درمان‌‌ خانگی گل ‌مژه با خمیر چوب صندل

mojtaba
گل‌ مژه یکی از مشکلات رایج چشم است که در قالب جوش یا برجستگی روی لبه‌ی پلک چشم و به خاطر التهاب ناشی از یک باکتری ایجاد می‌شود.

گل‌ مژه یکی از مشکلات رایج چشم است که در قالب جوش یا برجستگی روی لبه‌ی پلک چشم و به خاطر التهاب ناشی از یک باکتری ایجاد می‌شود. وقتی غدد سباسه در اطراف چشم مسدود می‌شوند، روغنی که ترشح می‌کنند در داخل‌شان جمع شده و در قالب غده یا گره‌ی کوچک در بیرون از آن خود را نشان می‌دهد. در اغلب مواقع این غده‌ها به خاطر باکتری‌ها عفونی شده و دردناک و متورم می‌شوند. از طرف دیگر چشم هم قرمز می‌شود. دکتر مایکل مورای، در این‌جا چند درمان برای گل مژه پیشنهاد کرده است.
خمیر چوب صندل
چوب صندل رایحه‌ی بسیار جذابی دارد. روغن آن دارای خاصیت ضدعفونی‌کننده و ضداسپاسم بوده و دارای تأثیرات خنک کننده و تسکین دهنده‌ی اعصاب و بافت‌ها است.


جوز هندی
در کتاب «دایره‌المعارف درمان خانگی» نوشته دکتر مورای آمده است که جوز هندی دارای کاربردهای درمانی بسیاری است. بوی بسیار شیرینی دارد و دارای خواص ضدباکتریایی قوی است. آن را با کمی آب قاطی کرده تا حالت خمیری پیدا کند. بعد روی چشم‌تان بمالید.
شستشوی چشم با دانه‌های گشنیز
یک قاشق دانه‌های گشنیز بردارید و با یک لیوان آب بجوشانید، تا وقتی که عصاره‌ی دانه‌ها خارج شده و با آب قاطی شود. بعد از آن‌که آبش را گرفتید چشم‌تان را با آن بشویید. این کار را روزانه سه تا چهار بار انجام دهید.

دکتر مایکل مورای

ژل آلوئه ورا
اکثر افراد از خواص جادویی و شفابخش این گیاه آگاه هستند. ژل آلوئه ورا را روی پلک متورم خود بگذارید. چند دقیقه به آرامی آن را بمالید. انجام مداوم این کار باعث از بین رفتن تدریجی گل‌مژه می‌شود.

خبر مرتبط:
یک درمان ساده برای گل مژه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ