر ویا  به ان اضافه کنید.

8. برنج سرخ شده و گل کلم

گل کلم یک گیاه cruciferous غنی از فیبر، فولات و ویتامین C، E و K (13) است.

برای یک جایگزین برنج با کربوهیدرات کم، می توانید گل کلم را در قطعات کوچک خرد نمایید و با برنج مخلوط نمایید.بدین صورت هم برنج کمتری مصرف نموده اید و هم سبزیجات را در ترکیب با غذای خود مورد استفاده قرار داده اید.

کمی روغن نارگیل را با سایر سبزیجات غیر نشاسته ای مانند فلفل یا کلم بروکلی اضافه کنید، به همراه سیر خرد شده، زنجبیل خرد شده و پیازچه  تا طعم و رنگ متفاوتی را تجربه نمایید.

9. سالاد بادام و مرکبات

این سالاد بسیار ساده است، اما خوشمزه است.

در یک کاسه کوچک، 1 سیر را با 1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) روغن زیتون، 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) آب پرتقال، نیمی گریپ فروت و 1 قاشق چای خوری (5 میلی لیتر) خردل دیژون و شربت افرا ترکیب نمایید.

یک گریپ فروت را خرد کنید. میوه های خرد شده را به سبزیجات اضافه کنید و با پیاز، خیار، بادام ، ریحان تازه ترکیب نمایید.. شما میتوانید ماهی قزل آلا دودی یا نخود فرنگی را نیز به سالاد خود اضافه نمایید.

منبع:الودکتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ