کاهش عوارض عمل بینی با استفاده از غضروف قفسه سینه

در سال ۲۰۱۳ ، حدود ۲۲۰ هزار آمریکایی عمل جراحی بینی انجام دادند و این رقم، عمل رینوپلاستی را پس از عمل افزایش حجم سینه در جایگاه دومین عمل جراحی پرطرفدار زیبایی قرار داده است.

در سال ۲۰۱۳ ، حدود ۲۲۰ هزار آمریکایی عمل جراحی بینی انجام دادند و این رقم، عمل رینوپلاستی را پس از عمل افزایش حجم سینه در جایگاه دومین عمل جراحی پرطرفدار زیبایی قرار داده است.
بسیاری از بیماران در شتاب برای تغییر شکل بینی‌شان، از خطرات احتمالی این عمل ترمیمی چشم‌پوشی می‌کنند. نتایج تحقیقی جدید نشان داده که استفاده از غضروف از قفسه سینه خود بیمار می‌تواند خطر عوارض رنج‌آور مربوط به عمل جراحی را کاهش دهد.
نویسندگان این تحقیق اشاره کردند که «عوارض طولانی‌مدت کلی مربوط به استفاده غضروف دنده‌ها در رینوپلاستی پایین بود. چون آمار تخریب و زخم برداشتن هیپرتروفی قفسه سینه بالا بود، جراحان می‌بایست به کاهش این عوارض توجه بیشتری کنند.»
به گفته آن‌ها «تحلیل‌های آینده باید تحقیقی با جامعه آماری بزرگ‌تر و تعاریف روشن‌تری از عوارض و پیگیری‌های بلندمدتی را شامل شود تا نتایج قابل اعتمادتری حاصل شود.»
محققان مرکز پزشکی ملی در سئول کره جنوبی اطلاعاتی برای ۱۰ تحقیق را جمع‌آوری کردند، اطلاعاتی از ۴۵۱ بیماری که با استفاده از غضروف قفسه سینه عمل جراحی رینوپلاستی انجام داده بودند. عوارض بلندمدت عمل جراحی بینی با استفاده از غضروف قفسه سینه، با ‌پیگیری‌هایی که تا ۳۳ ماه پس از عمل جراحی دنبال شد، بررسی شد. اگرچه غضروف قفسه سینه، محبوب‌ترین منبع ماده پیوندی برای رینوپلاستی است، اما منتقدین به خطر بالای زخم برداشتن، تخریب‌ و نابودی ریه اشاره می‌کنند.
براساس اعلام انجمن جراحی پلاستیک آمریکا، همه‌ بیمارانی که عمل رینوپلاستی انجام می‌دهند باید تصمیم بگیرند که آیا فوائد حاصل شده این هدف را به خطرات و عوارض احتمالی آن ترجیح می‌دهند یا نه؟ جراحان پلاستیک اغلب پیش از این‌که از بیماران بخواهند موافقنامه را امضا کنند، خطرات احتمالی را برای‌شان توضیح می‌دهند. بیهوشی، خونریزی، آلودگی، زخم برداشت، تغییرات در حساسیت پوست، مشکل تنفسی، بی‌رنگی پوست و امکان عمل دوباره از جمله این عوارض هستند.
(منبع:‌ medicaldaily)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ