با طلای گیاهی لاغر شوید

مهرناز زاوه
همه‌ی ما می‌دانیم که مصرف فیبر‌های گیاهی هم برای سلامتی بدن مفید است و هم از چاقی جلوگیری می‌کند. اما در این میان گیاهی هست که بیشتر از بقیه این کار را انجام می‌دهد.

همه‌ی ما می‌دانیم که مصرف فیبر‌های گیاهی هم برای سلامتی بدن مفید است و هم از چاقی جلوگیری می‌کند. دانشمندان در تحقیقات انجام شده به این نتیجه رسیده‌اند که پودر سبوس گندم مهم‌ترین و قوی‌ترین فیبر مکانیکی است و به دلیل اینکه دافع قاطع یبوست است، به طلای گیاهی معروف شده و کوچکترین عارضه جانبی هم ندارد.
اعظم زمانی، کارشناس تغذیه، گفت: مصرف سبوس به‌علت جذب آب توسط آن در دستگاه گوارش، سبب ایجاد حس سیری در فرد می‌شود که این امر در پیشگیری از اضافه وزن افراد بسیار موثر است. بهترین سبوس در گندم وجود دارد. یکی دیگر از فواید سبوس کاهش جذب کلسترول است که کاهش چربی خون را در پی دارد و از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی پیشگیری می‌کند.
زمانی با بیان اینکه علت اصلی مغذی‌بودن سبوس، داشتن ویتامین‌های گروه B است، گفت: علاوه‌بر آن ویتامین‌های گروه C ،E ، B و آهن، منیزیم، روی و کلسیم هم در سبوس وجود دارد. هم‌چنین فیبر موجود در آن موجب می‌شود قند به آهستگی و به میزان کمتری وارد خون شده و از افزایش یک‌باره قند خون جلوگیری می‌کند.
بهترین خاصیت سبوس که بسیار شناخته شده است، به فیبر آن بر می‌گردد که از جمله فوائد آن پیشگیری از یبوست و چاقی است. برای کسانی که دچار یبوست و اضافه وزن، چربی، قند و پرفشاری خون هستند، سبوس بهترین گزینه است. بهترین توصیه‌ این است که مردم غلات سبوس‌دار را به میزان بیشتری در سبد غذایی خود جا دهند و از غلات کمتر سبوس‌گیری شده استفاده کنند.

مطلب مرتبط: 
با این روش‌ها بدون ورزش لاغر شوید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ