رژیم قهوه برای کاهش وزن!

اگر می خواهید یک کاهش وزن خوشمزه را تجربه کنید می توانید رژیم قهوه را امتحان کنید!در این مطلب الودکتر با رژیم قهوه و تاثیرات قهوه بر کاهش وزن آشنا شوید.

آیا رژیم غذایی قهوه برای کاهش وزن کار می کند؟

رژیم غذایی قهوه یک برنامه رژیمی نسبتا جدید است که به سرعت در حال افزایش و محبوبیت است.این رژیم شامل نوشیدن چند فنجان قهوه در روز و محدود کردن کالری دریافتی است.با وجود اینکه برخی از افراد با استفاده از این رژیم موفق به کاهش وزن در کوتاه مدت شده اند اما با این حال، برخی از معایب قابل توجه نیز وجود دارد.

در این مقاله الودکتر با رژیم قهوه بیشتر آشنا شوید.

رژیم قهوه

رژیم غذایی قهوه چیست؟

رژیم قهوه توسط کتاب “رژیم غذایی قهوه عروسک” توسط دکتر باب آرنتو محبوب شده است.در این کتاب، دکتر آرنو ادعا می کند که نوشیدن قهوه چندین بار در روز می تواند متابولیسم شما را افزایش دهد، چربی بیشتری بسوزاند، کالری جذب شده و اشتها را کاهش دهد.نوشتن کتاب پس از مطالعه افرادی که در جزیره کوچکی جزیره ایکرایا زندگی می کردند الهام گرفته شده بود که جمعیت بزرگی از سالمندان را دارد.

او معتقد است که سلامت و طول عمر آنها به دلیل مصرف زیاد قهوه با قند آنتی اکسیدان است.

رژیم قهوه چگونه کار می کند؟

برنامه رژیم غذایی قهوه شامل نوشیدن حداقل 3 فنجان (720 میلی لیتر) قهوه خوری سبک در روز است. دکتر آرونوت اهمیت خاصی برای نوع قهوه ای که انتخاب می کنید و نحوه مصرف آن دارد.بهتر است از جنس مرغوب و با آب تصویه شده آماده گردد.در رژیم قهوه مصرف شکر و کرم را باید به حداقل برسانید.

او همچنین توصیه می کند که یک وعده غذا را در روز با یک غذای خانگی سبز جایگزین کنید

وعده های غذایی دیگر و تنقلات باید کالری و چربی کمی داشته و غنی از فیبر از غلات کامل، میوه ها و سبزیجات باشد.

وعده های غذایی مناسب برای این رژیم غذایی عبارتند از: توفو و سبزیجات سرخ شده بر روی برنج قهوه ای یا یک سالاد مرغ کبابی .

بعضی از افراد موفق به کاهش وزن با این رژیم غذایی شده اند، که احتمالا به دلیل محدودیت کالری در آن است. علاوه بر این، برخی شواهد نشان می دهد که قهوه ممکن است به کاهش وزن کمک کند

مزایای بالقوه رژیم قهوه

قهوه غنی از کافئین و آنتی اکسیدان ها به نام پلی فنول ها است که دارای مزایای سلامتی متعددی هستند، از جمله کاهش التهاب و آسیب های رادیکال آزاد .

قهوه به دوعلت به کاهش وزن کمک می کند، قهوه دارای دو منافع بالقوه است: کاهش اشتها و افزایش متابولیسم

.

قهوه می تواند اشتها را کاهش دهد

دکتر آرنت ادعا می کند که قهوه می تواند اشتهای شما را سرکوب کند، در نتیجه به کاهش مصرف روزانه کالری شما کمک می کند.

برخی تحقیقات نشان می دهد که این کاهش اشتها ،به میزان قابل توجهی است. قهوه نوشیدن در مدت کوتاهی قبل از وعده غذا ممکن است میزان غذای شما را کاهش دهد و در نتیجه کاهش وزن را برای شما به همراه داشته باشد. .

با این حال، قهوه مصرف 3-4.5 ساعت قبل از غذا به نظر می رسد هیچ تاثیری در میزان مصرف غذا در آینده نداشته باشد .

مطالعه ای در 33 نفر که دارای اضافه وزن یا وزن طبیعی بودند، دریافتند که مصرف قهوه در افرادی که اضافه وزن داشتند، کتهش کالری به همراه داشته است.

بیش از 3 جلسه در این مطالعه، هر فرد صبحانه و یا آب، قهوه خالص یا قهوه با نصف کافئین دریافت کرد. قهوه خالص حاوی 2.7 میلیگرم کافئین در پوند (6 میلی گرم بر کیلوگرم) است.

در این تحقیق مشخص شد،هنگامی که کسانی که اضافه وزن داشتند، 6 اونس (200 میلی لیتر) قهوه مصرف کردند، بعد از آن کالری کمتری مصرف کردند، در مقایسه با زمانی که آب یا قهوه با نیمی از کافئیننوشیدند.

با این وجود،قهوه ممکن است به کاهش مصرف کالری برای برخی افراد کمک کند، اما قبل از اینکه بتوان ادعاهای قطعی را انجام داد، تحقیقات بیشتری لازم است.

قهوه می تواند سوخت و ساز را افزایش دهد

قهوه ، ممکن است تعداد کالری و میزان چربی را که می سوزانید، افزایش دهد و کاهش وزن را آسانتر کند.محققان دریافتند که مصرف بیش از حد کافئین با کاهش وزن، شاخص توده بدنی (BMI) و توده چربی همراه بود.

هنگامی که مصرف کافئین شرکت کنندگان دو برابر شد، وزن آنها، BMI و توده چربی به 17-28٪ کاهش یافت .

با این حال، بسیاری از تحقیقات در مورد قهوه و متابولیسم در دهه 1980 و دهه 90 انجام شد. تحقیقات اخیر موجب تقویت این یافته ها می شود. علاوه بر این، شواهد کمی در مورد برخی از ادعاهای قوی دکتر آرنوت وجود دارد اما در این شواهد کم قهوه توانسته است که کاهش وزن را برای مصرف کنندگان، به همراه داشته باشد.

منبع :الودکتر

نوشیدن چه میزان قهوه بی ضرر است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ