هورمون‌ها باعث ظاهر شدن جوش می‌شوند یا شما؟

شما اغلب هورمون‌هایتان را به خاطر بروز جوش مقصر می‌دانید. با این حال گاهی اوقات هم به نظرتان جوش‌ها تصادفی ظاهر می‌شوند. اما علت آنها شاید برخی از عادات غلط خودتان باشد.

شما اغلب هورمون‌هایتان را به خاطر بروز جوش مقصر می‌دانید. با این حال گاهی اوقات هم به نظرتان جوش‌ها تصادفی ظاهر می‌شوند. اما علت آنها شاید برخی از عادات غلط خودتان باشد.
برس یا لیف حمام
استفاده از هر نوع محصولی که به شدت لایه‌برداری می‌کند می‌تواند سبب تحریک و التهاب پوست شود. وقتی این کار را زیاد انجام دهید، این برس‌ها با از بین بردن بیش از حد لایه‌ها باعث خشکی و همچنین جوش می‌شوند. پوست شما با تولید بیش از حد سبوم یا همان روغن‌های طبیعی سعی می‌کند با خشکی مقابله کند. اگر پوست حساس یا آکنه شدید دارید بهتر است به یک متخصص پوست مراجعه کنید.
تمرین یوگا
زیراندازهای یوگا در اماکن عمومی ممکن است راحت باشند اما می‌توانند عرق، چرک و چربی را در خود داشته باشند که سبب بسته شدن منافذ می‌شوند و اگر صورتتان را روی آن بمالید، باید منتظر ظاهر شدن جوش روی صورت و بدن‌تان باشید. پس زیرانداز شخصی و یک حوله با خود به کلاس یوگا ببرید و بعد از کلاس آن‌ها را تمیز کنید. بعد از رسیدن به منزل هم فراموش نکنید که صورتتان را با شوینده مناسب بشویید.
موهای چتری
موهای چتری ممکن است به شما بیاید اما می‌تواند دلیل عمده پیدا شدن جوش روی پیشانیتان هم باشد. وقتی جلوی پوست بیرونی موی پیشانی گرفته می‌شود،‌باعث التهاب پوست می‌شود. محصولات آرایش مو که مواد تشکیل دهنده‌ای مانند سیلیکون، سولفات، نفت و ‌روغن جوجوبا دارند، بیشترین باکتری‌ها را جذب می‌کنند و محیط مساعدی برای پیدایش آکنه ایجاد می‌کنند. پس وقتی محصولات مربوط به مو را خریداری می‌کنید، آنهایی را انتخاب کنید که از مواد طبیعی ساخته شده اند.

جوش صورت امانتان را بریده؟

(منبع: healthcare)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ