۱۰ راه پیشگیری از کمردرد- بخش اول

maryam01
آیا می‌دانید یکی از دلایل کمردرد، عدم آگاهی و داشتن اطلاعات است؟ ماهیچه‌های پشت ما جزو ضعیف‌ترین ماهیچه‌های‌مان هستند، اما در عین حال نقش بسیار مهمی در راستای فعالیت‌های فیزیکی ما ایفا می‌کنند.

آیا می‌دانید یکی از دلایل کمردرد، عدم آگاهی و داشتن اطلاعات است؟ ماهیچه‌های پشت ما جزو ضعیف‌ترین ماهیچه‌های‌مان هستند، اما در عین حال نقش بسیار مهمی در راستای فعالیت‌های فیزیکی ما ایفا می‌کنند. در این‌جا به بررسی ۱۰ علت، نشانه، تشخیص و درمان کمردرد می‌پردازیم:
۱- وضعیت فیزیکی مناسبی داشته باشید
نقطه‌ی شروع هر مشکلی که به پشت مربوط می‌شود حالت (وضعیت) فیزیکی بد (نامناسب) است. قوز کردن و راه رفتن، خم شدن هنگام نشستن، پیچاندن بالاتنه به سمت (شکلی) نامناسب و منقبض کردن ستون مهره‌ها به داخل، تمام‌شان نشانه‌های پیشرفت کمردرد است.
۲– کمی وزن کم کنید
حقیقت این است که ستون‌فقرات ما نمی‌تواند تا حدی از هم باز شود (دچار درد شود) که بتوانیم بدون تحمل فشار، وزن زیاد از حد را تحمل کنیم. پس اگر چاق هستید یا اضافه وزن دارید، ‌کم کردن وزن یک امر ضروری است.

۳-کشش و داشتن ستون مهره‌های محکم
کشش ماهیچه‌های پشت‌تان راهی مناسب برای پیشگیری از کمردرد است. خصوصا افرادی که ساعات‌های طولانی جلوی کامپیوتر می‌نشینند باید در فواصل کار هر از گاهی حرکات کششی انجام دهند. ماهیچه‌های اطراف شکم، ماهیچه‌های میان‌تنه یا مرکزی نام دارد که مهم‌ترین پوشش‌دهنده‌ی ستون فقرات‌ هستند. اگر این ماهیچه‌ها محکم و قوی باشند پشتتان هرگز آسیب نمی‌بیند.
۴- با احتیاط کارهایتان را انجام دهید
اگر بدانید که چگونه وسایل را بلند کنید، می‌توانید در ۹۰ درصد موارد از بروز کمردرد پیشگیری کنید. مطمئن شوید که در این مواقع پاهایتان به اندازه عرض شانه‌هایتان از هم باز بوده هر دو زانو را خم کرده وبعد چیزی را بلند کنید.

۵- تا حد امکان از کش دادن خود برای برداشتن یا دسترسی به چیزی خودداری کنید
مردم اغلب سعی می‌کنند در حالت راحتی که هستند خود را کش داده تا مثلاً خودکار، پرونده یا تلفن را بردارند. دست از تنبلی بردارید. بلند شوید و چند قدم راه بروید و آنچه را که می‌خواهید بردارید.
(منبع: webmd)

۱۰ راه پیشگیری از کمردرد- بخش دوم

مطالب مرتبط:
ریشه‌های روانی کمردرد
بهترین درمان برای کمردرد+توضیح دکتر کوروش منصوری

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ