مرگ دختر ۱۱ ساله کانادایی که شیمی‌درمانی را نپذیرفت+ویدیو

mojtaba
دختر ۱۱ ساله کانادایی مبتلا به سرطان کانادایی که گفته بود شیمی درمانی را به این دلیل که کشنده است نمی پذیرد، سرانجام درگذشت.

دختر ۱۱ ساله کانادایی مبتلا به سرطان کانادایی که گفته بود شیمی درمانی را به این دلیل که کشنده است نمی پذیرد، سرانجام درگذشت.
ماکایلا سولت از قبیله بومی اوجیبوا در اونتاریوی کانادا یکشنبه گذشته سکته کرد و روز بعد درگذشت.
خانواده سولت در بیانیه‌ای ‌گفتند که آن‌ها به انتخاب فرزندشان برای توقف درمان پزشکی و اینکه بیماری‌اش با درمان‌های جایگزین – موسوم به اونجیوهو اونوگواتری: یو- بهبود می‌یابد، احترام می‌گذارند، چون دخترشان از آسیب‌های جبران‌ناپذیر داروهای قوی رنج می‌برد.
دکترهای بیمارستان کودکان مک‌مستر می‌گویند اگر او درمانش را ادامه می‌داد احتمال زنده ماندنش ۷۵۰ درصد بود. ماکایلا دچار سرطان لوسمی حاد میلوئیدی بود.
نشانه‌های بهبودی در ماه‌های شیمی‌درمانی دیده می‌شد، اما والدین ماکایلا مدعی هستند که او در مدت درمان دچار کاهش وزن شدید و آسیب پایدار شد که به گفته آن‌ها عامل اصلی مرگ وی بود.
ماکایلا در ماه می ۲۰۱۴ پس از رها کردن دوره‌های شیمی درمانی در یک ویدیو که در یوتیوب منتشر شد گفت که داروهای شیمی درمانی او می‌کُشند و او عیسی مسیح (ع) را دیده که به او گفته حالش خوب شده است.

ویدیوی منتشر شده در یوتیوب از ماکایلا
او در ویدیو گغت: «از پدر و مادرم خواسته‌ام که شیمی درمانی‌ام را متوقف کنند چون نمی‌خواهم این راه را بروم. می‌دانم سرطان می‌تواند مرا بکشد، اما دوست ندارم در بیمارستان و تحت شیمی درمانی بمیرم.»
پدر و مادر ماکایلا به تو رو تایمز گفتند: «شیمی درمانی به قلب و اعضای اصلی بدن او آسیب‌های جدی وارد کرد. علت سکته ماکایلا این بود.»
پدر و مادر ماکایلا که چوپان هستند گفتند که درمان بیمارستانی که به توصیه دکترها دخترشان دو سال تحت آن قرار گرفت، ضربان قلب حد نرمال کرد. یک مامور ویژه برای تحقیق درباره مرگ این دختر ۱۱ ساله تعیین شده است.
ماکایلا اولین بچه‌ای از قبیله‌شان است که به شیمی درمانی نه گفت. دومین مورد بچه‌ای است که تنها او را جی.جی می‌خوانند و نتیجه نمونه‌برداری از او در بیمارستانی در تورنتو تایید کرده که نشانی از سرطان در او وجود ندارد.
(منبع: گاردین)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ