مزایا و معایب کاشت مو به روش sut را بشناسید

حسام آرین
برای بیشتر ما، حداقل در یک دوره از زندگی، شستن موهایمان به یک کابوس بزرگ تبدیل شده است. چراکه در آن مقطع هر بار دستمان را در میان موهایمان می‌بریم، با مشتی از تارهای موی از دست رفته رو به رو می‌شویم. احتمالا در چنین شرایطی بیشتر راه‌های بازگرداندن موهای از دست رفته را هم […]
برای بیشتر ما، حداقل در یک دوره از زندگی، شستن موهایمان به یک کابوس بزرگ تبدیل شده است. چراکه در آن مقطع هر بار دستمان را در میان موهایمان می‌بریم، با مشتی از تارهای موی از دست رفته رو به رو می‌شویم. احتمالا در چنین شرایطی بیشتر راه‌های بازگرداندن موهای از دست رفته را هم امتحان می‌کنیم. از قرص‌ها و شامپوهای مختلف تا داروهای گیاهی و محصولات طبیعی. بسیاری از این راهکارها در یک بازه‌ زمانی کوتاه مدت موثرند و بعد از آن دوباره همان مشکل تکراری را پیش می‌آید. در این میان با پیشترفت علم و دنیای تکنولوژی در سال‌های اخیر، نتایج کاشت مو، یکی از دائمی‌ترین راه حل‌های رشد مجدد موها، بهتر و بهتر شد. امروزه کاشت مو به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که یکی از جدیدترین آن‌ها، کاشت مو به روش SUT است. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با مزایا و معایب روش SUT و نکات مهم انجام این روش بیشتر آشنا شوید تا در نهایت بتوانید انتخاب مناسبی میان روش‌های مختلف داشته باشید.  

کاشت مو به روش SUT چیست؟

SUT یکی از روش‌های نسبتا جدید کاشت مو است که در آن تمام مراحل کاشت مو توسط دستگاه‌های مخصوص و تحت نظارت پزشک متخصص انجام می‌شود. بنابراین در این روش کاشت مو برخلاف روش‌های دیگر، فولیکول‌ها به صورت دستی برداشته و پیوند نمی‌شوند. در روش SUT، فولیکول‌ها توسط لیزر از محل اهداکننده (که معمولا پشت سر شما است) جدا می‌شوند. سپس این فولیکول‌ها منجمد شده و سرانجام به ناحیه طاس سر منتقل می‌شود. در این روش با توجه به اینکه فولیکول‌های مو قبل از انجام عمل کاشت، به صورت یخ زده نگهداری می‌شوند، از تخریب آن‌ها جلوگیری خواهد شد. همچنین به دلیل وجود سیستم لیزر و انجماد فولیکول‌ها، درصد بسیار کمی از ریشه مو در هنگام برداشت و کاشت از بین می رود.

مزایای روش SUT چیست؟

مهم‌ترین مزیت روش SUT این است که بدون عمل جراحی و با کمترین میزان درد یا استرس نسبت به سایر روش‌هایی که به عمل جراحی تهاجمی نیاز دارند، انجام می‌شود. در نتیجه این روش نیازی به بیهوشی ندارد و تنها با بی‌حسی موضعی قابل انجام است. روش SUT به روش FIT شباهت زیادی دارد، اما با توجه به آنکه در این روش از ابزارها و تکنیک‌های جدیدتری استفاده می‌شود، معمولا نتایج بهتری را حاصل خواهد کرد. این روش عوارض جانبی خاصی ندارد و زمان بهبودی در آن بسیار کم است. در روش SUT میزان انتقال فولیکول‌های مو از محل اهدا کننده به محل گیرنده هم از سایر روش‌های کاشت مو بیشتر است. معمولا کاشت مو در این روش با یک جلسه قابل انجام است و با انجام کاشت مو با روش SUT دست‌کم 10 هزار فولیکول را دریافت خواهید کرد.  

روش کاشت موی SUT چه معایب یا عوارضی دارد؟

با توجه به اینکه روش SUT یکی از جدیدترین روش‌های کاشت مو به حساب می‌آید، این روش نقاط ضعف روش‌های قبلی خود را تا حد بسیار خوبی پوشش داده است. در نتیجه نمی‌توان مشکل بزرگی را برای این روش عنوان کرد. اما به طور کلی روش کاشت موی SUT ممکن است عوارض زیر را بعد از عمل به همراه داشته باشد که البته جزو معایب آن به حساب نمی‌آید و این عوارض مثل انجام هر عمل دیگری طبیعی هستند:
  • ممکن است در برخی از افراد که خط رویش مو آن‌ها پایین‌تر است، تورم ناحیه پیشانی اتفاق بیفتد.
  • در ناحیه اهداکننده تعدادی از مراجعین احساس بی‌حسی دارند که بعد از چند هفته این مشکل حل خواهد شد.
  • ممکن است رشد موها در بعضی از موارد نابرابر و یا باتاخیر باشد که با یک بار اصلاح این مسئله قابل رفع است.

هزینه عمل کاشت مو به روش SUT چه قدر است؟

همانطور که در سایت کلینیک صدف توضیح داده شده:« هزینه کاشت مو به روش sut به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ادامه دو عامل مهم در هزینه کاشت مو را بررسی می‌کنیم:

تعداد گرافت‌ها

یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین هزینه کاشت مو، تعداد گرافت‌هایی است که نیاز دارید. گرافت‌ها برخی از موهای طبیعی شما هستند که از آن‌ها برای کاشت مو در ناحیه کم‌ مو پوست سرتان استفاده می‌شود. تعداد گرافت‌های مورد نیاز شما توسط پزشک متخصص و با توجه به وضعیت بانک مویتان تعیین می‌شود.

کلینیک و پزشک متخصص

در مقاله هزینه کاشت مو sut کلینیک صدف گفته شده : انتخاب یک پزشک و کلینیک مناسب برای انجام عمل کاشت مو بسیار مهم است. چرا که اگر این عمل به درستی انجام نشود و نتیجه دلخواه را کسب نکنید با دردسرهای زیادی رو به رو می‌شوید. بنابراین بخش قابل توجهی که برای عمل کاشت مو می‌پردازید به خاطر تخصص و تجربه‌ای است که در این عمل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معرفی بهترین کلینیک کاشت مو در تهران

در تهران کلینیک‌های معتبر زیادی وجود دارند که عمل کاشت مو را با مجوزهای رسمی وزارت بهداشت انجام می‌دهند. اما یکی از باسابقه‌ترین و بهترین کلینیک‌های کاشت مو در تهران، کلینیک صدف است. کلینیک صدف در طی چهار سال اخیر بیش از 2 هزار عمل موفق را به انجام رسانده. این مجموعه از تیم‌های متخصص کاشت و برداشت مو با سابقه کاری بیش از 15 سال بهره می‌برد. همچنین تیم پزشکی این کلینیک را اساتید دانشگاه‌های ایران و امارات تشکیل می‌دهند. نکته دیگر قابل توجه این است که کلینیک صدف پاسخگویی 24 ساعت و مشاوره آنلاین و مشاوره تلفنی (هم قبل از عمل و بعد از عمل) دارد و مراجعه‌کنندگان تا یک سال پس از انجام عمل پشتیبانی رایگان خواهند داشت. علاوه بر تمامی مواردی که گفته شد، در کلینیک صدف دغدغه‌های مالی افراد هم مد نظر قرار گرفته و با توجه به آن، امکان پرداخت هزینه‌های کاشت مو به صورت اقساط وجود دارد. در شرایط اقساط هیچ مبلغی هم به اصل هزینه اضافه نخواهد شد.

جمع بندی

مو یکی از مهم‌ترین اجزای ظاهری چهره ما به حساب می‌آید و از دست دادن تارهای مو بدون شک یکی از اتفاقات ناراحت‌کننده برای همه ما است. در این میان، خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و تجربه پزشکان متخصص در سال‌های اخیر، نتایج کاشت مو هر روز بهتر از گذشته می‌شود. توجه داشته باشید که بهترین روش کاشت مو برای شما، روشی است که در آن با کمترین میزان استرس، بهترین نتیجه ممکن با توجه به شرایطتان، حاصل شود. بنابراین تشخیص روش مناسب برای کاشت مو تنها توسط پزشک متخصص انجام می‌شود. ما در این مقاله مزایا و معایب روش SUT را به صورت کامل بررسی کردیم. اما برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کاشت مو طبیعی کلینیک صدف می‌توانید از وب سایت به نشانی  www.clinicsadaf.com بازدید کنید. همچنین برای مشاوره رایگان درباره کاشت مو می‌توانید از طریق شماره 021-27437 با کارشناسان متخصص این مجموعه در تماس باشید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ