مردان مشهور علیه سرطان پروستات (۱)؛ رابرت دونیرو

در حال حاضر دو میلیون مرد در آمریکا خود را نجات‌یافته از سرطان پروستات می‌دانند. در بین این افراد، چهره‌های سرشناسی هستند، از ستارگان هالیوودی گرفته تا مردان عالم سیاست.

سرطان پروستات، دومین سرطان شایع (پس از سرطان پوست) آمریکاست. انجمن سرطان آمریکا تخمین زده که از هر شش مرد، یک نفر به سرطان پروستات مبتلا خواهد شد که تقریباً ۲۴۰ هزار و ۸۹۰ مورد در سال می‌شود. 
خوشبختانه اگر سرطان پروستات در مراحل اولیه شناسایی شود، درمان‌پذیر است. تقریباً ۱۰۰ درصد کسانی در دو مرحله متوجه این بیماری می‌شوند، زنده می‌مانند. در حال حاضر دو میلیون مرد در آمریکا خود را نجات‌یافته از سرطان پروستات می‌دانند. در بین این افراد، چهره‌های سرشناسی هستند، از ستارگان هالیوودی گرفته تا مردان عالم سیاست. در چند قسمت به تجربه این چهره‌ها از سرطان پروستات می‌پردازیم.


رابرت دونیرو
حتا سرطان پروستات نیز نتوانست جلوی رابرت دنیرو، بازیگر سرشناس برنده جایزه اسکار را که به خاطر نقش‌هایش در هیات «مرد سرسخت» در فیلم‌هایی مثل راننده تاکسی و گاو خشمگین مشهور است، متوقف کند. این بازیگر وقتی در سن ۶۰ سالگی دچار سرطان پروستات شد، نشان داد در پشت صحنه نیز قدرتمند است. 
سخنگوی او در اعلامیه‌ای تاکید کرد که به دلیل چکآپ‌های منظم در قالب برنامه پیشگیری سلامت شخصی رابرت دونیرو، سرطان پروستات در همان مرحله اول شناسایی شد. درباره درمان این ستاره سینما خبری درز نکرد، اما او در سال ۲۰۱۱ به طور کامل سلامتی‌اش را بازیافت و در سن ۶۸ سالگی برای ششمین بار پدر شد. هلگ گریس هایتاور، در فرایند رحم اجاره‌ای از رابرت دونیرو و همسرش به دنیا آمد.
(منبع: Everydayhealth)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ