یک درمان بدون عوارض برای افسردگی٬ بی‌قراری و درد

maryam01
الودکتر- بی‌خیال داروهای مسکن شوید، به عوارض‌شان نمی‌ارزد. داروهای گیاهی؟ بد نیستند، اما ما یک درمان بسیار موثرتر به شما معرفی می‌کنیم.

یک مجله‌ی پزشکی اخیراً گزارش کرده که ۳۰ دقیقه مراقبه‌ی روزانه می‌تواند علائم افسردگی، بی‌قراری و درد را کاهش دهد. این تحقیق بر روی ۳۵۱۵ شرکت‌کننده صورت گرفت و همه‌ی آن‌ها در قالب «گروه تحت کنترل» مورد بررسی قرار گرفتند.
تحقیقات انجام شده بر روی گروه تحت کنترل می‌تواند کمکمان کند تا تأثیر یک شبه‌دارو یا placebo را نادیده بگیریم.
شرکت‌گنندگان در این تحقیق حداقل ۴ ساعت در حالت مراقبه بودند، حالت‌هایی مانند تمرکز عمیق یا برنامه‌هایی توأم با دعا کردن. به شرکت‌کنندگان دستورالعمل‌هایی داده شد تا طبق آن طی هشت هفته روزانه ۲.۵ ساعت مراقبه انجام دهند. بسیاری از شرکت‌کنندگان قبلا مشکل جسمی داشتند، مانند درد‌های کمری، بیماری قلبی و بی‌خوابی که در میزان افسردگی و یا بی‌قراری‌شان تأثیر زیادی داشت.
در برخی تحقیقات، افرادی که در گروه تحت کنترل بودند طی مراقبه عمل شل کردن ماهیچه‌ها را انجام دادند. این کار یکی از شرط‌های فیزیکی مراقبه است، یعنی شما در وضعیت راحت و آرامی هستید اما جنبه‌ی آگاهی و شناختی را درگیر این آرامش نمی‌کنید.
دکتر گویال معتقد است که: بسیاری از مردم فکر می‌کنند که مراقبه یعنی این‌که بنشینند و هیچ کاری انجام ندهند. اما این درست نیست. مراقبه، تمرین تحرک ذهن برای افزایش آگاهی و هشیاری است و شیوه‌های مختلف مراقبه به روش‌های مختلفی به این حالت می رسند.
روشی بدون عوارض
تحقیقات نشان می‌دهد که مراقبه، یک روش درمانی مؤثر برای در راستای افسردگی و بی‌قراری است. وقتی بدانید که مراقبه در مقایسه با بسیاری داروها هیچ عوارض خاصی ندارد، تأثیر بهتری بر رویتان خواهد داشت.
(منبع: spring)

مطلب مرتبط:
این راهب ۲۰۰ ساله مومیایی شده، نمرده است

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ