زنی بدون رحم دوقلو زایید

mojtaba
هایلی هاینز فقط ۱۹ سالش بود که به او گفتند نمی‌تواند بچه‌دار شود. او پس از گذراندن دوره‌ی بلوغ، بی‌آنکه عادت ماهانه شود، تصمیم گرفت یک‌بار دیگر دکترها بدن‌اش را چک کنند...

هایلی هاینز فقط ۱۹ سالش بود که به او گفتند نمی‌تواند بچه‌دار شود. او پس از گذراندن دوره‌ی بلوغ، بی‌آنکه عادت ماهانه شود، تصمیم گرفت یک‌بار دیگر دکترها بدن‌اش را چک کنند و به یک‌باره خبر شوک‌آوری شنید.
او تخمدان، رحم و لوله رحم ندارد با این حال حتا احساس نکرد که با دیگران فرق دارد.
متخصصان همچنین به هایلی گفتند که او با کروموزوم‌های xy به دنیا آمده و  از نظر فنی او را مرد ساخته است. همچنین مشخص شد که او به سندروم عدم حساسیت کامل به اندروژن مبتلاست. هایلی گفت: «وقتی به من گفتند که رحم ندارم آنقدر برآشفتم که از حال رفتم. بزرگ‌ترین ترسم این بود که هرگز بچه‌دار نخواهم شد. ناگهان بخش بزرگی از زندگی‌ام داشت از دست می‌رفت.»
هایلی سرانجام با سم، دوست دوران کودکی‌اش ازدواج کرد. قبل از ازدواج او به سم گفته بود که نابارور است. آنها دل‌شان به تشکیل خانواده خوش ماند، تا اینکه یک اتفاق عجیب افتاد.
یک دکتر چیزی را پیداکرد که در گذشته بقیه آن را ندیده بودند. یک رحم بسیار کوچک. او به میرور گفت: «فقط چند میلی‌متر بود، اما یک آغاز بود. دکتر خوشبین بود که رحم‌اش بزرگ خواهد شد. من هنوز نمی‌توانستم به طور طبیعی درک کنم. اما گزینه لقاح مصنوعی هنوز امکانپذیر بود.


هایلی پس از درمان هورمونی، در سال ۲۰۱۱ درمان لقاح مصنوعی را آغاز کرد؛ سه سال پس از آنکه رحم‌اش کشف شد. او گفت: «خیلی عصبی بود. ما فقط یک‌بار شانس داشتیم و استطاعت مالی انجام دوباره‌اش را نداشتیم. من با ناامیدی می‌خواستم مادر شوم و می‌دانستم اگر تخمک‌های زیست‌پذیر نداشتم یا القاء موفق انجام نمی‌شد، واقعا ویران می‌شدم.»
تنها دو تخمک از ۱۳ تخمک حاصل شده، برای لقاح مصنوعی زیست‌پذیر بودند و شانس بارداری او فقط ۶۰ درصد بود.
اما لقاح مصنوعی موفق از کار درآمد و چیزی که هرگز فکرش را نمی‌کردند اتفاق افتاد، هایلی باردار شد.
خبرهای بهتری هم در راه بود. سونوگرافی نشان داد که او دوقلو حامله است. آنها یک ماه پیش تولد دو فرزندشان دارسی و آوری را جشن گرفتند. او گفت: «مادرشدن جذاب‌ترین لحظه‌ی عمرم بود. وقتی برای اولین بار بچه‌هایم را در آغوش گرفتم، غرق شادی بودم. من ۹ سال را صرف پذیرفتن این واقعیت کردم که هرگز بچه‌دار نخواهم شد، اما در آن لحظه همه‌ی رنج‌ها و دردها رنگ باخت.»
(منبع: دیلی میل)

مطلب مرتبط:
آیا برداشتن رحم و تخمدان‌ها از لذت جنسی زن می‌کاهد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ