مرگ چهار نفر به دلیل خوردن سیب‌های کاراملی

مقامات بهداشت و سلامت آمریکا در حال تحقیق روی شیوع بیماری لیسترتوز هستند. این بیماری که از آلودگی سیب‌های کاراملی آغاز شده تاکنون حداقل چهار نفر را کشته و ۲۸ نفر را در ۱۰ ایالت بیمار کرده است.

رابرت پرییت- مقامات بهداشت و سلامت آمریکا در حال تحقیق روی شیوع بیماری لیسترتوز هستند. این بیماری که از آلودگی سیب‌های کاراملی آغاز شده تاکنون حداقل چهار نفر را کشته و ۲۸ نفر را در ۱۰ ایالت بیمار کرده است.
مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که مصرف‌کنندگان تا زمانی که اطلاعات بیشتری در دسترس قرار گیرد، نباید محصولات از قبل بسته‌بندی شده تجاری را بخورند.
از ۱۸ دسامبر (سه روز پیش) مجموعاً ۲۸ نفر به باکتری لیستریا مبتلا شده‌اند. از ۲۶ نفری که به دلیل این بیماری در بیمارستان بستری شده‌اند، پنج نفر درگذشتند. گفته می‌شود علت مرگ حداقل چهار نفر از آن‌ها ابتلا به لیستریا بوده است.۹ نفر از مبتلایان زنان حامله یا نوزادها بودند و سه مورد هم که بچه‌های ۵ تا ۱۵ ساله بوده‌اند، دچار بیماری تهاجمی (مننژیت) شدند.
علایم آلودگی به باکتری لیستریا شامل تب، سرماخوردگی، سردرد، مشکل گوارشی و استفراغ است.
از ۱۸ نفری که با آن‌ها مصاحبه شد، ۱۵ نفر گفتند که قبل از بیمار شدن، سیب‌های کاراملی از پیش‌ بسته‌بندی شده را خوردند. تابحال هیچ‌کدام از بیماری‌ها به سیب‌‌هایی که کاراملی و از پیش بسته‌بندی نشده نبودند، یا شیرینی‌های کاراملی ربطی نداشته‌اند.
اگرچه سیب‌های کاراملی را معمولاً در پاییز می‌فروشند، اما مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا گفت که شاید هنوز هم برای فروش در مغازه‌ها یا در خانه مصرف‌کنندگان موجود باشد. گروه تحقیق و بررسی می‌کوشند برندهای مشخصی از سیب‌های کاراملی را که به شیوع این بیماری ربط دارند شناسایی کنند و به منبع اصلی آلودگی برسند.
(منبع: webmd)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ