۵ راه کاهش اضطراب

maryam01
یکی از عوامل شایعی که این روزها بر سلامتی تأثیرات منفی می‌گذارد اضطراب است. برای رها شدن از شرّ اضطراب، به این پنج راهکار توجه کنید

یکی از عوامل شایعی که این روزها بر سلامتی تأثیرات منفی می‌گذارد اضطراب است. چیزی که باعث می‌شود وضع بغرنج‌تر شود این است که هیچ زمانی را برای آرامش و تمدد اعصاب اختصاص نمی‌دهید. برای رها شدن از شرّ اضطراب، به این پنج راهکار توجه کنید:
چرا اضطراب خطرناک است؟
اضطراب در واقع نوعی واکنش به شرایطی‌ست که با آن روبرو می‌شویم. این‌که چقدر احساس اضطراب می‌کنید تا حد زیادی بسته به نوع واکنش شما به شرایط است. با یک رژیم مناسب، شیوه‌های تنفسی و استفاده از گیاهان دارویی می‌توانید این واکنش را تغییر داده و نگرش مثبتی نسبت به برخورد با شرایط مختلف داشته باشید.
غذاهای سالم بخورید
از غذاهایی مانند حبوبات، گمیوه‌ها و گیاهان تازه، شیر و غلات مانند برنج و نشاسته استفاده کنید. از مصرف چاشنی‌های تند و ترشی‌ها، خامه‌ی ترش، مرغ، ماهی، گوشت، پنیر، پیاز، سیر و بنشن پرهیز کنید و ببینید که چگونه از پس مشکلات همراه با فشار برمی‌آیید.
از گیاهان آرام‌بخش استفاده کنید
از گیاهانی مانند هل، کاهو، کرفس، پونه، بابونه و رازیانه که حاوی مواد آرام‌بخش هستند استفاده کنید. این گیاهان را جزو رژیم غذایی روزانه‌تان قرار دهید و مثلا با آن چای گیاهی درست کنید.
ماساژ با روغن
از روغن کرچک، روغن گنجد و نارگیل برای ماساژ استفاده کنید. آن را بر روی پوست سر و تمام بدنتان بمالید و بگذارید این روغن حدود یک ساعت روی بدنتان بماند و بعد با آب گرم دوش بگیرید.
مصرف نوشیدنی‌های مضر را کاهش دهید
کافئین و الکل باعث افزایش احساس هیجان و اضطراب می‌شود. مصرف نوشیدنی‌های مضر را کم کنید و بعد ‌بینید که چقدر اضطرابتان قابل کنترل می‌شود.
درست تنفس کنید
عدم تنفس عمیق و درست میزان اکسیژن جاری در بدن را کاهش می‌دهد.
(منبع: healthcare)

چگونه ۲۴ ساعت از اضطراب رهایی پیدا کنیم‌+‌توصیه‌های دکتر اوز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ