نحوه تمیز کردن سمعک - سید محمد رضا تقوی

نحوه تمیز کردن سمعک

نحوه تمیز کردن سمعک

نحوه تمیز کردن سمعک

سمعک یک وسیله مهم است بنابراین یادگیری نحوه تمیز کردن و نگهداری آنها در خانه روش خوبی است. برخلاف اکثر وسایل الکترونیکی، سمعک ها مجبورند در شرایطی کار کنند که از ایده آل بسیار دور هستند: داخل مجاری گوش شما که در معرض جرم گوش و رطوبت قرار دارند. نظافت منظم که می توانید خودتان انجام دهید همراه با مراقبت های معمول ارائه شده توسط متخصص شنوایی، شنوایی بهتر و مطمئن تری را برای سالهای بعدی شما به ارمغان می آورد. قبل از شروع کار، بررسی قسمت های مختلف سمعک مفید خواهد بود.

کلینیک شنوایی سنجی دانیال نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با سید محمد رضا تقوی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

مراقب نوک سمعک باشید

ابزارهای مناسب را تهیه کنید: یک برس و وسیله برداشتن جرم گوش، ابزار ضروری برای نظافت در خانه است. جرم گوش می تواند در دهانه انتهای سمعک تجمع کند، جایی که صدا خارج می شود و باعث ایجاد صدای خفه یا فیدبک (سوت) می شود. اگر طولانی مدت در آنجا بماند می تواند به رسیور سمعک آسیب برساند. با استفاده از برس به آرامی می توانید جرم ها را پاک کنید.

عادات خوب خود را ایجاد کنید: همیشه قبل از تمیز کردن سمعک، دستان خود را خوب بشویید. سمعک ها را در طول عادات بهداشتی خود کنار بگذارید. بدون سمعک دوش بگیرید و صورت و موهای خود را بشویید تا آب و صابون به آنها آسیب نرساند. بعد از استفاده از محصولات مو مانند اسپری یا ژل، سمعک خود را بگذارید.

دستگاه خود را در پایان روز تمیز کنید: تمیز کردن سمعک ها قبل از خواب به آنها چند ساعت فرصت قرارگیری در معرض هوا را می دهد قبل از قرار دادن مجدد. از تمیز کردن سمعک ها با دستمال مرطوب و مواد شیمیایی یا الکل خودداری کنید زیرا ممکن است به دستگاه آسیب برساند.

از گرمای شدید یا سرما اجتناب کنید: اگر دمای هوا زیر صفر است و سمعک خود را از گوش خود بیرون می آورید تا مسیر را پارو کنید، به جای گذاشتن آنها در جیب کت، آنها را داخل خانه بگذارید. به همین ترتیب اگر سمعک های خود را در گرم ترین روزهای تابستان بیرون می آورید، آنها را داخل خانه بگذارید.

چگونه سمعک داخل گوش را تمیز کنیم؟

تمیز کردن خود را روی دهانه ی ورودی دستگاه از جمله ورودی میکروفون متمرکز کنید و با استفاده از مسواک یا برس نرم که شنوایی شناس تان داده است، جرم گوش جمع شده را پاک کنید. سمعک را با دهانه ای که در حال تمیز کردن آن هستید رو به پایین نگه دارید تا ذرات شل به جای ماندن در داخل سمعک از آن خارج شوند.    در مرحله بعد، از گیره جرم یا قلاب برای پاک کردن هر چیزی که از سوراخ ها با برس خارج نشده است، استفاده کنید.

کار را با پاک کردن کل دستگاه با یک پارچه یا دستمال تمیز و خشک ادامه دهید. با این کار بقایای هر چیزی روی سمعک قرار گرفته باشد را حذف می نماید.

چگونه سمعک پشت گوشی را تمیز کنیم؟

سمعک را از نظر وجود ذرات باقی مانده بررسی کنید و با یک برس نرم یا یک پارچه خشک آن را تمیز نمایید.

قالب گوش را از هوک جدا کرده تا تمیز نمایید. برخی از قالب ها به ویژه آنهایی که از مواد نرم تهیه شده اند، به مرور زمان تغییر رنگ داده و لکه دار می شوند. پاک کردن روزانه آنها و یک بار در هفته خیساندن آنها در آب گرم و صابون به شما در نگه داری بهتر کمک می کند. اجازه دهید قالب ها یک شب قبل از استفاده کاملا خشک شوند و از الکل یا سایر مواد شیمیایی روی آنها استفاده نکنید. ممکن است در طول زمان بوی خفیفی در گوش شما ایجاد شود اما بوی شدید می تواند نشان دهنده عفونت گوش باشد بنابراین در صورت مشاهده آن با متخصص شنوایی شناس خود مشورت کنید.

از یک دمنده برای بیرون آوردن آب از لوله قالب استفاده کنید و سپس بگذارید یک شب به طور کامل خشک شود.

 

 

 

کلینیک شنوایی سنجی دانیال

كلينيك سنجش شنوايي و تجويز و تعمیرات سمعك دانیال با مجوز رسمي از نظام پزشكي با در اختيار داشتن پيشرفته ترين تجهيزات تشخيصی در حوزه شنوايي شناسي و تجويز سمعك...

سوالات خود را از کلینیک بپرسید
  • qwdefal

    من دستم خورد یه نوبت ثبت شد برام لزفا خودتون لغوش کنید چون من نتونستم

  • لغو پاسخ
کلینیک شنوایی سنجی دانیال